A jó honlap nem csinál semmi mást, csak elad!
„Érdemes kevesebbet markolni, hiszen a tapasztalatok szerint sok honlap túlvállalja magát, így pont az ügyfelet érdeklő információt nehéz rajtuk megtalálni” – emelte ki Pogátsnik László, az Origo kkv-üzletágának kampánymenedzsere a hatékony landolóoldalakról (landing page) tartott előadásában. A rendezvényt csütörtök este tartották a Telekom székházában.
A szakember szerint egy jól összerakott oldal kilenc alapelemből áll, és három alapvető kritériumnak felel meg. A kritériumok: legyen áttekinthető, adjon választ a legáltalánosabb kérdésekre, és minden eleme az eladásra legyen optimalizálva.
„Mindenhonnan reklámok ömlenek ránk, egyetlen ügyfél sem fog kibogarászni egy túlságosan összetett ajánlatot” – mondja Pogátsnik László, aki szerint az áttekinthetőség fontos eleme, hogy ne csak maga az ajánlat, de az is azonnal érthető legyen, hogy a látogatónak mit kell tennie, hogy vásárolhasson.
Fontos ezen kívül, hogy az oldal ne hagyjon megválaszolatlanul alapvető kérdéseket. „Érdemes végiggondolni, hogy melyek azok a kérdések, amikkel leggyakrabban felhívnak minket, és az ezekre adott válaszokat rögtön a honlapon elérhetővé tenni” – magyarázza a szakember. Néhány általános esetben ezek a garanciára, a házhoz szállításra vagy a bankkártyás fizetésre vonatkoznak, de természetesen minden termék és szolgáltatás esetében különbözőek lehetnek.
A harmadik kritérium, hogy a honlap minden eleme az eladásra legyen kihegyezve. „Ne hagyjuk művészkedni a grafikust, nem múzeumba készül a honlapunk. Az egyetlen cél, hogy minél többet értékesítsünk”.
Az optimalizálás módja pedig, hogy a honlapot minél előbb élesítsük ki, majd valós vásárlókon teszteljük. Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy egy gomb a jobb felső vagy a bal alsó sarokban teljesít jobban, akkor készítsünk két verziót, és nézzük meg, melyik esetben kattintanak rá többen.
Amennyiben sikerül a honlap minden elemét ehhez hasonló tesztekkel próbára tennünk, biztosak lehetünk benne, hogy a konverzió optimális lesz.
Pogátsnik László egy drótvázzal is szemléltette, hogy melyek egy optimális landolóoldal szükséges alapelemei.
A cikk többi részéért KATTINTS
Ebben a cikkben a legnagyobb internetes siker sztorikról olvashattok, olyan weboldalakról, amik azóta fantasztikusan működnek, amióta csak elindították őket. Mindenképp figyelemreméltó, hogy mindegyikük csak egy egyszerű ötletből indult el, és érdemes megnézni, hogy mi lett belőlük!...
Közhelyes megfogalmazásként hathat, de egy ügynök – vagy, ahogy ma hívják –, területi képviselő sikerességét a hozzáállásának tudhatjuk be. Maximális elkötelezettség nélkül hiányzik belőle az az erő, ami a vevő megnyeréséhez kell. Azaz elkötelezettség nélkül nem lehet...
Sokan kommunikálják ma a magyar piacon, hogy csak sok százezres csomagokból lehet megszerezni a vevőszerzés titkos tudását, de ez nem igaz! Pláne, hogy ezen sok százezres csomagok tartalma is összeszedhető ma már teljesen ingyen.
A B2B webáruházakban vásárlók tudják, hogy mit keresnek és mennyiért, ezért az ő vásárlási szokásaik jóval tudatosabbak, döntéseik reálisabbak, mint a B2C vásárlók, ezért a „pszichológiai trükkök” nem fognak rajtuk.
Korábban már esett szó arról, hogy nem a látogatottság, hanem a konverzió növelés a legfontosabb a webmarketing kapcsán. Ehhez nem árt tudni, hogy egy egy látogatóban mi is játszódik le, mielőtt a vásárlás mellett dönt.
Adwords, adwords, adwords. Mindenhol Adwords... Manapság az egyik kulcsszó, így mi sem mehetünk el szó nélkül mellette, és folytatjuk a téma körüljárását...
Várhatóan a 266 milliárd forintot is eléri az interneten keresztül lebonyolított kiskereskedelmi forgalom az idén Magyarországon, ami 22,5 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket - derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből, amelynek eredményeit hétfőn juttatta...