Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

8 hatásos módszer a sürgősség érzet felkeltésére

  •  Vállalkozz!
  • 2016-04-06 11:20:00
  • Zajdó Csaba
  • WebShop Experts
"Még gondolkodnom kell rajta" - ez a mondat méltán nevezhető az értékesítők egyik rémének, és bizony a webáruházaknál is igen kritikus pont. Ha a vevő nincs eléggé meggyőzve, és úgy gondolja, hogy az ajánlat még úgyis érvényes lesz később is, akkor a "majd megveszem később" elvet követve gyakran hagyja ott a webáruházat. És mit gondolsz, az esetek hány százalékában jön vissza később?

 

Ha a vevő nem érzi a nyomást, hogy márpedig itt és most döntenie kell, ha nincs ott a "fenyegetés", hogy ez az ajánlatod igenis elszalasztható, ha nem cselekszik gyorsan, akkor bizony vajmi kevés esélye van, hogy majd később valóban visszajön, és befejezi a vásárlást - ezért törekedned kell arra, hogy a vevő a "helyszínen" csapjon le az ajánlatodra! A következőkben mutatunk 8 módszert, amelyet a Te webáruházad is alkalmazhat a vevő sürgősség érzetének felkeltésére!

 

1. Határidős akciók „visszaszámlálása”

Az egyik legegyszerűbb és legkönnyebben alkalmazható módszer, ha az akcióinkat határidősre csináljuk – és ezeket a határidőket megfelelően kommunikáljuk is! Erre különösen szép megoldást láthatunk a ruelala.com -on, ahol egy időzített bomba visszaszámlálója „ketyeg” gyakorlatilag az oldal minden részén – még a kosárnál is!

 

Ezt láthatjuk a főoldalon – kiemelt határidős akciós kategóriák –, a számláló már itt is ketyeg. 

 

De ők nem elégedtek meg ennyivel: még a kosárnál is tovább ketyeg az óra, gondolva arra, hogy még itt is meggondolhatja magát az illető!

 

 

 

 

2. Csak ma akciós!

A fenti módszernek egy speciális verziója, amikor csak 1 napig akciós valami – de az nagyon. Még a woot.com indította el ezt a trendet, és azóta számos általános illetve tematikus oldal vette át az „egy termék egy nap” akciókat. Nagy előnye, hogy ha rendszeresen alkalmazod, akkor önmagában is komoly ösztönzést jelent a látogatóknak, hogy napi szinten rendszeresen visszanézzenek hozzád valami jó akció után kutatva (vagy jó indok, hogy napi szinten küldj nekik hírlevelet :). 

 

 

A thebodyshop.com egy hatalmas főoldali bannerben hirdeti az aznapi „szuper-akciós” termékeket – megspékelve egy kis tranzakciós érték növeléssel is, hiszen hármat is kell venni a termékből az extra kedvezmények eléréséhez.

 

Megcáfolva az előző állításom, a QVC még az internet megjelenése előtt elindította az egy nap egy termék akciókat – és a qvc.com oldalán igen hangsúlyosan kommunikálja ezeket azóta is -  a képen épp a termék-oldali kommunikációt láthatjuk.

 

3. Limitált idejű ingyenes szállítás

Amerikai webáruházaknál szintén előszeretettel használt eszköz az ingyenes szállítás rövid határidős meghirdetése – aminek előnye, hogy minden termékre „érvényes”, és nem csak 1-2 termék esetén alkalmazható. Ha épp nincs jobb ötleted akcióra, akkor időnként egy ilyet is érdemes lehet kipróbálnod!

 

 

A chicos.com az ingyenes szállítást és annak határidejét igen hangsúlyosan „nyomatja” még a termék-oldalakon is – ezt biztosan mindenki észreveszi.

 

A wine.com-nál ugyanezt a fejlécben hirdetik minden oldalon – bár igaz ez itt nem teljesen ingyenes, de az 1 cent igen közel áll hozzá...

 


4. Időben érkezzen házhoz!

Az ünnepek – legyen szó karácsonyról, húsvétról, anyák napjáról vagy Valentin napról – mindig szuper lehetőséget biztosítanak a vevők „noszogatására”.

 

A proflowers.com mint sok minden mást, ezt is mintaszerűen kommunikálja – hivatalosan is ez az utolsó lehetőség, hogy rendelj!!

 

Az art.com ugyanezt minden termék-oldalon is hirdeti – ha meg szeretnéd kapni még időben a dolgot, akkor már csak 2 napod van rendelni!

 

 

Ha eddig nem alkalmaztad ezeket a módszereket, hát itt az ideje elkezdeni. Ha pedig kevesled az ünnepeket, akkor javaslom, gyárts magadnak párat!

 

5. Limitált mennyiségek

Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a termékeid többsége igen limitált mennyiséggel rendelkezik, akkor nincs más dolgod, mint ezt harsognod teli tüdőből – úristen, már csak egyetlen darab van belőle! Igen ám, de mi van akkor, ha a termékeid azért nem ennyire limitáltak – szerencsére ilyenkor is van lehetőség némi nyomást gyakorolni a vevőkre.

 

A booking.com ugyan nem hagyományos termékeket árul, hanem szállodai szobákat, de azokat annál hatékonyabban – siess, már csak 3 darab van belőle! Persze ha jobban megnézzük, akkor kiderül, hogy van azért több is, csak egy picit drágább áron – de a nyomásgyakorló célját teljes mértékben eléri!

 

Az overstock.com egy hagyományos webáruház, annak minden jellemzőjével – és bizony az alacsony raktárkészletet mind a termék-oldalon hangsúlyosan hirdeti (nagy a kifogyás veszélye!), mind a kosárnál: a termékeink nagy részéből kevés van raktáron!

 

6. Elfogyott termékek kommunikálása
Ha rendszeresen tartasz határidős akciókat, melyekből ráadásul csak limitált mennyiség van, akkor erősen javasolt dolog a kifogyott termékeket is fent hagyni, és megmutatni a látogatóknak – mutatva, hogy látod, így jártál, legközelebb érdemes jobban sietned! 

 

A ruelala.com ezt szuperül csinálja, a kifogyott termékek rendkívül látványosan vannak jelezve – ezzel alapozva meg a KÖVETKEZŐ határidős akció sikerét. 

 

7. Hűha, nem árt sietni, mások is vannak még itt...
Ha limitált mennyiséged vannak a termékekből, akkor a leginkább nyomást gyakorló tudat a vevőidre az, ha tudják, hogy mások is pályáznak az adott termékre – és minél többen vannak, minél kisebb a készlet, annál nagyobb a veszélyérzet!

 

booking.com módszerét bármely webáruház könnyedén lemásolhatja: gyakorlatilag egy termék oldalra való belépés után pár másodperccel feldob egy kis ablakot, mutatva, hogy hányan vannak még, akik az adott hotelszobát böngészik (plusz, hogy mikor "vettek" utoljára az adott termékből! Ha neked kevesebb a látogatód, akkor az is elégséges lehet, hogy az elmúlt 1 napban hányan nézték meg mondjuk az adott terméket – és tuti jobban fog „izgulni” a vevő, ha vágyik a termékre!

 

8. Kosárból törlődő termékek

A végére hagytam egy különleges megoldást, amelyet bármely webáruház alkalmazhat, és nem igazán esik egyik eddigi kategóriába, de mégis hatékony módszer lehet, hogy a látogatókat ösztönözze a vásárlás azonnali befejezésére.

 

Forrás:

http://www.webshopexperts.hu

Zajdó Csaba

Megosztás