Amit a nők a háztartásvezetésből hasznosíthatnak az üzleti életben.
1. A feladatok párhuzamos ellátása.
Rengeteg időt lehet megspórolni azzal, ha egy időben több dolgot is csinálunk. Egy nap mindenkinek huszonnégy órából áll, ugyanakkor egy háztartásban rengeteg feladat is vár a szülőkre… Azonban szerencsére hamar kialakul az a képesség, mellyel például ki tudjuk takarítani a szobát, miközben a vacsorát is elkészítjük. Ezt pedig remekül lehet hasznosítani az üzleti életben is, hiszen kezdő/ egy személyes vállalkozás vezetőjeként rengeteg feladatot kell megoldani egyszerre, vagy éppenséggel nagyon rövid idő alatt.
Ugyanakkor fontos, hogy ne veszítsük el a kontrollt magunk felett, mert nem egy olyan alkalom van, amikor bár számos sürgető feladat áll még előttünk, muszáj egy, és csakis egy dologra figyelnünk. Fel kell ismerni ezeket a pillanatokat, és nem szabad hagynunk, hogy a mennyiség minőség romláshoz vezessen!
2. A tudás, hogy nem tudsz mindent egyedül megoldani.
Lehetsz akármilyen profi vállalkozásod vezetésében, el fog jönni az idő, mikor egyedül már képtelen vagy ellátni a feladatodat. És amennyiben későn jössz rá erre, túl fogod hajszolni magad, ami szükségszerűen a teljesítményed romlásához vezet. Mint ahogy egy családban is felosztódnak a feladatok a gyerekek és szülők közt, úgy az üzleti életben is szükséges a feladatok delegálása a hatékony munkavégzéshez. Amennyiben egyszemélyes vállalkozásod van, és úgy érzed, hogy a feladatok kezdenek elönteni, a kérdés átgondolása után vegyél fel munkaerőt, hogy a plusz teher lekerülhessen a vállaidról, és figyelmedet újra annak szenteld, amiben jó vagy, amit szeretsz.
3. A mikro menedzselés hátrányai
A második pont folytatása… Ha gyermekeid elértek egy bizonyos kort, valószínűleg már némi rosszallással fogadják, ha mindben (fontosságtól független) dolgukba bele akarsz szólni. Ugyanez igaz a kollégáidra is… Ha megbízod valamivel a beosztottad, akkor tiszteld meg azzal is, hogy nem szólsz bele abba, hogyan akarja megoldani azt. Ezzel nem csak, hogy a saját válladról veszel le súlyt (hiszen, ha kiadod a feladatot, de folyamatosan figyeled, hogyan is oldják azt meg, akkor lényegében te csinálod), hanem a kollégád is megérzi a bizalmat, ami ösztönzőleg hat rá. Ha senki sincs a cégednél, aki az adott feladatban kompetens lenne, akkor inkább szervezd ki egy külsős specialistának.
4. Alkalom az összetartás erősítésére.
Ahogy egy családban is fontos a közösen eltöltött idő (családi vacsora, játszó délutánok/hétvégék), ugyanúgy a munkahelyen is szükség van a belső kohézió erősítésére. A megfelelő légkör kialakítása nagyon fontos, hiszen egy oldottabb hangulatú munkahelyen az alkalmazottak sokkal jobb teljesítményt nyújthatnak. De ahogy otthon is nehézségeket okozhat a családtagok összehozása akárcsak egy közös étkezés idejére is, úgy a munkahelyen is problémákba ütközhet a megfelelő időpont megtalálása. Ugyanakkor a magánéletben szerzett tapasztalatokat lehet, és kell is kamatoztatni az üzleti életben!
A mai világban egyre nehezebb erősnek és határozottnak lenni, azonban ez nem a pénz, a származás vagy iskolázottság kérdése, hanem az elhatározásról, az erőről, az értékekről és a függetlenségről szól. Láttál már fiatal lányt, akinek csodálatos háza, rengeteg pénze és...
A magyarországi cégvezetőknek mindössze egyharmada nő – adta hírül Európa egyik vezető üzleti információszolgáltatója, a Bisnode. Az elemzők azt is megállapították, hogy hazánkban több a női cégtulajdonos, mint a női vezető.
A Központi Statisztikai Hivatal 2014 július adatai szerint 49 500 női vállalkozó van az országban, és habár ez szám lehetne sokkal több is, az évenkénti tendencia 2012-től viszonylagos emelkedést mutat a női vállalkozók számát tekintve.