Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hírek

Share/Bookmark
  • Sikersztorik
  • 2015-04-07 12:00:00

Borecet Kft - Interjú

"Küzdj az álmaidért és ne alkudj meg!"

 

Mutasd be röviden a vállalkozásodat! Mikor döntöttél úgy, hogy vállalkozol, mi adta az ötletet?

 

2010-ben alapítottuk a céget, mely egy családi vállalkozás, édesapámmal hoztuk létre. Az alapkoncepció az volt, hogy élhető munkahelyet szerettem volna magamnak illetve a környéken lakó fiataloknak egyaránt. Fontos missziónak tartjuk mind a mai napig, hogy támogassuk a közvetlen környezetünket, ahogy lehetőségeink engedik. Munkahelyeket teremtünk, szeretnénk elérni, hogy az elvándorlás csökkenjen. A másik alappillér pedig az volt, hogy Tokaj-Hegyalján mindenképpen a szőlővel, borral szeretnénk foglalkozni, de nem egy újabb borászatot létre hozva, hanem egy újszerű irányt követve.

Ma már a 100.000 litert meghaladja az éves kapacitásunk, folyamatosan fejlődünk.

 

 

Miért lettél vállalkozó?

 

Szerettem volna egy olyan munkahelyet, ami összeegyeztethető a családdal, anyasággal. Bár ez még előttem áll, de úgy gondolom, hogy a klasszikus női-férfi szerepek igenis fontosak manapság is, ezért az első perctől kezdve gyermekbarát munkahelyben gondolkodtunk. Az épületben külön gyerekszoba van, amivel szeretnénk megkönnyíteni a családos dolgozók életét.

A másik fontos húzóerő meg az imént említett elvándorlás megakadályozása volt. Én úgy gondolkozom, hogy ha ez a hazám, akkor ezért kell minden tőlem telhetőt megtennem. Szeretném építeni a környezetemet, ide fizetem az adót, magánemberként is ügyelek arra, hogy a hazai termelést támogassam. Azt gondolom, hogy ha egyre több vállalkozó fog így gondolkodni, akkor egyenes az út a sikerhez. Nem akarom szépíteni, a vállalkozás egyáltalán nem fenékig tejfel, de haladni kell az álmaink felé, és ez nekem egy nagyszerű eszköz hozzá.

 

 

Hány termékkel vagytok jelen a piacon?

 

Jelen pillanatban 22 darab balzsam-, illetve borecettel és két lekvárral. Szeretném kihangsúlyozni, hogy kizárólag minőségi tokaji borokból dolgozunk, és egyértelműen az egészséges életmód mellett tettük le a voksunkat. Nem használunk tartósítószereket, ízfokozókat, stabilizátorokat, de még cukrot sem a termékeink előállításakor.

 

 

Értékesítési csatornátok eleme a webes kereskedelem is. Mikor indult, milyen tapasztalatotok van?

 

Gyakorlatilag a kezdetektől megvan a webshopunk, hasonló növekedési tendenciákról tudok beszámolni, mint bármely más ágazat, hiszen az elmúlt csaknem 5 évben nagyon sokat változott a vásárlói hozzáállás a webes kereskedelmet illetően.

 

 

2012-ben megkaptátok az Év Innovációja címet. Mit jelent ez Nektek és mit kell tudni a győztes termékről?

 

Nagyon fontos számunkra a folyamatos kutatásfejlesztés. Mindig újabb ötleteken törjük a fejünket, és azt gondolom, hogy ez szükséges is a piaci versenyben. Folyamatosan változnak az igények, ehhez idomulni kell, természetesen nem minden áron. Az első perctől kezdve tartjuk magunkat az egészségesen finomat elvéhez, ebből nem fogunk engedni.

A győztes termék a Tokaji Bodzás Borecetünk lett, amiben az volt az újszerű, hogy a borecetek általános célú felhasználásán túl zseniális limonádé alapanyag. Érdemes kipróbálni.

 

 

Milyen kezdeti nehézségekbe ütköztél a kezdetekben?

 

Miután úttörők vagyunk a borecet gyártásában, a felügyeleti szervek nem tudtak velünk mit kezdeni. A borecet vámtarifa száma megegyezik a boréval, így jobb híján ugyanazokat a követelményeket kellett betartsuk, mint egy borászatnak. Elsőnek lenni valamiben nem egyszerű ilyen téren, de az alkotás öröme megszépíti.

 

 

Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásod sikerében?

 

Azt, hogy az általunk gyártott termékek unikálisak, magas minőségűek és a folyamatos innovációt.

 

 

Hol tart a vállalkozásod? Milyen a jövőképed?

 

Az imént említett 100.000 literes éves kapacitásunkat szeretnénk megduplázni, nyitni az export piacok felé. Folyamatosan jönnek az újabb és újabb ötletek, hogy ezek micsodák, az maradjon egyelőre a mi titkunk.

 

 

-  Mi az az egy, amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak?

 

Hogy bízzanak magukban, ne alkudjanak meg és higgyék el, hogy hosszútávon megéri itthon vállalkozni.

 

 

Formanek Csenge /ügyvezető/
                Borecet Kft.
formanek.csenge@borecet.hu
      http://www.borecet.hu/

 

 

Naptár