Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

CharityChoc

  •  Sikersztorik
  • 2015-02-10 07:35:00
"Szeretném azt, hogy a CharityChoc, amellett, hogy segít a gyerekeken, egy figyelemfelhívó eszköz is lenne."

 

Tamás kérlek, mutasd be röviden vállalkozásodat!

Röviden egy új csokoládémárka piaci bevezetésén dolgozom. A csokoládé koncepciója, hogy a vásárló, amellett, hogy kap egy elegáns megjelenésű, magas minőségű kézműves technológiával készített táblás csokoládét, egy jótékonysági célt/projektet is támogat.

 

Egyedi, különleges kézműves csokoládé készítésével és forgalmazásával foglalkozol, melyet párosítasz a társadalmi felelősségvállalás elköteleződésével. Magának a csokoládénak is az elnevezése: CharityChoc. Honnan van az elhivatottság?

Az elhivatottság leginkább egy gyerekkori élményemhez köthető:

Emlékszem gyerekként valamikor karácsony előtt édesanyám határozottan felszólított, hogy csináljak rendet a szobámban, valamint válogassam ki azokat a ruhákat, amiket kinőttem és azokat a játékokat, amelyekkel már nem játszom. Természetesen nekem ehhez nem igazán volt kedvem, ezért inkább magyarázatot követeltem. Ekkor édesanyám elmondta, hogy vannak olyan családok, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy karácsonykor ajándékot vegyenek a gyerekeiknek. Azt mondta, azért kell összegyűjtenem a kinőtt ruháimat, és megunt játékaimat, mert Ő elviszi azt egy olyan helyre, ahol az ilyen családok laknak, és odaadja nekik. Így Ők is tudnak ajándékot tenni a gyerekeknek a karácsonyfa alá.

Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon meghatározó nevelési elem volt az életemben. Szeretném azt, hogy a CharityChoc, amellett, hogy segít azokon a gyerekeken, akik nem megfelelő körülmények között cseperednek, egy figyelemfelhívó eszköz is lenne. Egy eszköz arra, amellyel bárki segíthet önzetlenül, amely segítségével bárki „Hétköznapi hős”-sé válhat.

 

Aktív vagy az üzleti tevékenységben illetve a társadalmi szerepvállalásban is. Ezen a téren mire vagy a legbüszkébb?

A társadalmi szerepvállalásban a vállalkozás indítása előtt is aktív voltam, és a vállalkozás kezdése óta is sikerült megvalósítani két projektet. Ezekre nagyon büszke vagyok. Elsőként vásároltam egy csocsóasztalt a Győri Kórház Gyermekosztályára. Ami elég nagy kihívás volt, mert nekem kellett összeszerelni, és nem vagyok egy jártas barkácsmester. J De elkészült, azóta is áll és próbálja feledtetni a lábadozó gyerekekkel, a betegségükkel járó nehézségeket. A másik projekt keretében a győri Anya-, Gyerek- és Csecsemőotthon gyerekeit vittem el moziban. Ez is nagyon jó élmény volt, mert én is részt vettem az eseményen, és a gyerekekhez hasonlóan nagyon jól szórakoztam. Az ilyen segítségek mindig jól jönnek, és ha az ember őszintén segít az mindig jó érzéssel tölti el, és büszkévé teszi. A jövőben még részletesebben szeretném dokumentálni a jótékonysági projekteket, hogy minél inkább átadhassam ezeket az élményeket a csokoládé vásárlóinak. Így Ők is megérezhetik, hogy milyen sokat is jelentenek ezek a segítségek, és büszkévé válhatnak annak tudatában, hogy Ők is részesei ezeknek az adakozásoknak a vásárlásaik által!

 

 

Tervezed a termékcsomag szélesítését?

Igen, nagyon sok fejlesztési lehetőséget, irányt látok. Egyelőre a termékfejlesztés helyett az értékesítési csatornák kiépítése, a bevezető kampány, és a termék szélesebb körrel való megismertetése az elsődleges feladat.

 

Jelenleg hol érhetőek el, hol vásárolható meg a CharityChoc?

