Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Így alakíts ki jó viszonyt iparágad résztvevőivel!

  •  Vállalkozz!
  • 2015-03-23 07:25:00
Vállalkozóként a kapcsolatok kialakítása legalább ugyanolyan fontos, mint az eladás, éppen ezért sokszor érdemesebb az előbbit preferálni még annak ellenére is, ha esetleg ez miatt bevételtől esel el. Ugyanis soha nem tudhatod, hogy egy gyümölcsöző kapcsolat mikor hoz egy újabb üzleti ötletet…

 

Sajnos Magyarországon a rossz vállalkozói kultúra szerves része az önzés és a minél gyorsabb profit iránti hajsza, azonban nem kell neked is ilyennek lenned! A vevők és más vállalkozások bizalmának elnyerése és megtartása ugyan nem tartozik a legegyszerűbb feladatok közé, azonban nagyon is megéri. Egyrészt az etikus magatartás segít kitűnni a versenytársak közül - tehát tulajdonképpen pozitív és ingyen reklám -, másrészt az együttműködés más vállalkozásokkal óriási lökést adhat céged felfuttatásához. Azonban a fent említett általános bizalmatlanság gátja a szinergiák létrejöttének, ezért tedd meg te az első lépést! Hidd el, megéri. Addig is, míg erőt gyűjtesz s kezdetekhez, olvasd el ezt a cikket, és fogadd meg a tanácsainkat!

 

1. Társulj más, hasonló profilú vállalkozással, és kínáljatok összetett termék csomagokat! Ezáltal nem csak, hogy a marketing árakon osztoztok, de megindulhat a vásárlók áramlása az egyik cégtől a másikig, ami mindkettőtöknek kifizetődő, hiszen összegségében mindketten csak nyertek az üzleten.

 

2. Kínálj árengedményeket partnereidnek! Gondolj csak bele: Nem éri meg egy kicsit megvágni az áraidat, ha ezáltal meg tudod duplázni az eladásaidat? Ugye-ugye…

 

3. Ajánlj jutalmakat és hűség programokat a visszatérő vásárlóidnak! Hidd el, ez az egyik leghasznosabb és legjövedelmezőbb lehetőség a vásárlók magadhoz láncolásához, hiszen nem csak, hogy őket tartod meg, hanem segítségükkel szájról szájra járhat céged híre is.

 

4. Amennyiben megteheted, támogass rendezvényeket! Ezzel a költségeidhez képest hatalmas nyilvánosságot kapsz, ráadásul további kapcsolatokat építhetsz a résztvevőkkel, vagy más cégekkel.

 

5. Ha eléggé bátor vagy, akkor a szponzoráció helyett szervezz meg egy rendezvényt te! Egyrészt hihetetlen sok tapasztalatot szerezhetsz a rendezvényszervezéssel kapcsolatban, és tanulni mindig jó; másrészt a marketingnek üde színfoltja termékeid ilyenfajta promótálása. Ha jól sikerül a dolog, céged hírneve fénysebességgel fog terjedni. Ha pedig nem tudod, hogyan is fogj hozzá, mi segíthetünk.

 

6. Kérj és használd fel a vásárlói visszajelzéseket! Ez tulajdonképpen ingyen segít felismerni a valóban hasznos változások lehetőségét és indirekt módon keltesz pozitív érzelmeket a vevőidben. Ha valóban kíváncsi vagy a véleményükre, azzal valójában azt is hangsúlyozod, hogy nem csak a pénzük kell, hanem oda is figyelsz rájuk…

 

7. Telefonon és e-mailen keresztül is el tudnak érni az ügyfelek? Nagyon jó kezdésnek, de hosszútávon kevés lesz… Lépj át a XXI. századi kommunikáció világába! Blogolj, legyél fenn az Instagrammon, a facebookon, twitteren, hiszen vásárlóid nagy része is használja ezeket. Akkor te miért ne tennéd ugyanezt?

 

8. Ha úgy döntesz, hogy belevágsz a blogolásba, érdemes lehet vendégelőadók meghívásával is próbálkoznod… Nem kerül semmibe, hogy elküldj néhány e-mailt az iparágadban jártas szakemberekhez vendégposztot kérve, ugyanakkor a hatás döbbenetes is lehet… Számos olvasót tud „bevonzani” egy ilyen írás, és ha jól csinálod, nagy hányadukat meg is tudod tartani. Csak bátorság kell hozzá, semmi egyéb – persze azért ne felejtsük el a blogolással kapcsolatos hasznos tanácsainkat sem... :) -.

 

9. Monitorozz és figyelj minden létrejött kapcsolatot, hiszen az adatok alakulását ismerve tisztábban látod, hogy mely kapcsolatok érik meg a további fejlesztést, és melyek hoztak kevesebb hasznot a gondoltnál… Egy rosszul végződő kapcsolatot se bánj, hiszen a megfelelő következtetéseket levonva mindegyikből profitálhatsz. Ezt mindig tartsd szem előtt!

 

+1 (a legfontosabb). Ne higgy az „egy fecske nem csinál nyarat” közmondásnak! Amennyiben pozitívan állsz másokhoz, és nem fásulsz bele az „általános bizalmatlanságba”, akkor minden álmod teljesülhet úgy, hogy közben nem kell feladnod az elveidet. Ha bátor vagy és bizalommal fordulsz a többiek felé, akkor egy olyan új utat törhetsz magadnak, ami csak és kizárólag a legnagyobb vállalkozók sajátja.

 

Megosztás
Az esemény rendezés alapjai
Amennyiben rendezvény megszervezésén töröd a fejed, jó, ha tudod, hogy ez egy sokrétű feladat. Ki kell találnod a rendezvény célját, koncepcióját, logisztikáját, meg kell szervezned a cateringet és a vendégek szórakoztatását is.
   2015-02-23    Vállalkozz!
Hogyan közelítsünk az egyes közösségi médiumokhoz
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.
   2015-02-12    Webes varázslatok
Hogyan blogoljunk jól?
A tartalommarketing lényege, hogy olyan szabadon elérhető tartalmat hozzunk létre és osszunk meg, amely segítségével a potenciális ügyfelekből vásárlókat, majd később visszatérő vevőket generáljunk. Ezek az információk legtöbbször az általunk kínált szolgáltatásokhoz kapcsolódnak,...
   2014-12-27    Webes varázslatok