Hogyan lehet növelni a konverziót egy weboldalon?
Cikkemmel szeretném megismertetni veled azokat a szempontokat, melyekkel a honlapodat sikeresebbé teheted!
Sajnos a cégvezetők számára a vállalkozás honlapjának elkészítése egyenlő egy újabb „megoldandó problémával”, pedig ez az egyik legfontosabb értékesítést segítő platform a cég életében! Bármennyire is virtuóz grafikus vagy programozó a felkért webes szakember, ő valószínűleg csak felületesen ismeri a megrendelő cég szakterületét és vásárlóinak szokásait, holott pont ezek az ismeretek nélkülözhetetlenek egy honlap tervezésénél! Ezek híján a végeredmény nem fogja segíteni az értékesítést, és az oldal nem lesz több, mint egy digitális névjegykártya.
Hogy ne ess ebbe a hibába, fordíts kellő időt és energiát a honlapod megtervezésére, és adj szakmai támogatást a webfejlesztődnek! Tekints úgy a leendő oldalra, mint a digitális asszisztensedre, aki éjjel-nappal helyetted fogadja majd az érdeklődőket, útbaigazítást ad nekik a szakterületed út- vesztőiben, majd pedig egyenesen hozzád küldi őket!
ISMERD MEG AZ INTERNETES MÉDIAFOGYASZTÁSI SZOKÁSOKAT!
A céltudatos Internetező azonnali információt akar: kulcsszavakra keres a Google-ben, kattint, pár másodperc alatt körbenéz az oldaladon, és ha nem találja azt, amiért a honlapra érkezett, továbbáll (a konkurensedhez).
A honlapodat ezért úgy kell felépítened, hogy a sietős látogató – pláne, ha kevésbé gyakorlott netező – első látásra is eligazodjon rajta, és legfeljebb 1-2 kattintás alatt (görgetés nélkül) megtalálja, amit keres.
HASZNÁLJ LOGIKUSAN FELÉPÍTETT, HATÉKONY MENÜSTRUKTÚRÁT
Kezdőlap, Szolgáltatások, Elérhetőség - a honlapok többsége erre a kissé megkopott sablonra épül, ami teljesen logikátlan! Hiszen a látogatók pontosan a szolgáltatásaidra vagy a termékeidre kíváncsiak, amikor felkeresik a weboldalt.
Ahelyett, hogy a számukra legfontosabb információkat almenüpontok mögé rejtenéd, építsd fel ezekből a honlapod vázát! Alkosd meg a számodra legfontosabb 3-6 témakörből a honlapod fő menüpontjait, illusztráld őket képekkel, és helyezd el őket szembetűnő helyen!
Az új struktúra garantáltan érdekesebb lesz, mint a megszokott, és vonzani fogja a kattintásokat!
Még egyedibb és érdekesebb menü- csoportokat alkothatsz, ha azokat a kérdéseket és problémaköröket emeled ki az oldalon, amelyek a legjobban érdeklik az ügyfeleidet.
SZEREZD MEG A LÁTOGATÓID BIZALMÁT!
Gyűjtsd össze néhány pontban azokat az előnyöket, amiben te vagy a legjobb a piacon: egyszerűen írd le a látogatódnak, miért téged válasszon a konkurensed helyett! Kérd fel a legjobb ügyfeleidet, hogy írjanak rólad pár soros véleményt, ezeket a referencia történeteket pedig helyezd el az érveid mellett!
Mi az a kérdés, ami az érdeklőidet a leg- jobban foglalkoztatja? Amit a többség először feltesz, vagy éppen, hogy nem mer feltenni?
Válaszolj a honlapodon ezekre a problémákra, és ne hagyd, hogy az oldalt elhagyják a bizonytalankodó látogatók!
Kezedben van az aduász, ha a honlapodon szakmai blogot is vezetsz: így nem csak, hogy nagyobb eséllyel találnak rád és a nálad felhalmozott tudásbázisra az Internetezők, hanem könnyedén meg is tudod győzni őket szakmai elkötelezettségedről, ami bizalmat is ébreszt majd bennük!
GONDOLKODJ VÁSÁRLÓI FOLYAMATOKBAN!
Soha ne érjenek céltalanul véget a hon- lapon lévő leírások, mindig kínálj fel 2-3 következő lehetőséget a továbblépéshez! Alkoss a vásárlói logika alapján hivatkozás- láncokat a szövegek között! Bemutattál egy szolgáltatást? Következő lépésként mutasd meg a referenciáidat, végül tereld a látogatókat kapcsolat felvételi űrlapra!
NE ENGEDD EL A LÁTOGATÓID KEZÉT!
Ha egyszer bizalmat szavaztak honlapodnak a látogatók, ne engedd elmenni őket üres kézzel: adj nekik például egy letölthető PDF-et cserébe az E-mail címükért, csatlakoztasd őket a közösségi oldaladhoz és kommunikálj velük rendszeresen!
KÍSÉRLETEZZ, TESZTELJ ÉS MÉRJ!
Ha vannak új ötleteid, nyugodtan próbáld ki őket, de mindig mérd az eredményeket! Látogatóid viselkedéséből és a honlapodon történtekből értékes statisztikákat készíthetsz az ingyenes Google Analytics-el.
Írta: Timár Mátyás / WebID /
A konverzió optimalizálás minden egyes weboldalon fontos, de leginkább a webáruházak esetében látható, hogy pár százalékos javulás is komoly profitnövekedést hoz. Milyen eszközökkel lehet a konverziót növelni?
Korábban már esett szó arról, hogy nem a látogatottság, hanem a konverzió növelés a legfontosabb a webmarketing kapcsán. Ehhez nem árt tudni, hogy egy egy látogatóban mi is játszódik le, mielőtt a vásárlás mellett dönt.
A legbiztosabb módja annak, hogy weboldaladnak forgalmat generálj, ha népszerű, sok megosztást elérő posztot hozol létre a közösségi médiában. Ha pedig sikerül megnöveled a látogatottságot, akkor bizony az eladásaid is nőni fognak!