Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

3 tipikus hiba, amit webáruház indításkor elkövethetünk

  •  Webes varázslatok
  • 2015-08-10 20:15:00
  • www.webshopexperts.hu
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására, amiben megpróbálunk segíteni: cikkünkben felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, amit tapasztalatunk szerint a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek, és adunk rá egy javaslatot, hogy hogyan lehet ezeket a hibákat elkerülni!

1. hiba: Nem tervezni hosszú távra

Az egyik legtipikusabb hiba, hogy azt hisszük a webáruházat elég egyszer jól megcsinálni, és utána az megy magától az idők végezetéig.

Rossz hír: nincs még egy olyan gyorsan fejlődő piac, mint az internetes kereskedelem piaca, és bizony folyamatosan követni kell a trendeket, mind üzletileg, mind technikailag. Ha nem csak rövidtávon szeretnénk valamit kezdeni az áruházunkkal, akkor bizony nem árt már az elején átgondolni, hogyan fog az áruház 1, 2 vagy 3 év múlva is működő- és versenyképes lenni.

Pár fontos kérdés, amit érdemes tisztázni indulás előtt a webáruházat fejlesztő céggel:

1. Ki és milyen módon fejleszti a webáruházunk által használt rendszert?
2. Milyen módon lesz a webáruház befrissítve az új verziókkal?
3. Mennyibe fog ez kerülni?
4. Milyen support fog járni hozzá, és az mennyibe fog kerülni?
5. Ki fogja végezni ezt a supportot? Igen rossz előjel, ha egy 1-2 fős csapattal dolgozunk együtt, ahol ugyanaz az ember az értékesítő, a projekt menedzser és a supportos (vagy pláne még a fejlesztő is): ott bizony bármi közbejöhet (túlterheltség, betegség, karrierváltás, stb.), és a webáruházunk támogatása gyakorlatilag megszűnt.

2. hiba: Nem hagyni pénzt a marketingre

A második legjellemzőbb hiba, hogy valaki a webáruház indításánál az erőforrások (idő és pénz) nagyobb részét a webáruház elindításába öli, és nem marad keret a marketingre.

Márpedig marketing nélkül nincs élet, és hiába a csillogó-villogó webáruház, ha utána nincs pénz azt hirdetni. És nem célszerű csak egyfajta marketing eszközre feltenni mindent, érdemes kísérletezni, és megtalálni a számunkra leghasznosabb marketing eszközöket. Ökölszabály: a webáruház elkészítése ne kerüljön többe, mint amit a következő fél évben a marketingre tervezünk szánni. Ezzel persze részben magunk ellen beszélünk, de hisszük, hogy jobb egy sikeres, „low budget” webáruház, mint egy sikertelen „full extrás”.

Célszerű az elején egy bérelhető webáruházzal elindulni, ahol is minimalizáljuk a kezdeti költségeket és kockázatokat, és a büdzsé szinte teljes egészét marketingre tudjuk költeni.

3. hiba: „Túlkészülni” magunkat

Habár ez a cikk pont a hibák elkerüléséről szól, mégis úgy látjuk, hogy egyike a leggyakoribb hibáknak, amikor valaki „túlkészül”: vagyis elképzel számos olyan problémát, ami szerinte fel fog merülni a jövőben, és mindegyikre elkészíti előre a megoldást.

Lefordítva a gyakorlatra: hiba telerakatni az áruházat az elején egyedi fejlesztésekkel („mert X funkció nélkül nincs élet”). Az egyedi fejlesztések mindig rendkívül drágák, sok bennük a hibalehetőség, és az a tapasztalat, hogy az esetek 80%-ban feleslegesek (ami persze csak utólag szokott kiderülni).

Azt szoktuk javasolni, hogy érdemes kiválasztani egy jó webáruház rendszert az elején (amelyik lefedi igényeink 90%-t), elindulni vele, és a hiányzó igényeket majd akkor hozzáfejlesztetni, ha már az áruház kitermeli ennek a költségét. Jó esély van rá, hogy közben kiderül: ezen igények többsége nem is volt olyan kritikus, mint hittük…

Ha kérdésed merül fel, keress minket:

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Miért szükséges a webáruházunknak egyedi versenyelőny?
Hacsak nem vagyunk a legkülönlegesebb termékek kereskedői, a webáruházunk szinte biztos, hogy nem az első lesz az adott területen.
   2015-08-10    Webes varázslatok
Webáruház konverzió növelés. 1.rész
A konverzió optimalizálás minden egyes weboldalon fontos, de leginkább a webáruházak esetében látható, hogy pár százalékos javulás is komoly profitnövekedést hoz. Milyen eszközökkel lehet a konverziót növelni?
   2015-07-08    Webes varázslatok
Webshop marketing: mi alapján dönt egy vásárló?
Korábban már esett szó arról, hogy nem a látogatottság, hanem a konverzió növelés a legfontosabb a webmarketing kapcsán. Ehhez nem árt tudni, hogy egy egy látogatóban mi is játszódik le, mielőtt a vásárlás mellett dönt.
   2015-07-07    Webes varázslatok