Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogy "akadályozzák meg" a nők a saját üzleti sikerüket?

  •  Lifestyle
  • 2014-12-18 07:10:00
A Központi Statisztikai Hivatal 2014 július adatai szerint 49 500 női vállalkozó van az országban, és habár ez szám lehetne sokkal több is, az évenkénti tendencia 2012-től viszonylagos emelkedést mutat a női vállalkozók számát tekintve.

Mind több nő álmodozik üzleti sikerekről, és szerencsére manapság egyre több is válik valósággá - elég, ha csak az idei Fiatal Vállalkozók Hete záró ünnepsége során díjazottak jutnak eszünkbe -. És most nem csak azokra gondolunk, akik már országszerte híresek, hanem azokra a hölgyekre is, akik még csak az út elején járnak, de egy remek üzleti koncepcióval bele mertek vágni az új életükbe.

Ugyanakkor egy cég sikerességét számtalan tényező befolyásolja, és nagy különbség van egy növekvő vállalkozás és egy felszínen fuldokló közt. Míg a külső tényezőket - mint például a piaci lehetőségek, gazdasági válság, kereslet-kínálat alakulása - nagyon nehéz, vagy éppenséggel lehetetlen befolyásolni, addig az olyan belsőkre, amelyek sikerünk záloga lehet, igenis van befolyásunk. Éppen ezért a következőkben három olyan hozzáállást mutatunk be, amelyek megnehezítik a női vállalkozók sikerességét.

A hölgyek jelentős része fontosnak tartja, hogy a velük kapcsolatban állók szeressék őket, és ha ez a mélyről jövő késztetés irányítja döntésüket, akkor hibát követhetnek el. Néhányan megbénulnak, ha az ügyfelük nem száz százalékosan elégedett a termékükkel, olvasnak egy rossz kritikát magukról valahol, vagy éppenséggel nem bocsájtanak el egy rosszul teljesítő munkatársat, csak azért, hogy ne ők legyenek a kegyetlenek… El kell fogadni, hogy az életben - és különösen az üzleti világban - nem lehet mindenkinek megfelelni, és ez különösen igaz, ha egy gazdasági döntést kell meghozni. Ha biztos vagy a terméked minőségében, nem vesztegetheted arra az időt, hogy minden egyes ügyfél teljesen elégedett legyen veled, hiszen annyi más potenciális vevő van a piacon… Ugyanígy meg kell érteni azt is, hogy az alkalmatlan munkatárstól meg kell szabadulni a későbbi siker érdekében, hiszen ez az üzlet törvényszerűsége. Egy döntés okozta kellemetlen érzés fájhat, azonban a vállalkozás csődje minden bizonnyal nagyobb kudarc...

 

Ehhez kapcsolódik az a tipikusan nők által elkövetett "hiba", amit egy szóban össze lehet foglalni: Tökéletesség. Igaz, hogy mindig erre kell törekedni, azonban ha a döntéshozatalt megbénítja, akkor ez már sokkal inkább börtön, mintsem inspiráció. A hölgyek pedig különösen maximalisták, így saját szándékuk csapdájába esnek. Nem tudják kiválasztani a legmegfelelőbb színt a logójukhoz, nem tudnak dönteni két lehetőség közül…  A  körülmény mindegy is, az eredmény azonban biztos: a lehetőség elszalasztása. Trendek, irányzatok az üzleti életben fénysebességgel váltják egymást, és amennyiben mindig a tökéletes megtalálásán van a hangsúly, az alkalmak kihasználatlanok maradnak. „Nem a cél a fontos, hanem a megtett út”, tartja a mondás, és jelen esetben ez többszörösen is igaz, hiszen az igazi kulcsszó a fejlődés.

A harmadik tényező, amely a siker gátja lehet, az önmagunk és teljesítményünk leértékelése. Ugyanis ha a vállalkozó nem tudja felhívni magára a figyelmet, nem tudja egy tárgyalás során az értékei mentén reklámoznia magát, akkor vállalkozása szükségszerűen életképtelenné válik a túlságosan is telített piacon. Az üzleti világ a versenyen alapszik, így itt nincs helye a szerénységnek, sőt az ilyen hozzáállás negatívan következményekkel jár az üzletmenetre is. Ha ugyanis a termék, szolgáltatás mélyen az ár alatt kerül piacra, ha az üzletvezető nem képes „erősen” tárgyalni a saját céljaiért vagy nem bízik magában eléggé, akkor ez visszatükröződik a vállalkozásban is. Nem szabad elhinni azokat a kételyeket, hogy ezt „mindenki meg tudja csinálni”, ez „nem is olyan nagy ötlet”, mert önbeteljesítő jóslatokká fognak válni a jövőben!

Lehet, hogy a bemutatott három viselkedési minta nem tűnik fontosnak. Azonban ha kontextusban kerülnek ezek a befolyásolható és megváltoztatható tényezők, máris nyilvánvalóvá válik, hogy az elsőre jelentéktelennek látszó hozzáállás nagymértékben képes befolyásolni az egész üzletmenetet. Márpedig, ha egy sikeres cég létrehozása és vezetése a cél, minden olyan körülményt a szolgálatunkba kell állítani, amely befolyásolhatja ezt, hiszen miért is kerülne kihagyásra ezek közül akár egy is, ha általuk nemcsak, hogy sikereket lehet elérni, hanem magabiztosabbá is válhatunk a segítségükkel. 

 

 

Megosztás
7 dolog, ami az erős és határozott nőkről elmondható
A mai világban egyre nehezebb erősnek és határozottnak lenni, azonban ez nem a pénz, a származás vagy iskolázottság kérdése, hanem az elhatározásról, az erőről, az értékekről és a függetlenségről szól. Láttál már fiatal lányt, akinek csodálatos háza, rengeteg pénze és...
   2015-10-12    Lifestyle
Túl kevés a női cégvezető?
A magyarországi cégvezetőknek mindössze egyharmada nő – adta hírül Európa egyik vezető üzleti információszolgáltatója, a Bisnode. Az elemzők azt is megállapították, hogy hazánkban több a női cégtulajdonos, mint a női vezető.
   2015-09-05    Tippek
Amit a nők a háztartásvezetésből hasznosíthatnak az üzleti életben.
Sokan mondják, hogy nincs is akkora különbség egy háztartás vezetése és egy vállalkozás menedzselése közt. És ebben van is igazság, hiszen számtalan olyan képesség van, amelyet a nők mindkét területen hasznosítani tudnak, így kamatoztatva az otthon szerzett tapasztalatokat az üzleti...
   2015-02-25    Lifestyle