Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

MyConcept Kft.

  •  Sikersztorik
  • 2015-02-13 07:20:00
Jó fizetés, nagybanki igazgatói szék. Ez volt Olivér előző munkahelye, majd váltott és saját céget indított.

 

Milyen ötlet alapján jött létre a MyConcept?

Mára már nagyon sok vállalkozó, startupper számára egyértelmű, hogy rengeteg időt és pénzt takaríthat meg, illetve maximalizálja esélyeit, ha az adott projekt üzleti tervének elkészítésébe pénzügyi szakértőt von be. Munkám során gyakran kértek meg ismerőseim, barátaim, hogy segítsek nekik a különféle projektek pénzügyi tervezésében. Megtapasztaltam, hogy bizonyos esetben mennyire elfogultak és pontatlanok tudnak lenni a projektgazdák a saját projektjeikkel kapcsolatban még akkor is, ha az illetőnek komoly vezetői tapasztalata és akár pénzügyi ismerete is van (ez kb. olyan mintha egy pszichiáter saját magát próbálja meggyógyítani). 

Körbenéztem a piacon és azt láttam, hogy alig található olyan szolgáltató ma Magyarországon, amelyik professzionális pénzügyi tervezéssel foglalkozik és megfizethető áron kínálja az üzleti terv készítését a hazai KKV szektor számára. Ismerve a legnagyobb nemzetközi cégek minőségi színvonalát és árazását úgy éreztem, hogy az üzleti tervezés egy olyan piaci szegmens, ahol van kereslet és van helyünk is, mert minőségben fel tudjuk venni  a versenyt a legnagyobbakkal, lényegesen olcsóbb árazás mellett,  mint a meghatározó nemzetközi pénzügyi tanácsadók, akiket egy átlagos magyar vállalkozás nem tud megfizetni. Így jött létre a Myconcept Kft, melynek célja, hogy szervezett formában, magas színvonalon és bárkinek megfizethető áron valósítsam meg üzleti tervezést. 


Mekkora tapasztalatod van?

Nemzetközi nagybanknál vezetőként eltöltött 11 év után alapítottam meg a MyConcept-et. Banki pályafutásom során több pozícióban is voltam és nagyon sok projektben vettem részt. Több ezer üzleti tervet láttam és több százat készítettem az elmúlt években, így egy idő után elkezdtem gondolkodni, hogy mitől alakul ki bennem a hitelesség képe egy ügyféllel kapcsolatban. Rájöttem, hogy nagyon sokat számít ha egy ügylet hitelkérelmi anyagai jól összeszedettek, professzionálisak. Vannak úgynevezett „hard fact-ek”, azaz objektív érvek a bírálat során, de számos szubjektív elem is megjelenik, amelyek együttesen alakítják ki a kockázatelemzőkben azt a bizonyos hitelességet. Például ha leül veled szembe egy vadidegen ember, óhatatlanul azon kezdesz gondolkodni, hogy az illető mennyire képes lemenedzselni az akár több milliárd forintos beruházást, vagy projektet.  Így bizonyos mértékben a szakmai objekivítás mellett szubjektív tényezők is befolyással bírnak a kérelem  elbírálásában. Egy jó pályázóról, könnyebben feltételezem, hogy akkor sem fog megremegni a keze, ha nem úgy alakulnak a projekt során a körülmények ahogy azt eltervezte és tudja majd kezelni az esetlegesen fellépő akadályokat. Sok-sok projekt után megfogalmazódott bennem, hogy nagyon is számít, hogy ki milyen felkészültséggel prezentálja a projekt finanszírozási részét a bank (vagy akár befektető) előtt..Természetesen ezzel nem arra utalok, hogy nem az objektív tények lennének az elsődlegesek, de az effajta hitelességi tényezőnek is nagy szerepe van az ügyletek bírálata során. Ezért alapítottam meg a céget, hogy ezekre nyújtsunk megoldást.

 

Kik a vállalkozás fő célcsoportjai?

Két fő irányvonala van a célcsoportunknak. Egyrészt azok a vállalkozások, amelyeket ma startup-oknak hívnak, azaz olyan innovatív cégek, amelyek előbb vagy utóbb kockázati tőkebefektetést igényelnek a működésük globális kiterjesztéséhez. A startup esetében sok esetben nagyon nagy növekedési potenciál rejlik, amelyre nem sok iparág képes. Tipikusan ilyenek az ITC, biotechnológia, luxusdivat, vagy a nanotechnológia. A mi feladatunk, hogy segítsük őket a befektetési folyamat során, azaz pénzügyi modellt, üzleti tervet, befektetői prezentációkat készítsünk, amelyeket a befektetők folyamatosan változó igényei szerint  rendszeresen át is szabunk annak érdekében, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban juthassanak pénzhez.