Jelenleg online értékesítünk webshopunkban (http://www.eshop-gyorsan.hu/charitychoc). Bevezető kampányunk keretében Győrben ingyenesen házhoz szállítunk, de a Pick Pack Pontok segítségével országosan is elérhető a rendelés. Az online rendelések kiszolgálása mellett viszont folyamatosan keresek értékesítési partnereket is. Szeretném, ha a vásárlók hagyományos kereskedelmi boltokban is megvásárolhatnák a csokoládékat.
Ezt megtehetik például Budapesten a Jócsokinál

 

Mit tartasz kulcsfontosságúnak vállalkozásod sikerében?

Egyelőre még nem túl hiteles a válaszom, mivel konkrét sikerről talán még nem beszélhetek. A helyes megfogalmazás inkább az, hogy elültettem azokat a magokat, amelyeket, ha gondosan, szorgalmasan, kitartóan, mindig figyelve a körülményekre gondozok, akkor a munkát siker koronázza. Ezzel meg is válaszoltam, hogy szerintem mi a siker titka.

Egy dolgot viszont még megemlítenék, ez a közösség. Szeretném, ha egyre több mindenkihez juthatnánk el, egyre többen támogatnák a kezdeményezésünket, hiszen az által tudunk növekedni, egyre több és nagyobb adományokkal jobbá tenni a rászoruló gyerekek életét. Lehet bármilyen jó a koncepció, ha nincs vevő, az a kezdeményezés halálát jelenti!

 

Hol tartasz ma és mi a céged jövője?

A termék kész van, a bevezető kampány zajlik. Folyamatban lévő feladatok a honlap és webshop fejlesztése. Értékesítési partnerek keresése zajlik. Valamint hamarosan elkezdek közvetlen megkereséssel értékesíteni. Ennek célcsoportja a nagyobb értékben lakosság felé értékesítő vállalatok. Nagyon erősnek érzem most azt a trendet, amellyel minap én is találkoztam egy esküvő kiállításon. Egy standnál leültettek, ásványvízzel kínáltak, 10 perc beszélgetés után megköszönték az érdeklődést, és egy csokoládéval (tényleg, Merci csokoládé) ajándékoztak meg minket. (Pedig akkor még nem született pozitív döntés a termék megvásárlásáról, ez csak másnap történt meg…). Úgy gondolom, hogy a vevők már nem esnek be „csakúgy” az utcáról. Egy ajándék (főleg a CharityChoc koncepciójával) nagyon erős impulzust vált ki a vásárlóban, legyen az potenciális ügyfél, vagy egy megbecsülendő törzsvendég. A jövőt a folyamatos fejlesztések jegyében látom, legyen az termékfejlesztés, vagy új értékesítési- és marketingakciók kidolgozása és megvalósítása.

 

Mit tanácsolsz egy kezdő vállalkozónak?

Van egy videó, amit én gyakran megnézek a youtube-on: 

Arnold Schwarzenegger: Az élet hat szabálya (https://www.youtube.com/watch?v=oATCQsmHK6U)

Amit konkrétan kezdő vállalkozónak tanácsolok, hogy legyen nagyon kitartó, legyen nyitott, hasznosítsa a tapasztalatait, ne változtasson gyakran, de ha kell, merje megtenni, keresse más vállalkozók társaságát, keressen mentort, és sose feledje, hogy a végső cél az, hogy boldog legyen a munkában és a magánéletben egyaránt!

 

Kecsedi Tamás

www.charitychoc.hu

Megosztás
Deluxe Dollz Design Cirkusz
A héten egy különleges és szokatlan alkotópáros siker sztoriját szeretnénk bemutatni Nektek. Hogy mitől is különlegesek? S Deluxe Dollz Design Cirkusz - Négyessy Nedda iparművész és Kovács Eszter cirkuszszínházi előadóművész - kreációi újrahasznosított papír termékek, mobileszköz...
   2015-10-07    Sikersztorik
Vállalkozásfejlesztő és Forrásszervező Kft
A következő interjúban Szabó Zoltánnal ismerkedhettek meg, aki vallja, hogy egy cég nem cég, és a folyamatos újítási kedvvel tör előre. Hiszi és vallja, hogy a kitartás, a minőség mindennél fontosabb, és ebben a szellemben tör a csúcs felé.
   2015-07-03    Sikersztorik