Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hírek
Szálkai Könyvelő- és Adótanácsadó Iroda

Share/Bookmark
  • Sikersztorik
  • 2015-04-13 11:15:00

Szálkai Könyvelő- és Adótanácsadó Iroda

Hiszünk az értékteremtésben, és nagyon büszkék vagyunk azon ügyfeleinkre, akik a mi segítségünkkel értek el kiemelkedő gazdasági sikereket.

 

Mutasd be, kérlek  röviden a Szálkai Könyvelő- és Adótanácsadó Irodát!

 

Irodánk 1991-ben alakult Komlón. Az évek során az egyre bővülő ügyfélkör és a piaci igényekre való tekintettel a vállalkozás székhelye átkerült Pécs történelmi belvárosába.
Tevékenységünk magába foglalja a teljes körű könyvviteli szolgáltatást, bérelszámolással, adótanácsadással együtt. Igény esetén a jogi és pályázati tanácsadásban is állunk ügyfeleink rendelkezésére.

 

Büszkék vagyunk, hogy a saját hibánkból eredő adóhatósági bírság irodánk 25 éves fennállása során nem történt. Az évek alatt felgyülemlett tapasztalat párosulva a legmagasabb szakmai elvárásoknak megfelelő továbbképzésekkel alapérték irodánkban.

 

 


A Szálkai Könyvelő- és Adótanácsadó Iroda által nyújtott szolgáltatások kiknek szól, kik vehetik igénybe?

 

 Szolgáltatásaink a KKV szektornak szólnak, de tanácsadás tekintetében állunk bárki rendelkezésére. Tavaly a Pécsi tudományegyetemnek végeztünk adótanácsadási szolgáltatás egy kockázati tőkebevonással járó ügylet tekintetében, idén pedig egy Magyarországon még nem bevezettet gyártás technológiának végeztük a gazdasági felülvizsgálatát.

Alapvetően olyan vállalkozókkal szeretünk együtt dolgozni, akik nem, mint "szükséges rosszra", hanem mint partnerre tekintenek személyünkben.

 

Hiszünk az értékteremtésben, és nagyon büszkék vagyunk azon ügyfeleinkre, akik a mi segítségünkkel értek el kiemelkedő gazdasági sikereket.

 

 


A Cég által nyújtott szolgáltatások közül melyik tevékenységet emelnéd ki?

 

Nem emelnék ki külön tevékenységet, úgy vélem a piaci előnyünket a komplexitásunk adja. Ha kialakul a kívánt bizalom egymás iránt az ügyféllel, úgy nemcsak az operatív döntések támogatásában, hanem a szervezet stratégiai kérdéseiben is mérhető eredményeket tudunk produkálni.

Az évtizedek alatt kialakult kapcsolatoknak köszönhetően a gazdaság szinte minden szegletével volt dolgunk, így hasznos partnerei tudunk lenni az ügyfeleinknek.

 

 


Mik azok a tipikus hibák, amelyeket a cégek elkövetnek adó és könyvelési téren?

 

Nyilván ez sok mindentől függ, de körbehatárolható néhány általános hiba.

A kezdő vállalkozóknál a legnagyobb, hogy nem terveznek és nem tájékozódnak. Van egy üzleti ötletük, az első "sarki" ügyvédnél alapítanak egy Kft-t, utána hetekig - rosszabb esetben hónapokig- fel sem keresnek könyvviteli szakembert.

 

Ez több okból is problémás. Először is, a társasági szerződésben rögzített folyamatok gyakran nem átgondoltak, nem a vállalkozás érdekeit szolgálják, ami plusz költségeket eredményezhet a vállalkozónak.

 

Másodsorban a késve benyújtott bevallások miatt, olykor bírsággal kezdi a cég a működését.

A tapasztalt vállalkozóknál is vannak időnként felbukkanó problémák. Ez viszont sokkal inkább arra vonatkozik, hogy gyakran kezelik a cég pénzét a sajátjukként, ami olyan irányba viszi el a vállalkozást, ami nem szerencsés.

 

 


A cégvezetők mennyire vannak tisztában a törvényi szabályozással? Tisztában vannak a mulasztás súlyával?

 

A tapasztalat azt mutatja, hogy az idősebb generáció átlátja, hogy egy hivatal milyen károkat tud okozni a cég életében, ezért fokozottabban figyelnek az őket érintő határidőkre, esetleges változásokra.
Fontos megjegyezni, hogy a jogszabályok változása nagymértékben felgyorsult, így a jogkövető magatartás lényegesen nehezebb.

 

 



Könyvelő és adótanácsadó Cégként, mit javasolsz a vállalkozásoknak, amire mindenképpen figyeljenek oda cégük jogkövető, adótudatos működtetéséhez?

 

Mindenképpen olyan szakembert bízzunk meg a könyvvezetésünkkel, aki szerződéssel és felelősségbiztosítással végzi munkáját. Itt hatványozottan igaz, hogy az "olcsó húsnak híg a leve", sőt nemhogy nem eredményez költségcsökkenést egy rosszul kiválasztott könyvelő, de súlyos bírságokhoz is vezethet az inkompetenciája. Sokan túlgondolják a munkánkat és úgy gondolják a cég működéséért mi is felelősek vagyunk, holott ez csak a saját munkánkra vonatkozóan igaz.

 

 



Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásotok sikerében?

 

Ez egy soktényezős kérdés, ha röviden szeretnék megválaszolni, akkor azt mondanám, hogy a munka, kitartás és a körülményekhez való alkalmazkodás képessége.
Fontos kitűzni mindig hosszú távú célokat. Úgy vélem valaki minél hosszabb távra tervez, annál sikeresebbé tud válni abban, amit csinál.

Nagyon nehéz, de tudni kell váltani és adott helyzetben elengedni dolgokat céljaink elérése érdekébe. Ez nyilván áldozatokkal jár, de ezeket a döntéseket meg kell hozni és ki kell tartani mellettük.

 

 


Mi az, amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak?

 

Azt, hogy mielőtt bármilyen vállalkozásba kezdenének, készítsenek egy üzleti tervet, amit beszéljenek át szakemberrel. Ez olyan minimális költség   ami később "életmentő" tud lenni. A mi praxisunk alatt is előfordult már, hogy a leendő ügyfél az első találkozóról úgy ment haza, hogy vár még egy évet az üzleti ötletének a megvalósításával, mert a tanácsadás során olyan nézőpontból világítottunk rá bizonyos kérdésekre, amikbe ő bele sem gondolt. Nyilván ez nekünk üzletileg nem érte meg, de jó érzés, hogy megóvtunk egy fiatalt a valószínűsíthető bukástól.

 

Ezen kívül mindenképpen javaslom, hogy keressenek fel hasonló gondolkodású fiatalokat, járjanak el olyan rendezvényekre, mint amilyeneket a FIVOSZ is szervez. Nagyon sok hasznos tapasztalattal lesznek gazdagabbak, nem beszélve a kialakult piaci kapcsolatokról, amik segítségével a vállalkozás hatékonysága nagymértékben növekszik.

 

 

Pető Ákos

Szálkai Könyvelő- és Adótanácsadó Iroda

 www.e-adotanacsadas.com

 

 

 

Naptár