Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A vállalkozás lehet a válasz a Karrier vagy család dilemmára?

  •  Lifestyle
  • 2014-11-13 10:15:00
A Forbes gazdasági magazin novemberi számában megjelent a 33 leggazdagabb magyar listája, amiről hiányoznak a nők.

Gondolhatnánk, hogy ez azért van így, mert a vállalkozás férfiaknak való, de akkor mi a helyzet a profi séfekkel vagy a virágkötő versenyekkel? Ezeken a terepeken is a férfiak vannak többségben az élmezőnyben, pedig az otthonokban még ma is a nők főznek, ők díszítik a lakásokat és alkotnak díszcsomagolást a karácsonyi ajándékokra.

A válasz a húszas, harmincas éveinknek az időszakában keresendő, amikor a nők esetében egybeesik a családalapítás és a karrierépítés időszaka, előáll a karrier vagy család dilemma. Párkapcsolat-építés, otthonteremtés, gyereknevelés, háztartás mellett bármilyen állás csak az első műszaknak számít, amit hazaérve követ a második.

 

Ki vágná a fejszéjét emellett vállalkozásba? Kockázatos, kiszámíthatatlan munkába, ami felőrli az energiákat, ami folyamatosan tanulásra késztet, állandó versenyhelyzetben tart?

 

A vállalkozás valóban teljes embert kíván, akár 24 órában le tudja kötni a gondolatainkat. Ez a vállalkozó talán legjobb ismérve, ő az, aki kávézás közben veled szemben ül, de nem hall, nem is bambult el, hanem folyamatosan pörögnek a fogaskerekek a fejében. Fárasztónak és képtelenségnek tűnik ezt a létformát összeegyeztetni a családdal – de csak első hallásra. Mert a vállalkozás lehet a tökéletes megoldás azoknak a nőknek, akik eleve nagyon aktívak, jönnek, mennek, mindent megszerveznek, alkalmazottként és a második műszakban is jól teljesítenek.

Ha egy nőben megvan a tenniakarás, az ambíció az önmegvalósításra és egy meglehetősen független életformára, és emellett nem szeretne lemondani a szuperanyu szerepről sem, akkor itt az ideje, hogy a női vállalkozásokról kezdjen el gondolkodni. Mert szuperanyu is csak az lehet, aki elégedett és kiegyensúlyozott. Ehhez van, akinek csak a gyermeke ölelésére van szüksége, de sokan vannak olyanok is, akik szeretnének emellett szakmai munkát is végezni. Ha a második csoportba tartozol, akkor a vállalkozás olyan köztes út lehet, amelyen - folyamatos lavírozással – mindkét énedet szárnyalni engedheted. A saját vállalkozás rugalmas időbeosztást, távmunkát, több szabadságot és szakmai kiteljesedést biztosíthat, mintha alkalmazottként keressük a kenyerünket.

 

Gondolj csak bele! Három, hat, sőt kilenc babázással töltött év után hány helyre nem lehet visszamenni dolgozni, mert túl gyorsan változik a világ ahhoz, hogy a kiesett idő miatt ne maradj le, vagy mert azóta valaki szorgalmasan elvégezte a munkádat helyetted. Ha saját vállalkozásod van, te osztod be az idődet, te döntöd el, hogy mennyit vállalsz, és mit szervezel ki másokhoz. A legjobb az egészben pedig az, hogy olyan területen dolgozol, amihez a legjobban értesz, amit szeretsz, ahol kamatoztathatod női képességeidet. Igen, vannak olyan női képességek, amelyekkel előnyre tehetsz szert – tudsz egyszerre több dologra koncentrálni, rendbe tudod szedni a káoszt magad körül, emberi ügyekben pedig érzékenyebb vagy.

 

A vállalkozás szótól pedig nem kell megijedni, nem kell azonnal hatalmas vállalatban gondolkodni (bár azt is megteheted egy jó csapattal), a saját vállalkozásod eleinte lehet csak plusz kereset (pl.: babablog), megbízások elvállalása (pl.: fordítás), részmunka (pl.: személyi edző) vagy egy kis üzlet (pl.: webáruház) indítása is.

 

Az első lépés pedig az, hogy még többet olvasol és beszélgetsz a témáról!

 

Írta: Székely Ágnes

Megosztás
Túl kevés a női cégvezető?
A magyarországi cégvezetőknek mindössze egyharmada nő – adta hírül Európa egyik vezető üzleti információszolgáltatója, a Bisnode. Az elemzők azt is megállapították, hogy hazánkban több a női cégtulajdonos, mint a női vezető.
   2015-09-05    Tippek
Mi változott és mi nem változott a fogyasztói magatartásban?
Az elmúlt 15 év során olyan adatbázis született meg a TGI számára, melyből számos fogyasztói magatartásváltozást vagy nem változást lehet kiolvasni. Magyarországon először 1998-ban adtak ki ilyen jellegű kutatás eredményeit, érdemes egy gyors pillantást vetni arra, hogy nálunk...
   2015-07-23    Lifestyle
Sikerrecept: Légy gyors, hiszen a vevő nem vár!
A korábbi évtizedekben ilyen igényeket támasztottak a vállalkozók és a szolgáltatók irányába: legyen jó a termék vagy a szolgáltatás és legyen kedvező az ára. Mára viszont ez kibővült még egy alapvető dologgal: mindenki mindent azonnal szeretne, a gyorsaság vált az első számú...
   2015-07-13    Vállalkozz!