Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

5 céges tipp, hogy pluszkiadások nélkül is növekedhess

  •  Pénzügyek
  • 2015-06-22 11:05:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A korlátozott anyagi lehetőségek világában a piacon való helyzetünk megtartásához, és a növekedéshez nagy adag hatékonyságra és kreativitásra van szükség. Kevés anyagi tőkével szeretnéd növelni a vállalkozásod? Lehetséges, ha megfogadod a következő tanácsokat.

A ”kevesebből több” elve ma elvárás lett az üzleti életben. A teljesítménynek növekednie kell, a fejlődésnek muszáj fennmaradnia, és a számoknak pedig állandó javulást kell mutatniuk.

 

A hatékonyságnövelés feladata első helyen áll mind a legkisebb cégeknél, mind a multik esetében. Szeretnéd további kiadások nélkül fejlődésre ösztökélni a céged?

 

Így csináld:

 

1. Amit lehet, automatizálj!

A manuális feladatok automatizálására már számos eszköz, szoftver létezik, és ezek között sok ingyenes változat is szerepel. A közösségi oldalak posztjait is tudod időzíteni oldalak szerint, sorba lehet őket állítani tetszés szerint.

 

A kis cégek számára is már régen elérkezett a profi hírlevelezés lehetősége (lásd: Webgalamb) vagy az automatizált e-mail marketing területén, olcsón, vagy bérelhető szoftverek remek ügyfélkapcsolati rendszereket biztosítanak számukra (lásd: CRM).

 

Kézzel számlázás helyett sok számlázást és a könyvelést automatizáló program is elérhető (pl. Esz.hu ), de akár a vállalatirányítási rendszert is irányíthatod a böngésződből (ezzel pedig az időgazdálkodásod segíted).

 

2. Ésszel hirdess!

 

Az elektronikus levelezés még mindig viszi a pálmát, legalábbis a költséghatékonyság területén. A képernyőkhöz való igazíthatósága már csak hab a tortán.

 

De hirdethetsz a közösségi oldalakon is: nagyon olcsó megoldás, és az ügyfélforgalmad is látványosan megugorhat a hatására. Igaz, hogy egy stabil, és lojális követői kört nem két nap kialakítani, de megéri vele foglalkozni, mert hasznot termel.

 

Sokan hiszik, hogy a direkt marketinges „hideg” hívások nagy hasznot hoznak, de legtöbbször csak a pénzt viszik el, és a kiadások mértéke nincs arányban az eredményekkel. Ezért soha ne a divatot kövesd, hanem azt a vevővonzó stratégiát vedd előre, ami a legeredményesebb a céged számára .

 

 

 

3. Használd ki a továbbajánlásban rejlő lehetőségeket

 

Még ma is továbbajánlás (szóbeli ajánlás, vagy gondolj akár a közösségi megosztásokra) útján kezdenek el növekedni leginkább az üzletek. Kérd meg a vevőidet erre a nemes feladatra, és indíts el ehhez egy egyszerű vásárlásösztönző vagy kedvezményes, illetve kuponrendszert. Sőt, ha igazán nagyot akarsz durrantani, MLM rendszert üzemelj be!

 

Sok nagy márka és kereskedő használja a továbbajánlói módszert sikerrel. Viszont figyelj arra, hogy olyan legyen a terméked/szolgáltatásod, amit valóban meg is oszthatnak egymással az emberek. Ha alaposabban megnézed, akkor látni fogod, hogy a közösségi oldalak, fájlmegosztók, lokáció alapú programok is erre alapoznak.

 

4. Légy a világ legjobb menedzsere!

 

A legfontosabb dolog, hogy a saját idődet hatékonyan oszd be, aztán ezt a hatékonyságot ültesd át az egész cégedre. Tulajdonképpen új, hasznos szokások felvételéről van szó: például az alkalmazottakkal emailben való kommunikálásáról telefon, vagy meeting helyett.

 

(Zárójelben: a szó elszáll, az írás marad – az emailnek utána lehet keresni, rögtön le van dokumentálva, és nem törjük meg vele a munkafolyamatot, ha épp erősen figyelünk egy dologra.

 

Tervezd meg a következő hetedet, oszd be a találkozókat és tudasd ezt az egész csapatoddal jó előre, hogy felkészülhessenek. Hasznosak még a cégen belüli felhő alapú megoldások (Google Docs, Dropbox, Asana) is, mert könnyebb velük hatékony, közös munkát végezni. Minden egyes fájl megtalálható a felhőben, így bárhonnan pillanatok alatt hozzáférhetőek.

 

5. Kerüld el a perfekcionizmus ördögi bűvkörét

 

A tökéletesség sok idő és pénz, erre egy kisebb cégnek nem futja. Először is próbálkozz meg a fenti ötletek megvalósításával kicsiben, és közben csiszolgasd, ahol tudod. Ha látod, hogy valami működik, azzal kezdj el törődni jobban.

 

Ugyan a közösségi oldalakon a rajongószerzés sokáig tart, de ne add fel, inkább tanulj, és javíts, hogy a majdani nagy rajongótábornak is meg tudj felelni. Elsőre nem biztos, hogy minden tökéletes lesz, de javítani mindig van lehetőség!

 

Sok sikert!

 

És ha hasznos volt a poszt, oszd meg másokkal is!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Mangó Média Kft..

3900, Szerencs, Ságvári utca 3.

Linkedin.com/raczakacosi

 Google Plusz profilom

 

Megosztás
Hogyan győzd meg a Befektetőket, hogy pénzt adjanak az ötleteidhez?
Legalább egy olyan ötlete mindenkinek jön az életében, ami korszakalkotó, és sokak életét megváltoztatva egy rakás pénzt termelhet. Ezen ötletgazdák kis része áll csak neki a megvalósításnak, és aki neki is áll, azok közül sem jut mindenki sikerre. Ennek az oka pedig leginkább...
   2015-09-24    Pénzügyek
3 milliós piac, akikre szinte senki nem figyel
A hazai, idősebb korosztályba tartozók internetezési szokásaiban még számos lehetőség rejlik, pusztán arra kell rávenni őket, hogy napi rendszerességgel használják az internetet.
   2015-07-22    Webes varázslatok
Közös cég: szakíts bátran, ha szakítanod kell
A vállalkozások alapítását egy olyan álom, olyan látomás előzi meg, amit minden áron szeretnél beteljesíteni. Ebben a fázisban minden szép és jó, tetszenek a körülmények, és maximálisan megbízol az üzlettársadban is.
   2015-07-19    Vállalkozz!