Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

7 tipp kommunikációd sikeréhez.

  •  Lifestyle
  • 2015-01-27 10:30:00
Vállalkozóként sikered nagyban függ a kommunikációs képességeidtől. Lehetsz a legjobb a területeden, ha nem tudsz kapcsolatot teremteni a vásárlóiddal, a kollégáiddal, nem tudod megfelelően propagálni termékeidet, akkor nem tudod elérni a céljaidat sem.

 

A következő hét területen minden valószínűség szerint szükséged van a fejlődésre, így hát ne habozz tovább, és fejleszd magad!

 

1.Legyél jó hallgató.

Reméljük, hogy te a szerencsés kivételek közé tartozol, és jó hallgató vagy, mert tanulmányok szerint a mindennapi kommunikációnk a következőképpen oszlik meg:

  • 9% írás
  • 16% olvasás
  • 30% beszéd
  • 45% hallgatás

Többségünk azonban a rosszabbak közé tartozik, miközben az okok nagyjából állandóak. Nem tudunk sokáig koncentrálni egy dologra, vagy éppen a „belső monológunk” elvonja figyelmünket beszélgetőtársunk mondandójáról… Pedig érdemes figyelni a másikra, hiszen sokszor múlhat rajta akár egy jó üzlet is. Így mindig legyél jelen a beszélgetésekben, ne csak testben, hanem lélekben is!

 

2.A testbeszéd fontossága.

Már többször hangsúlyoztuk a testbeszéd fontosságát, hiszen gesztusokkal sokkalta több mindent mondunk el, mint hinnénk. Ezért mindenféleképpen megéri ezzel foglalkoznod, használd tudatosan ezt az eszközt céljaidhoz, gyakorold a specifikus pózokat, gesztusokat, kifejezéseket!

 

3.Az elvárások kezelése.

Vállalkozóként (és főnökként) rengetegszer kell megbíznod kollégáidat feladatokkal, akár rövid határidővel is... Mindig figyelj arra, hogy pontosan és érthetően fejezd ki magad, hogy mik az elvárásaid, mikorra, és hogyan várod el a végeredményt. Biztosíts lehetőséget a visszajelzésre, hiszen mindkettőtöknek elemi szükséglete, hogy pontosan tisztában legyetek a feltételekkel a későbbi nézeteltérések elkerülése érdekében.

 

4.Konfliktus kezelés

Vállalkozóként számtalanszor kerülsz ilyen helyzetbe, ezért fontos, hogy pontosan és gyorsan mérd fel problémát, és hatékonyan kezeld azt! Lényegtelen, hogy egy ügyfélről vagy a feladat körök pontos elhatárolásáról van szó, a nyomás alatti kommunikáció életbevágó. Legyél mindig udvarias, lényegre törő, és soha ne általánosíts!

 

5.Tömörség

Minden vállalkozó rákényszerül arra, hogy egyszerre több dologra figyeljen, ami magában hordozza a modern kor azon elvárását is, hogy rövid és tömör legyen az élet számtalan területén. Még a technológia fejlődése is megköveteli, hogy kevesebb szóval többet mondjunk.

Így koncentrálj te is arra, hogy élesebb és fókuszáltabb legyél nap, mint nap, dobd el a felesleges szócsépléseket írásodból és beszédedből és koncentrálj mindig a lényegre!

 

6. Legyél hűséges értékeidhez, választott céljaidhoz!

 Vállalkozóként a legfontosabb értéked, hogy hűségesen kitartasz az általad vallott értékek mentén! Ezek mentén különbőzteted meg magad a versenytársaidtól, és ezek segítenek abban, hogy motivált maradj a mindennapok során, hogy a megfelelő emberekkel dolgozhass.

Így szánj időt erre, és tisztázd ezeket magadban, hogy az üzletmenet során létrejött tárgyalások alatt a megfelelő módon kommunikáld prioritásodat a leendő partnerek felé.

 

7.Tudd, hogy miért!

Természetünkből fakadóan a legtöbbet azon gondolkodunk, hogy mit is mondunk, hogyan tűnjünk okosnak és hogyan kommunikáljunk a legjobban ahhoz, hogy a maximális hatást érjük el…

Azonban még ennél is fontosabb talán, hogy tudjuk is, hogy miért beszélünk, hogy mit szeretnénk elérni. A cél igazság szerint lényegtelen, az igazán fontos az, hogy tisztában legyünk az elvárt eredménnyel. Ezért minden tárgyalás, telefonhívás, beszéd előtt fektessük le az elérendő céljainkat, és győződjünk meg arról, hogy kommunikációnk minden eleme az elérendő ügyet szolgálja!

 

Sikeres vállalkozóként az élet számtalan területén képezned kell magad, legyen az a termékfejlesztés, termékeladás, tárgyalás során alkalmazandó stratégia vagy éppen a kommunikáció. Mivel vállalkozóként az életed nem az elefántcsont tornyodban elzárva töltöd, így kommunikációd fejlesztése az egyik legerősebb fegyvered, amit kár parlagon hagynod! 

Megosztás
Pán Péter szindróma: Te is elkaptad?
Vágjunk a közepébe! “Y generáció”: az 1976 és 1995 között született embereket lehet ebbe a kategóriába sorolni. Azt az új generációt nevezzük Y generációnak, akik a fogyasztói társadalmat alakítják és irányítják. Tökéletesen el tudnak igazodni a legújabb trendek között...
   2015-10-26    Lifestyle
10 egyszerű igazság, amit a Legokosabbak is mindig elfelejtenek
A tehetség pusztán egy lehetőség, semmi több, mert kiaknázásához bizony oda is kell magadat tenni. Nézd meg csak a legsikeresebb embereket: hogyan küzdenek és mennyit kutatnak azért, hogy jobbá tegyék a saját és mások életét is.
   2015-10-08    Lifestyle
A PR a kicsik fegyvere igazán
Nem csak a multiknak, a kisvállalatoknak is helyük van a sajtóban. Természetesen céllal és eredménnyel.
   2015-03-18    Vállalkozz!