5 céges tipp, hogy pluszkiadások nélkül is növekedhess
A ”kevesebből több” elve ma elvárás lett az üzleti életben. A teljesítménynek növekednie kell, a fejlődésnek muszáj fennmaradnia, és a számoknak pedig állandó javulást kell mutatniuk.
A hatékonyságnövelés feladata első helyen áll mind a legkisebb cégeknél, mind a multik esetében. Szeretnéd további kiadások nélkül fejlődésre ösztökélni a céged?
Így csináld:
1. Amit lehet, automatizálj!
A manuális feladatok automatizálására már számos eszköz, szoftver létezik, és ezek között sok ingyenes változat is szerepel. A közösségi oldalak posztjait is tudod időzíteni oldalak szerint, sorba lehet őket állítani tetszés szerint.
A kis cégek számára is már régen elérkezett a profi hírlevelezés lehetősége (lásd: Webgalamb) vagy az automatizált e-mail marketing területén, olcsón, vagy bérelhető szoftverek remek ügyfélkapcsolati rendszereket biztosítanak számukra (lásd: CRM).
Kézzel számlázás helyett sok számlázást és a könyvelést automatizáló program is elérhető (pl. Esz.hu ), de akár a vállalatirányítási rendszert is irányíthatod a böngésződből (ezzel pedig az időgazdálkodásod segíted).
2. Ésszel hirdess!
Az elektronikus levelezés még mindig viszi a pálmát, legalábbis a költséghatékonyság területén. A képernyőkhöz való igazíthatósága már csak hab a tortán.
De hirdethetsz a közösségi oldalakon is: nagyon olcsó megoldás, és az ügyfélforgalmad is látványosan megugorhat a hatására. Igaz, hogy egy stabil, és lojális követői kört nem két nap kialakítani, de megéri vele foglalkozni, mert hasznot termel.
Sokan hiszik, hogy a direkt marketinges „hideg” hívások nagy hasznot hoznak, de legtöbbször csak a pénzt viszik el, és a kiadások mértéke nincs arányban az eredményekkel. Ezért soha ne a divatot kövesd, hanem azt a vevővonzó stratégiát vedd előre, ami a legeredményesebb a céged számára .
3. Használd ki a továbbajánlásban rejlő lehetőségeket
Még ma is továbbajánlás (szóbeli ajánlás, vagy gondolj akár a közösségi megosztásokra) útján kezdenek el növekedni leginkább az üzletek. Kérd meg a vevőidet erre a nemes feladatra, és indíts el ehhez egy egyszerű vásárlásösztönző vagy kedvezményes, illetve kuponrendszert. Sőt, ha igazán nagyot akarsz durrantani, MLM rendszert üzemelj be!
Sok nagy márka és kereskedő használja a továbbajánlói módszert sikerrel. Viszont figyelj arra, hogy olyan legyen a terméked/szolgáltatásod, amit valóban meg is oszthatnak egymással az emberek. Ha alaposabban megnézed, akkor látni fogod, hogy a közösségi oldalak, fájlmegosztók, lokáció alapú programok is erre alapoznak.
4. Légy a világ legjobb menedzsere!
A legfontosabb dolog, hogy a saját idődet hatékonyan oszd be, aztán ezt a hatékonyságot ültesd át az egész cégedre. Tulajdonképpen új, hasznos szokások felvételéről van szó: például az alkalmazottakkal emailben való kommunikálásáról telefon, vagy meeting helyett.
(Zárójelben: a szó elszáll, az írás marad – az emailnek utána lehet keresni, rögtön le van dokumentálva, és nem törjük meg vele a munkafolyamatot, ha épp erősen figyelünk egy dologra.
Tervezd meg a következő hetedet, oszd be a találkozókat és tudasd ezt az egész csapatoddal jó előre, hogy felkészülhessenek. Hasznosak még a cégen belüli felhő alapú megoldások (Google Docs, Dropbox, Asana) is, mert könnyebb velük hatékony, közös munkát végezni. Minden egyes fájl megtalálható a felhőben, így bárhonnan pillanatok alatt hozzáférhetőek.
5. Kerüld el a perfekcionizmus ördögi bűvkörét
A tökéletesség sok idő és pénz, erre egy kisebb cégnek nem futja. Először is próbálkozz meg a fenti ötletek megvalósításával kicsiben, és közben csiszolgasd, ahol tudod. Ha látod, hogy valami működik, azzal kezdj el törődni jobban.
Ugyan a közösségi oldalakon a rajongószerzés sokáig tart, de ne add fel, inkább tanulj, és javíts, hogy a majdani nagy rajongótábornak is meg tudj felelni. Elsőre nem biztos, hogy minden tökéletes lesz, de javítani mindig van lehetőség!
Sok sikert!
És ha hasznos volt a poszt, oszd meg másokkal is!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Mangó Média Kft..
3900, Szerencs, Ságvári utca 3.
Legalább egy olyan ötlete mindenkinek jön az életében, ami korszakalkotó, és sokak életét megváltoztatva egy rakás pénzt termelhet. Ezen ötletgazdák kis része áll csak neki a megvalósításnak, és aki neki is áll, azok közül sem jut mindenki sikerre. Ennek az oka pedig leginkább...
A hazai, idősebb korosztályba tartozók internetezési szokásaiban még számos lehetőség rejlik, pusztán arra kell rávenni őket, hogy napi rendszerességgel használják az internetet.
A vállalkozások alapítását egy olyan álom, olyan látomás előzi meg, amit minden áron szeretnél beteljesíteni. Ebben a fázisban minden szép és jó, tetszenek a körülmények, és maximálisan megbízol az üzlettársadban is.