20 dolog, amit folyamatosan szem előtt kell tartanod, hogy céged sikeres legyen!
Azt be kell látni, hogy a sikeres vállalkozás fejlődésének a kulcsa, a csapatmunka. Igen, A CSAPAT!
Ez azzal is jár a megfelelő emberek alkalmazásán túl, hogy nem tudsz mindent magad végezni, nem tudsz mindenre magad fókuszálni, hanem meg kell bíznod munkatársaidban, hogy megfelelő módon képviselik a cégedet. De!
Ugye az ördög az apró részletekben bújik el, így Neked a cégvezetésen és a stratégiai munkán túl, számos egyéb feladatod is lesz, amivel ellenőrizni, illetve kontrolálni tudod céged hatékony működést!
Ha az alábbi 20 pont valamelyikénél legalább 3-nál problémát látsz, sajnos be kell avatkoznod akár úgy, hogy személycseréket kell eszközölnöd a céged sikeres működése és fejlődése érdekébe!
De mire kell figyelned?
- Folyamatos ügyfél panasz? (Panasz: teljesítési határidőre, ügyfélszolgálatra, válaszadásra, termék minőséghez kapcsolódóan?)
- Nincs konverzió? (Nem megfelelő marketing tevékenység?)
- Nincs megfelelő árbevétel? (ajaj! Ez vállalkozásod rentabilitását veszélyezteti! SOS beavatkozás!)
- Üzleti terv nélkül dolgozol? (Lehet így is, de biztos tudod mi a célod, milyen határidőkkel? tudod, melyek az erősségeid, gyengeségeid, biztos kiszámoltad, mennyi idő múlva lesz nyereséges vállalkozásod? stb….)
- Ellenségeskedő munkatársak? (Robbants csapatot! Egyénileg bármilyen jók is az alkalmazottaid, ha folyamatos viták vannak, annak csak a vállalkozásod fogja a levét meginni, ugyanis a morál a béka feneke alá fog kerülni!)
- Nincsenek állandó ügyfeleid? (Ha a vásárlóid nem lojálisak, komoly probléma van. Ne feledd, új vásárlóra minimum 5x annyit kell költened, mint amennyibe kerül a régi vevőid megtartása. És ugye a közösségi platformok köszönhetően a rossz hír terjedése még nagyobb károkat tud okozni vállalkozásodnak!
- Nincs hatékony értékesítés! (Sales tevékenység a vállalkozás Alfája és Omegája! Lustaság gyógyszere: személycserék vagy új motivációs elemek kidolgozása!)
- Átlagos vagy! (Ugyanazt kínálod, mint a versenytársak, nem határoztad meg célcsoportodat, mindent árulsz, mint ha zsibvásár lennél? Ezen azonnal változtass!)
- 1 perc alatti gazdagság? (Felejtsd el az irreális célkitűzéseket. A sikere titka: türelmesen és átgondoltan felépített üzleti stratégia mentén működő tevékenység!)
- Nincs marketingkommunikációd! (Csak 1 kérdésem van: hogyan találnak meg így a vevőid, partnereid?)
- Csak a cégednek élsz a hét 7 napján! (Ez jól hangzik, de felejtsd el! Ha van kidolgozott folyamatod, akkor annyira önjáróvá tudod tenni vállalkozásodat, hogy a hétvégi pihenést megengedheted magadnak. Gondold csak el: mennyi ideig lehet folyamatosan csak a munkának élni? Ha kipihenten kezded a hetet, hidd el, aktívabban és motiváltabban tudsz a céged építésében részt venni! )
- Egyetlen termék/szolgáltatás van? (Vállalkozás fejlesztése a folyamatos termék és szolgáltatás fejlesztése nélkül nem megy! Ha csak 1 termékre fókuszálsz, az előző mondatomat különösen vésd az eszedbe, ha pár év múlva is a piacon akarsz maradni!)
- Ügyfeleid nem ajánlanak tovább? (Lojalitás kincs, a ‘wow’ élmény hiánya pedig a vállalkozásod végét jelentheti)
- Motiváció hiánya? (Utazz sokat, járj nyitott szemmel és keress minél több üzleti klubot, ahol inspirációt gyűjthetsz)
- Túl sok mindent csinálsz egyszerre! (A szervezetlenség szintén a vállalkozásod vesztét eredményezheti)
- Cash-flow problémák? (Lassan fizetnek ki, túl sok pénzed áll lekötve, nincs elegendő működő tőke?)
- Nincs ületi kapcsolatrendszered? (Járj konferenciákra, üzleti reggelikre…. Építs minél több üzleti kapcsolatot!)
- Alkalmazottakkal probléma? (alkalmazottaid nem alkotnak jó csapatot, nem világos, ki, mit csinál)
- Folyamatos problémák (Ha folyamatos tűzoltásra fókuszálsz, nem marad energiád a vállalkozásod építésére. Ezt érdemes átgondolnod és javaslom, hogy pár fókuszpontot jelölj ki magadnak!)
- Önfejlesztés hiánya! ( Erről nem is nyilatkozom, ezt magadnak kell érezni, ha nem fejleszted magad, a többiek elsuhannak melletted, mint a francia TGV vonatok)
Bízom, hogy kevés pontot kellett aláhúznod, mint problémát, de ha sokat, akkor gondold át üzleti stratégiádat!
Sok sikert!
Gál Andrea