Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

15 lépés az ötlettől a vállalkozásig 3. rész

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-23 18:05:00
  • Gál Andrea
Alaposan készüljünk fel az új vállalkozásra, nehogy kellemetlen meglepetések érjenek. Hat szakaszban és 15 pontban foglaljuk össze, milyen lépéseket kell megtenni az önállósodás útján – vállalkozásunk minél gyorsabb és sikeresebb elindítása érdekében.Ma ismerkedjünk meg az harmadik résszel!

 

V. szakasz: megvalósítás

9. Tárgyalás a bankkal

Több bankkal is egyeztessen időpontot. Hatalmas pénzintézet helyett takarékszövetkezetet is választhat – ez különösen célszerű kisebb településen működő vállalkozás esetén.

 

10. Telephely, bolt

Iparágtól függően lényeges feltétel a helyszín kiválasztásánál: közlekedés, parkolás, infrastruktúra, népsűrűség, bel- vagy külterület, a környék színvonala, a potenciális vevők közelsége. Szintén fontos az iroda, műhely belső infrastruktúrája, a telekommunikációtól a háromfázisú áramig. Tevékenységtől függően szigorú feltételek alá eshet a szennyvíz-elvezetés, az ipari szellőzőrendszer.

 

A rövid időszakra bérelt ingatlan aránytalan kiadással járhat az átalakítás és a költözés miatt. Jó megoldás lehet a készre berendezett projektiroda, amelyeket havi egységekben is lehet bérelni. Az üzlethelyiség megvétele viszont már a cég indulása előtt túl sok tőkét köt le – amikor arra pont a legnagyobb szükség van.

 

11. Ügyfelek és beszállítók, marketing

Legjobb, ha már nyitás előtt találkozni tud potenciális ügyfeleivel. Idejekorán szondázza meg a piacot, menjen el a szakmai vásárokra, a regionális rendezvényekre, kiállításokra. A friss vállalkozásnak már rendelkeznie kell az induló áru- és/vagy nyersanyag-készlettel. Igyekezzen úgy megállapodni a beszállítókkal, hogy a fölösleget visszaadhassa.

 

Akkor is nélkülözhetetlen a marketing, ha csak minimális költség jut rá. Határozza meg a reklám- és marketingeszközök szükséges arányát, összetételét. Tevékenységétől függően fokozottan használja ki a helyi és regionális lehetőségeket! Ne feledje, hogy a marketing a cég teljes tevékenységét átfedi, nem pusztán alkalomszerű reklámozást jelent. 

 

12. Bejelentés, adóhatáridők

A cégbírósági bejegyzés, valamint a (tevékenységtől függően) szükséges engedélyek beszerzése után tegyen eleget minden bejelentési kötelezettségnek: adóhivatal, társadalombiztosítás, önkormányzat. Egyeztessen könyvelőjével, jogászával, nehogy kihagyjon valamit – az előírások gyakran változnak. Kezdettől fogva pontosan tudnia kell a különféle adók befizetési határidejét, erről könyvelője tájékoztatja.

 

13. Munkatársak kiválasztása

Készítsen részletes követelménylistát az egyes munkakörökről, és idejekorán kezdje meg a munkatársak kiválasztását, felhasználva a baráti és szakmai körben elérhető információkat. Ezen túlmenően segíthet az internet és a munkaerő-hivatal. Ahhoz, hogy a kezdeti időkben rugalmasan alakíthassa a létszámot, határozott idejű munka- vagy megbízási szerződéseket kössön.

 

Vállalkozásra fel!

Gál Andrea

 

Megosztás