15 lépés az ötlettől a vállalkozásig 4. rész
VI. szakasz: megnyitás
14. A nyitás napja
Úgy időzítse a vállalkozás megnyitását, hogy az indító kampány minél kedvezőbb pillanatban érje el célközönségét. Ha ügyfelei például a kiskereskedők egy bizonyos körét jelentik (ruházati cikkek, játékok, könyvek, ajándéktárgyak esetén), már a karácsonyi árubeszerzés előtt indítsa el cégét. Ha ön is kiskereskedő, akkor már a legjobb szezon vagy legígéretesebb ünnep előtt egy-két héttel legyen nyitva. Ehhez persze megfelelő időtartalékkal kell rendelkeznie – az elkapkodott nyitás megbosszulja magát.
A vállalkozás jellegén, méretén és a helyi viszonyokon múlik, ki mindenkit érdemes elhívnia a megnyitóra. Fontos azonban, hogy a meghívó személyre szóló, ízléses nyomtatvány legyen. Mozgassa meg ismeretségi körét, és lehetőleg személyes ajánlás útján érje el a helyi média egy vagy több képviselőjét – de a kapcsolatfelvételt ne hagyja a megnyitó előtti napokra!
Ügyfelek értesítése: Kereskedők, szakiparosok, szolgáltatók számára fontos a helyi és regionális média, a helyi reklámújságok, valamint a szórólapok, reklámtáblák. Ezeken a felületeken beszállítóival társulva is hirdethet, ami kölcsönösen előnyös.
15. Naprakész kalkuláció
Kezdettől fogva pontosan kövesse a cég mutatóinak alakulását. Ha a tervezettől való eltérés nemkívánatos irányba indul, azonnal cselekedjék! Ebben is segít a jól kidolgozott üzleti terv. A pénzügyi és értékesítési adatok áttekintésével semmiképpen ne várjon az első mérlegig vagy adózási határnapig!
Bízom, hogy a cikksorozat hasznos volt!
Gál Andrea