Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Akadálymentesített verzió elhagyása Vállalkozz Itthon - Akadálymentesített verzió
Menü kinyitása/bezárása

Magazin témák

>> Magazin témák

Webshop marketing: mi alapján dönt egy vásárló?

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-07 15:50:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Korábban már esett szó arról, hogy nem a látogatottság, hanem a konverzió növelés a legfontosabb a webmarketing kapcsán. Ehhez nem árt tudni, hogy egy egy látogatóban mi is játszódik le, mielőtt a vásárlás mellett dönt.

Az online vásárlók döntését 4 tényező befolyásolja, amelyek pontokba szedve a következők:

  1. A figyelem: A fogyasztó figyelmét fel kell hívni az adott termékre, ami először inkább a kategória lesz, majd csak később a konkrét termék. Ha a klasszikus formában közelítjük meg ezt a pontot, akkor a figyelem felkeltése tekinthető a reklámnak.
  2. Az érdeklődés: A lehetséges vásárló egyre több információt gyűjt be a termékkel kapcsolatban, ami majd segíti őt a döntésben. Tájékozódik többek között az árról, a specifikációkról, de esetenként akár még szakértőhöz is fordul, vagy könyvekben, újságokban, netán az internetes néz utána a terméknek.
  3. A vágy: A fogyasztóban erősödik – és ebben mi is szerepet játszhatunk – a birtoklási vágy, amivel tulajdonképpen a döntés már meg is született.
  4. Az akció: A felhasználó meghozza a végleges döntést és megteszi a szükséges lépéseket a vásárláshoz, így elmegy a boltba, vagy a webáruházban a kosárba teszi a terméket, majd fizet, illetve kéri a kiszállítást, amennyiben pedig szolgáltatásról van szó, felveszi a kapcsolatot a a céggel, megrendeli azt, majd a végén fizet.

A legfontosabb: Adjunk valós vásárlási élményt!

Ha internetes áruházról van szó, akkor a folyamat ezzel még nem ért véget, a fogyasztó számára ugyanis 8 munkanapig még él az elállás joga, aminek keretein belül bármikor visszaléphet a rendeléstől.

A hatékony internetes eladásnak több apró titka is van, de elsődlegesen az a legfontosabb, hogy a kételkedő fogyasztót meggyőzzük, megfogjuk a kezét és végigvezessük a vásárlási döntés pontjain.

Ehhez tudni kell, hogy a különféle fázisokban milyen információkra van szüksége a vevőknek, és ezeknek nem csak pontosnak, hanem jól láthatónak is kell lenniük.

Alkalmazzuk magabiztosan a befolyásoló erőt, ami mellett ismerni kell a fogyasztói magatartás azon jellemzőit, amelyek dominálnak a különböző fázisokban. Érdemes egy marketinges szakembert felvenni ahhoz, hogy egy internetes áruház esetében is a legjobb stratégiát dolgozza ki.

 

Facebook oldalunk

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
5 fő ok, amiért egy webáruházban NEM vásárolnak a vevők
Mindig egy érdekes kérdés, hogy mitől fognak a vevők vásárolni egy webáruházban. De még tanulságosabb megvizsgálni, hogy miért NEM vásárolnak végül, melyek azok a legfőbb tényezők, melyek megakadályozzák őket a vásárlásban.
   2015-08-14    Webes varázslatok
5 végzetes tévhit e-kereskedőknek: Hogyan kerüljük el őket?
Hogyan vállalkozzunk sikeresen az Interneten? Összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.
   2015-08-13    Webes varázslatok
Mennyi idő kell egy webáruház felfuttatásához?
Mennyi idő kell egy webáruház felfuttatásához? Egy új webáruház indításánál vélhetően mindenki abban bízik, hogy az áruház "befut", és egy igazi "pénztermelő gépezet" lesz belőle - vagyis több pénzt fog hozni, mint amibe az üzemeltetése kerül.
   2015-08-12    Webes varázslatok
3 tipikus hiba, amit webáruház indításkor elkövethetünk
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására, amiben megpróbálunk segíteni: cikkünkben felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, amit tapasztalatunk szerint a legtöbb webáruház indításakor...
   2015-08-10    Webes varázslatok
Hogyan lehet növelni a konverziót egy weboldalon?
A honlapok többsége néhány változtatással valódi „ügyféltermelő gépezetté” alakítható át, de alapos tervezéssel a siker akár előre is borítékolható!
   2015-01-20    Webes varázslatok
A jó honlap nem csinál semmi mást, csak elad!
Áttekinthető, választ ad a felmerülő, leggyakoribb kérdésekre és minden elemével az eladásra fókuszál. Ezek egy hatékony landolóoldal legfontosabb tulajdonságai - derült ki az Üzletrész ügyfélrendezvényén.
   2014-12-10    Webes varázslatok
Webformance Kft.
Ügyfél elégedettség nélkül, nincs siker!                                       
   2014-12-03    Sikersztorik
Webanalitika: Első lépések
KKV szektor szereplői a webre lépéskor rendre hasonló hibákat követnek el online hirdetések, webanalitikai mérés területén.
   2014-11-13    Webes varázslatok