Hogyan szerezted meg az első ügyfeleket?

A MyConcept szeptemberben volt 2 éves. Egyedül kezdtem a vállalkozást, először barátoknak és korábbról ismert  kapcsolatrendszeremből érkező ügyfeleknek dolgoztam. Az üzleti tervezés egy igen munkaigényes és összetett folyamat, sok információra van szükség a cégről és a piacról.

A különböző üzleti modellek hatékony feldolgozása érdekében saját pénzügyi modellt fejlesztettem, amelynek segítségével mára már bármilyen iparágból és bármilyen komplexitással  rendelkező projektet fel tudunk vállalni, rövid határidővel, profi kivitelezésben. Ma már bátran kijelenthetem, hogy a Myconcept üzleti és pénzügyi modellező rendszere a hozzá tartozó IT platformmal együtt versenyképes a legnagyobb nemzetközi tanácsadó cégekkel . 

 

Mi a MyConcept legnagyobb előnye?

A kockázati tőkebefektetéseknél általában azért van szükség a MyConcept-re, mert a befektetők legtöbbször előírják az üzleti terv elkészítését a tárgyalások megkezdéséhez, így a befektetésre váró cégek sok esetben nálunk jelentkeznek először tudván, hogy ismerjük a befektetők igényeit. A banki finanszírozási ügyleteknél szintén az a legnagyobb előnyünk – több mint 10 év nagyvállalati finanszírozásban, bankban eltöltött idő után - hogy ismerjük a bankok elvárásait, így anyagaink a finanszírozók igényei szerint készülnek. Anyagainkban minden olyan információ benne van, amiből egy bank a belső hitel előterjesztését sokkal hamarabb el tudja készíteni, így ügyfeleinknek egyrészt sokkal jobbak az esélyei a pozitív hitelbírálatra, másrészt az átfutási idő is lényegesen lerövidül.

Akinek van tapasztalata vállalati hitelfelvételben, az tudja, hogy akár hónapokig is eltarthat az elemzési időszak a bankban (indikatív ajánlattól a szerződéskötésig). Azzal persze a bank is időt tud spórolni, hogy az üzleti terv olyan pénzügyi modellel és felépítéssel rendelkezik, amelyben minden benne van. A FIVOSZ azért is érdekes számunkra, mert sok olyan tagja van, amely banki finanszírozási és startup befektetési témában érdekelt lehet.

 

Mi a célod a vállalkozással?

Célom a cég további fejlesztése, a minőségi munka és a versenyképesség fenntartása mellett, ezért is cégen belül folyamatos a fejlesztés, illetve a folyamatok optimalizálása és ehhez kapcsolódóan új munkatársak keresése. 

 

Miért lettetek FIVOSZ tagok?

Azt gondolom, hogy a FIVOSZ egy lüktető, nagyon jó szervezet, amely rengeteg taggal rendelkezik. Olyan csapat, melyben élő, érdemi kapcsolatokat lehet építeni. Nem bürokratikus, kötelező tagságon alapul, így a tagok könnyen és hatékonyan tudnak üzleti kapcsolatokat is kialakítani egymással. Mindez nekünk is jó, mert üzleti tervezéssel és pénzügyi modellezéssel foglalkozunk, ami a legtöbb vállalkozás számára megkerülhetetlen téma. Nekünk is már több érdemi megkeresésünk jött a FIVOSZ-tól.

Másrészt a hagyományos iparágakban, olyan cégeknek ajánljuk a szolgáltatásainkat, akik bankhitelt keresnek 50-100 millió forint hitelösszeg felett. A hitelezés az utóbbi években újra felfelé ível, köszönhetően a Növekedési Hitelprogramnak, amely nagy lökést adott a vállalkozások beruházási szándékainak. Számukra készítünk a banki elvárásoknak megfelelő üzleti terveket, amelyek a finanszírozók számára is elengedhetetlenül fontosak.

 

Sziller Olivér /ügyvezető/

http://myconcept.hu/

Megosztás