Borecet Kft - Interjú
Mutasd be röviden a vállalkozásodat! Mikor döntöttél úgy, hogy vállalkozol, mi adta az ötletet?
2010-ben alapítottuk a céget, mely egy családi vállalkozás, édesapámmal hoztuk létre. Az alapkoncepció az volt, hogy élhető munkahelyet szerettem volna magamnak illetve a környéken lakó fiataloknak egyaránt. Fontos missziónak tartjuk mind a mai napig, hogy támogassuk a közvetlen környezetünket, ahogy lehetőségeink engedik. Munkahelyeket teremtünk, szeretnénk elérni, hogy az elvándorlás csökkenjen. A másik alappillér pedig az volt, hogy Tokaj-Hegyalján mindenképpen a szőlővel, borral szeretnénk foglalkozni, de nem egy újabb borászatot létre hozva, hanem egy újszerű irányt követve.
Ma már a 100.000 litert meghaladja az éves kapacitásunk, folyamatosan fejlődünk.
Miért lettél vállalkozó?
Szerettem volna egy olyan munkahelyet, ami összeegyeztethető a családdal, anyasággal. Bár ez még előttem áll, de úgy gondolom, hogy a klasszikus női-férfi szerepek igenis fontosak manapság is, ezért az első perctől kezdve gyermekbarát munkahelyben gondolkodtunk. Az épületben külön gyerekszoba van, amivel szeretnénk megkönnyíteni a családos dolgozók életét.
A másik fontos húzóerő meg az imént említett elvándorlás megakadályozása volt. Én úgy gondolkozom, hogy ha ez a hazám, akkor ezért kell minden tőlem telhetőt megtennem. Szeretném építeni a környezetemet, ide fizetem az adót, magánemberként is ügyelek arra, hogy a hazai termelést támogassam. Azt gondolom, hogy ha egyre több vállalkozó fog így gondolkodni, akkor egyenes az út a sikerhez. Nem akarom szépíteni, a vállalkozás egyáltalán nem fenékig tejfel, de haladni kell az álmaink felé, és ez nekem egy nagyszerű eszköz hozzá.
Hány termékkel vagytok jelen a piacon?
Jelen pillanatban 22 darab balzsam-, illetve borecettel és két lekvárral. Szeretném kihangsúlyozni, hogy kizárólag minőségi tokaji borokból dolgozunk, és egyértelműen az egészséges életmód mellett tettük le a voksunkat. Nem használunk tartósítószereket, ízfokozókat, stabilizátorokat, de még cukrot sem a termékeink előállításakor.
Értékesítési csatornátok eleme a webes kereskedelem is. Mikor indult, milyen tapasztalatotok van?
Gyakorlatilag a kezdetektől megvan a webshopunk, hasonló növekedési tendenciákról tudok beszámolni, mint bármely más ágazat, hiszen az elmúlt csaknem 5 évben nagyon sokat változott a vásárlói hozzáállás a webes kereskedelmet illetően.
2012-ben megkaptátok az Év Innovációja címet. Mit jelent ez Nektek és mit kell tudni a győztes termékről?
Nagyon fontos számunkra a folyamatos kutatásfejlesztés. Mindig újabb ötleteken törjük a fejünket, és azt gondolom, hogy ez szükséges is a piaci versenyben. Folyamatosan változnak az igények, ehhez idomulni kell, természetesen nem minden áron. Az első perctől kezdve tartjuk magunkat az egészségesen finomat elvéhez, ebből nem fogunk engedni.
A győztes termék a Tokaji Bodzás Borecetünk lett, amiben az volt az újszerű, hogy a borecetek általános célú felhasználásán túl zseniális limonádé alapanyag. Érdemes kipróbálni.
Milyen kezdeti nehézségekbe ütköztél a kezdetekben?
Miután úttörők vagyunk a borecet gyártásában, a felügyeleti szervek nem tudtak velünk mit kezdeni. A borecet vámtarifa száma megegyezik a boréval, így jobb híján ugyanazokat a követelményeket kellett betartsuk, mint egy borászatnak. Elsőnek lenni valamiben nem egyszerű ilyen téren, de az alkotás öröme megszépíti.
Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásod sikerében?
Azt, hogy az általunk gyártott termékek unikálisak, magas minőségűek és a folyamatos innovációt.
Hol tart a vállalkozásod? Milyen a jövőképed?
Az imént említett 100.000 literes éves kapacitásunkat szeretnénk megduplázni, nyitni az export piacok felé. Folyamatosan jönnek az újabb és újabb ötletek, hogy ezek micsodák, az maradjon egyelőre a mi titkunk.
- Mi az az egy, amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak?
Hogy bízzanak magukban, ne alkudjanak meg és higgyék el, hogy hosszútávon megéri itthon vállalkozni.
Formanek Csenge /ügyvezető/
Borecet Kft.
formanek.csenge@borecet.hu
http://www.borecet.hu/