Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

1200 százalékkal több új vevő másfél óra alatt

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-29 19:25:00
  • Schilling Tamás
megint jól vizsgázott a marketing
Budapest, 2016. március 18.: A hirdetés ma már kevés, kampányban kell gondolkodnia a vállalkozásoknak – fogalmazta meg az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencia tételmondatát Jagodics Rita, a rendezvény alapítója.

 

A marketing fontosságát sokadszor bizonyították élőben a szervezők, most egy vitaminüzlet forgalmát pörgették fel: 7,5 percenként hoztak egy új vevőt a tegnap megrendezett konferencia délelőttjén. Készítettünk egy összefoglalót a konferencia előadásaiból és a nem mindennapi vevőszerző akcióról.

 

12 új vevőt és 40 feliratkozót szerzett egy vitaminboltnak másfél óra alatt a Kereskedelmi Marketing csapata az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencia délelőttjén. Ez óriási teljesítmény egy olyan üzletben, ahol a tulajdonosok szerint 4-5 törzsvásárlón kívül naponta maximum 1 új vevő tér be. „Néha ki kell menni az utcára” – foglalta össze az akció tanulságát Vörös György, a Kereskedelmi Marketing tanácsadója. „Kiálltunk a bolt elé és egy zászlót adtunk át a potenciális vásárlóknak azzal a felkiáltással, hogy mindegyik nyer, ám az ajándékot csak a boltban lehet átvenni. A 41 betérő közül 40-en megadták az adataikat – őket lehet ajánlatokkal keresni később – 12-en pedig vásároltak is. Ez havonta, csak a munkanapokkal számolva 240 új vevőt jelenthet a vitaminüzletnek, akik hosszú távon törzsvásárlókká is válhatnak.” A Kereskedelmi Marketing csapata nem először bizonyította be, hogy milyen hatékony tud lenni a jól átgondolt marketing. Tavaly a konferencia show-eleme egy teljesen új honlap elkészítése volt. A szervezők akkor vállalták, hogy a nap végére 200 regisztrálót gyűjtenek (névvel, e-mail címmel, mobilszámmal) erre az oldalra. 11-kor készült el a honlap és mindössze 7 óra múlva a kitűzött cél több mint ötszörösét sikerült teljesíteniük. 

 

Kampányolj a termékeddel

„Vajon kígyóznának-e a sorok az Apple boltok előtt egy új termék megjelenésekor, ha a marketing kampányban nem jósolnák meg ezt előre?” – tette fel a költői kérdést Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing vezetője.  Arra hívta fel előadásában a figyelmet, hogy ma már a hirdetés kevés a vevőszerzéshez. Fontos, de nem elég. Stratégia kell, azaz egy jól átgondolt kampány. Ezzel persze sokkal több munka van, mint például egy adwords hirdetéssel, ám akár egy évig is futhat, szinte magától. A kampányok hatékonyságához néhány gyakorlati tanácsot is megfogalmazott.

 

1. Sürgessük a vevőt: biztosan mindenki ismeri a Mission Impossible filmekből a klasszikus jelenetet, amikor a főhős megkapja a feladatát, majd az üzenet megsemmisíti önmagát. „Fogalmazd meg a kampányodat így: ajánlatunk csak pár percig érvényes! A sürgetés azonnal hatással van az agy működésére, így rendkívül hatékony módszer.”

 

2Kérdezzünk: százszor hallottuk már, hogy tegyünk fel kérdést a hirdetésünkben, honlapunkon, hogy a válasszal interakciót váltsunk ki a leendő ügyfelünkből. Ám nem minden kérdés hatékony. Óriási különbség van a „szeretnél ajándékot” és a „melyik ajándékot választod?” között. Ez utóbbival közel 100 százalékos lesz a kívánt eredmény, míg az előbbivel alig 20 százalékban érjük el a célunkat. (Ezt a különbséget a konferencia délelőttjén mérték a vitaminboltos akcióban.)

 

3. A kevesebb több: „A tartalommarketing nem azt jelenti, hogy a vevőnket sokkolnunk kell hosszú, bonyolult és terjengősen megfogalmazott kampányokkal.” Legyen érthető és egyszerű a szöveg. Ilyen volt a Sport szelet reklámja: minden ötödik csoki nyer.

 

Holnap folytatjuk további titkokkal!

Schilling Tamás

Megosztás