Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Akadálymentesített verzió elhagyása Vállalkozz Itthon - Akadálymentesített verzió
Menü kinyitása/bezárása

Magazin témák

>> Magazin témák

Linképítés: mit szeret a Google és mit büntet?

  •  Webes varázslatok
  • 2016-01-25 14:35:00
  • Szabó Ádám
  • http://blog.abstractgroup.hu/
A Searchmetrics felmérése alapján a külső linkek száma a negyedik legfontosabb SEO faktor a több százból. (Az első három, sorban: átkattintási arány, releváns kifejezések, Google +1-ek száma). Emiatt nem csoda, hogy a legtöbb honlap tulajdonost foglalkoztatja a linképítés témaköre.

 

Lista a Google algoritmusának összes változásáról

 

2012 előtt egyszerű volt a helyzet: gyűjts minél több linket, nem számít milyet és honnan. Ezt az állapotot forgatták fel alaposan a Google Pingvinnek és Pandának keresztelt algoritmusai,l mert megjelenésüktől kezdve elkülönültek a fehér és fekete kalapos linképítési technikák. Az előbbiek feljebb tolnak a keresési listákon, az utóbbiak lejjebb.
 

Ezzel korántsem állt meg a Google, folyamatosan finomítja a keresőjét. Vannak olyan technikák, amiket 2012-14 között orrba-szájba lehetett művelni, de 2015-ben már megfontoltabban kell hozzáállni (pl. vendégposztolás). Hogy segítsünk átlátni a káoszt, létrehoztunk két listát: mit szabad, és mit nem.
 

Fekete kalapos módszerek (ezeket NE csináld)

 

 

Linkek vásárlása

Ne próbáld manipulálni a Googlet vásárolt linkekkel, előbb-utóbb úgyis rájön. Ha szerencséd van, akkor csak lejjebb sorol, ha nincs, akkor teljesen ki is tilthat a keresési listákból.

 

Link farmok

 

Az értelmetlenül egymásra mutató honlapokat nevezzük link farmoknak. Óvakodj azoktól a kóklerektől, akik gyors sikert ígérnek neked a keresőben. A legális keresőoptimalizálási technikáknak idő kell, mire hatásuk lesz.

 

Ha azt ígérik, hogy néhány héten belül első leszel a legfontosabb kulcsszavaidra, akkor azt valószínűleg link farmokkal valósítják meg. A happy end viszont elmarad, rövid ideig tartó felugrás után örökre ki fog tiltani a Google.

 

Gyenge minőségű linkgyűjtő oldalak

 

Sajnos még 2015-ben is több hazai linképítéssel foglalkozó cég annyit ért a szakma alatt, hogy az adatbázisukban szereplő 100+ linkgyűjtő oldalra felregisztrálják a honlapodat. Három évvel ezelőtt ez működött, de ma már többet árt, mint használ.

 

Mi az Abstract Groupnál azt ajánljuk, hogy csak minimálisan foglalkozz a linkgyűjtő oldalakkal. Keress rá a legfontosabb kulcsszavaidra, és a Google első találati oldalán megjelenő linkgyűjtőkre regisztrálj, a többivel ne is foglalkozz.

 

A gyenge minőségű (hátrébb sorolt) linkgyűjtők csak kárt fognak neked okozni. A Google lassan, de biztosan kivezeti az algoritmusból a tartalom nélküli, linkekkel teletűzdelt oldalak pozitív hatását. Ez ésszerű magatartás részükről. Te mikor vetted hasznát legutóbb linkgyűjtő oldalnak? Mi már régen nem.

