Mit kezdjünk az elégedetlen ügyféllel?
Az elégedett ügyfeleket mindenki szereti. Ők hozták, sőt hozni is fogják a pénzt, hiszen a korábbi vásárlásaikat minden bizonnyal újabbak követik majd. Ráadásul jó eséllyel másoknak is ajánlanak majd minket, így marketingszempontból is fontosak.
A vállalkozóknak sokkal nehezebb dolguk van az elégedetlen ügyfelekkel - és ezért sokkal kevésbé is szeretik őket. Pedig az elégedetlen ügyfelek értéke is felbecsülhetetlen. Könnyen lehet ugyanis, hogy a visszajelzés, amit adnak, a termék vagy szolgáltatás életbevágóan fontos, gyenge pontjaira világít rá.
Ezt a visszajelzést pedig könnyedén megszerezhetjük, csak a megfelelő kérdéseket kell feltenni az elégedetlen ügyfeleknek. Az Inc.com szakértői a Brit Fiatal Vállalkozók Tanácsával közösen összeállítottak egy kérdéssort, aminek segítségével az elégedetlen ügyfelek legalább olyan hasznos szereplői lehetnek egy-egy vállalkozás sikerének, mint az elégedettek.
Mit hiányolt a termékünkből, szolgáltatásunkból?
Az összes többi kérdés azon alapul, hogy megtudjuk, végül is miért volt elégedetlen velünk a vásárló.
Mitől lenne az ön számára a szolgáltatásunk vagy termékünk értékes?
Természetesen nem bízhatjuk az elégedetlen vevőidre, hogy a szolgáltatásunk alapjait lerakják, ugyanakkor nem is hagyhatjuk figyelmen kívül, ha értékes visszajelzést kapunk tőlük. Érdemi visszajelzést pedig kétféle ügyféltől kapunk: azoktól, akik nagyon elégedettek, és azoktól, akik nagyon nem.
Mit tehettünk volna másképpen?
A vállalkozáshoz rengeteg önbizalom kell, ugyanakkor az is fontos, hogy ez a megfelelő rugalmassággal társuljon. Nem kell minden tanácsot azonnal megfogadni, de végiggondolni mindenképpen érdemes őket.
A cikk többi részéért KATTINTS
Az úgynevezett munkahelyi kiégés igen jelentős mértékben befolyásolja negatív irányba a munkavállaló teljesítményét és megbízhatóságát, ám ami ennél is súlyosabb gondot jelent, megnő ezáltal az egészségügyi kockázat is.
Minden vállalkozó lázasan keresi a sikeres cég receptjét, vizsgálják a piaci viszonyokat, a piaci réseket, keresik a leghatékonyabb marketing stratégiákat, próbálják a legtökéletesebb beárazást megragadni, ám sokszor elfeledkeznek arról, hogy a sikerhez igazi csapatra és jó kollégákra...
Bár valószínűleg úgy érzed, hogy a cégalapítással túlléptél a legnehezebben, a java csak ezután jön. Jól vezetni egy céget nem egyszerű, pláne nem kezdőként, de adunk hat tippet, hogy egy kicsit könnyebb legyen.