Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hírek
Direktinfo Kft - Interjú

Share/Bookmark
  • Sikersztorik
  • 2015-04-07 11:40:00

Direktinfo Kft - Interjú

„Kollégáimnak van egy mondata, amit nagyon szeretek: Főnök, aki nem indul, nem érkezik!”

 

Mutasd be röviden a vállalkozásodat! Mi adta a vállalkozásod ötletét?

Az ötlet onnan jött, hogy a rendszerváltást követő években a piacon alig volt belföldi tulajdonú követeléskezelő cég. Mivel egy ilyen cégnél dolgoztam, egy idő után úgy gondoltam, hogy ezt én magam, más módszerrel sokkal sikeresebben, költséghatékonyabban tudnám csinálni.

 

Milyen szolgáltatásokkal segíti a Direktinfo Kft, a hozzátok forduló vállalkozásokat?

Három fő területünk van. Az egyik a követelésbehajtás és a teljesen kiszervezett számlakezelés, amikor minden egyes számla kezelése nálunk van. A másik fő terület a vevői kockázatkezelés, a szerződésklinika, ászf-ek, készítése, amelyek abban segítenek ügyfeleinknek, hogy üzletvitelük szabályozott legyen és egy esetleges nem fizetésnél, ne adminisztratív hiányosságok miatt kelljen követelést elveszíteni. A harmadik területünk a kintlévőségek, vevői hitellimitek, jog, témakörben tartott tréningek, amelyekhez, más saját hotellel és étteremmel is rendelkezünk.

 

Mi a legjellemzőbb igény a partnereiteknek?

A jelenlegi partnerkör többsége egyértelműen a szakértelem miatt választ bennünket. Teljesen más, amikor nálunk egy kolléga csak a megbízónk kintlévőség kezelésével foglalkozik, mint amikor bevett szokás szerint, a pénzügyesre, vagy az értékesítőkre rójuk ezt a feladatkört. Szolgáltatásaink komplexek, teljes megoldást kínálnak az áru, vagy szolgáltatás eladásától, az ellenérték beérkezéséig. Az elsődleges célunk a vevők megfelelő menedzselése, a gyors reklamációkezelés elérése, amelyeknek egyenes következménye, a javuló fizetési hajlandóság és a veszteségek csökkenése.

 

Szolgáltatásotok skáláiból, melyiket emelnéd ki és miért?

A magyar piacon egyedülálló módon végezzük a teljes körű számlamenedzsmentet, egyedi, saját fejlesztésű szoftverrel,  amelyben a lejárat napjától, az összes vevővel mi egyeztetünk. Ez egy abszolút baráti árral rendelkező szolgáltatás, amely óriási „löket” lehet a cég életében. A cégek egyik legnagyobb gondja a forráshiány és sokan nem is gondolják, hogy mivel nem a lejárat napjától menedzselik a kintlévőségeket, milyen komoly forrást vonnak ki a saját cégükből. A standard eredmény, amit általában mindenhol tudunk produkálni az három hónap alatt 20% kintlévőség csökkenés. Ez a szám nem csak összegszerűségében jelentkezik, hanem a késedelmes napok számánál is, amely cash flow szempontból nagyon jelentős.

 

Szolgáltatásotok nyújtása régiós vagy országos lefedettségű?

Nem csak országos, hanem a környező országokra is kiterjed.

 

Milyen kezdeti nehézségekbe ütköztél a kezdetekben?

Általános problémaként jelentkezett, hogy miből fogom finanszírozni a vállalkozást, a fix fizetéssel járó tanári hivatást adtam fel érte. Az utolsó hónapokban takarékoskodtam, próbáltam alapot teremteni az induláshoz, három hónapra való költségre, bérre, járulékokra. A tervem az volt, hogy három hónap alatt életképes legyen a cégem, amit abban mértem, hogy a keletkezett költségeket a bevételből tudjam kiegyenlíteni. Sikerült.

 

Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásod sikerében?

Elcsépelt szavak, de a családomat. A rengeteg munka, utazás, tárgyalás, az ország minden pontján tartott tréningek, nagyon sok háttérmunkát követeltek a családtagjaimtól és az otthon dolgozó kollégáktól is. Kulcsfontosságú volt az is, hogy sokak unszolása ellenére sem hagytuk el ezt a kis zalai falut. Így a kollégáim egy erdő szélén, távol a világ zajától, stressz mentes környezetben dolgozhatnak, ami megfizethetetlen a mai világban. A vállalkozásunk több része fizikailag egy épületben van, a földszinten étterem van, az emeleten pedig hotel és az irodánk is. Az internet világában pedig a földrajzi távolság nem akadály, igaz az én éves autó futásteljesítményem veri a profi taxisokét. A sikerhez kellettek azok az ügyfeleim, akik hittek abban, amit kitaláltam és kritikáikkal, észrevételeikkel segítettek tökéletes közeli szintre fejleszteni az Account Manager szoftvert, amely munkánk egyik alap pillére.

 

Hol tart a vállalkozásod? Hogyan látod a cég jövőjét 2-3 év múlva?

Szakértőként mostanra ismert vagyok, heti szinten hívnak a napilapok, kamarák, szövetségek előadást tartani, témát szakérteni.18 alkalmazottal, nyereségesen működünk, folyamatosan fejlesztünk. Ezekben a hetekben indul új beruházásunk, ahol a már meglévő hotel mellé épül egy új tréningterem, rendezvényterem, amellyel nagyobb létszámú rendezvényeket tudunk kiszolgálni a régióban. Most már évek óta dolgozom válságmenedzserként, ahol a meglévő tudásommal építek újra cégeket. Egyik eredményemmel egy teljes csődben lévő céget több mint 170 milliós veszteségből egy év alatt fordítottam nyereségbe. Az én személyes jövőmben ennek a feladatnak mindenképpen komoly szerepe van.

 

Mi az amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak a vállalkozás sikeres működtetéséhez?

Olvassanak sokat. Ezres nagyságrendű üzleti könyvön vagyok túl, és mind a mai napig figyelem az új kiadványokat, minden reggel korán kelek, átnézem a napi szakmai sajtót és olvasok valami jó napindító dolgot is.

Legyenek nyitottak. Nem kell a szemellenző, fel kell vállalni azt is, amiről mindenki azt mondja, hogy nem jó. A belső meggyőződések sokszor felülírnak mindent, amit a tudomány és a realizmus mond.

Én személy szerint nem hiszek a szerencsében és nem hiszek abban sem, hogy egy induló vállalkozásban elég a nyolc óra munka. A kemény, következetes munkában, az álmatlan éjszakákban, az emberi kapcsolatok erejében hiszek.

Ami pedig a legfontosabb, tanuljanak meg adni. A legelején is, induló cégben is, nem elég kapni, adni kell. Segítséget, annak, aki rászorul, tudást annak, aki elakad, pár jó szót annak, aki elkeseredett. Ez a legnagyobb erő, amit egy cégvezető magáénak tudhat. Egy jó céggel lehet adni.

 

Kollégáimnak van egy mondata, amit nagyon szeretek. Főnök, aki nem indul, nem érkezik!

Minden gondolkodó kezdőnek azt mondom, induljon.

 

 

Csatlós Csilla /ügyvezető/


www.direktinfo.hu

www.korbetartozas.hu

Naptár