 

Szakmán kívüli linkcsere

Ne cserélj olyan honlapokkal linket, amiknek nincs köze a tiédhez. A szofisztikált keresőalgoritmus ezt úgy fogja értelmezni, hogy ki akarod játszani a rendszert. Szakmán belül viszont nagyon is ajánlott a linkcsere! (erről lentebb)
 

Fehér kalapos módszerek (ezeket csináld)

 

 

 

Szakmán belüli linkcsere

Cserélj linket a szakmádon belül minél több honlappal! Nyilván nem a konkurenciára gondolunk, de gondolj bele, mennyi céget ismersz, akikkel hasznos lehet a linkcsere (nem csak keresőoptimalizálási szempontból):

 

  • Gyártók
  • Partnerek
  • Ügyfelek
  • Beszállítók
  • Közösségi szervezetek
  • Kiállítások
  • Konferenciák

 

Vedd fel velük a kapcsolatot, kezdeményezz, mert  a lincsere számukra is hasznot hajt, nincs miért szégyellősködnöd!

 

Vendégposztolás (mértékkel)

Vendégposztolás alatt azt értjük, ha írsz egy cikket azzal a céllal, hogy azt egy másik honlapon lehozzák, és átlinkeljenek rád. 2012-14 között annyira elterjedt ezt a módszer, hogy a Google a túlzott használat miatt már lejjebb sorolhat a keresési listákon.

 

Az ok itt is ugyanaz: vannak akik kihasználták a vendégposztolás SEO erejét, és százszámmal gyártották a gyenge minőségű cikkeket. Ennek ellenére továbbra is maximálisan ajánlott ez a technika, az alábbiakat észben tartva:

 

  • Megbízható, gyakran frissülő oldalakra próbáld feltenni a cikkeidet
  • A tiédnél népszerűbb oldalakat célozz meg
  • A célba vett honlapok közönsége legyen a tiédhez hasonló érdeklődésű

 

A vendégposztolás az egyik leghatásosabb linképítési módszer, ne hagyd ki! Ha tartalmas, minőségi cikkeket írsz, az már önmagában garantálja, hogy nem fogod túlzásba vinni: úgysem lesz időd heti több részletes cikket megírni.

 

Könnyen linkelhető tartalom

A külső linkek szerzésének legegyszerűbb módja, ha a saját tartalmadat könnyen linkelhetővé, könnyen megoszthatóvá teszed. A keresési rangsorban nagy szerepe van a közösségi médián megosztott tartalmaknak is. Minél többen osztják meg Facebookon, Twitteren, Google+on, Pinteresten a honlapod egy részét (legyen az szövegrészlet, kép, aloldal), annál feljebb kerülsz a Googleben.

 

Tegyél közösségi média megosztó gombokat a honlapodon több helyre is, hogy mindig kéznél legyenek, és egy kattintással terjedni tudj.

 

Készíts olyan tartalmakat, amiket szívesen osztanak meg a látogatóid: infografikákat, interaktív beépülő modulokat, felméréseket, oktató anyagokat.

 

Tanulság

A Google kereső végső célja az, hogy releváns tartalmat kapjon mindenki a keresett kulcsszavaira. Ha megpróbálod kijátszani az algoritmust fekete kalapos linképítési módszerekkel, azzal a keresők felhasználói élményét rontod. Egyúttal rosszat teszel a Googlenek, aki ezt nem fogja szó nélkül hagyni.

 

Fókuszálj inkább arra, hogy legyen hasznos, érdekes tartalmad, melyet fehér kalapos linképítő módszerekkel megtámogatva a keresési listák élére kerülhetsz.

 

Szabó Ádám

30/3742020

http://blog.abstractgroup.hu/

Megosztás
Hogyan értékelje webáruháza/cége teljesítményét?
Év végén a webáruház tulajdonosok (optimális esetben) áttekintik az adott év teljesítményét. Ilyen címszóval azonban nem csupán az év végi leltárt érdemes letudni, hanem jóval több mindent. Ilyenkor célszerű félre tenni az érzelmeinket, és némi önkritikát gyakorolva megválaszolni...
   2015-12-28    Webes varázslatok
Te Vállalkozó vagy, vagy csak egy sima blogger?
Megoldást találtál egy problémára? Olyat tudsz, amit senki más? Meg is írtad a blogodon? De ha nem váltod át pénzre a tudásodat, nem aknázod ki a lehetőségeket te magad, akkor csak egy blogger vagy, nem pedig vállalkozó. Elmagyarázom miért.
   2015-12-21    Webes varázslatok