5 eszköz, amivel kideríthetjük, miért nem vásárolnak a vevők
1. Google Analytics
A Google Analytics minden webáruház tulajdonos egyik legfőbb barátja kellene, hogy legyen. Ingyenessége ellenére igen széles funkcionalitással bír a látogatók elemzésére – olyan szélessel, hogy nem is szeretnénk most vele részletesebben foglalkozni.
Akit bővebben érdekel a téma, annak mindenképpen javasoljuk a „Web Analytics – An hour a day ” című könyvet, illetve a Google Analytics-al foglalkozó Labor cikksorozatunk első és második részét!
2. CrazyEgg
A CrazyEgg egy könnyen értelmezhető hőtérképet biztosít számunkra az oldalunkról, amelyen megnézhetjük, hogy a látogatók pontosan hova kattintottak. Amit kideríthetünk a segítségével:
- A nem kattintható elemekre való kattintásokat: A látogatók gyakran nem csak oda kattintanak, ahova mi szeretnénk, hanem olyan elemekre is, melyek nekik kattinthatónak tűnnek. Az ilyen elemeket érdemes minél hamarabb kiszűrni, mert csak frusztrációt okozunk vele a látogatóknak!
- A legfontosabb oldalelemeket: Nagyon gyakran nem azok az elemek vagy menüpontok a fontosak, amiket mi annak hiszünk – és ezt nagyon egyszerűen kideríthetjük a hőtérképről!
- Meddig görgetnek le a vevők: A CrazyEggnek egy ilyen funkciója is van – láthatjuk, hogy a látogatók átlag meddig görgetnek le. Könnyen előfordulhat, hogy a fontos elemek olyan mélyen vannak már lent, ameddig a látogatók többsége nem görget már le.
3. Clicktale
A Clicktale segítségével élő „videókat” vehetünk fel a látogatók mozgásáról az oldalon, a szó szoros értelmében. Tehát láthatjuk, ahogy a látogató mozgatja az egerét, kattint, navigál, stb. Elsőre kicsit hátborzongató érzés tud lenni :). A Clicktale segítségével az élő usability teszteket tudjuk kvázi helyettesíteni (illetve azért teljesen nem helyettesíti, de sok előnyével bír), és mindezt akár ingyen is, ugyanis havi 400 vevő viselkedésének rögzítése még ingyenes.
4. Kérdőívek
A „miért nem vásárol” kérdést legjobban a nem vásárló látogatók tudják megválaszolni – ezért miért ne kérdeznénk meg tőlük? A Qualaroo.com (és más hasonló eszközök) segítségével könnyedén beszúrhatunk az oldalunkra egy nem-zavaró kis kérdőívet. Beállítható, hogy ne mindenki lássa a kérdőívet, vagy csak mondjuk az olyan felhasználók, akik legalább fél perce vannak már a webshopunkban. És érdemes inkább nyílt végű kérdéseket feltenni, melyekből jellemzően minőségibb ötleteket lehet meríteni, pl: „Mi lenne az az egy dolog, amit leginkább megváltoztatna az oldalunkon?”.
5. Online chat
Az online chateknek a legfőbb előnye szerintünk nem az, hogy segítenek megoldani a vevők problémáit (és ezzel önmagában is javítják a konverziót, és csökkentik a „nemvásárlók” számát), hanem hogy rendkívül értékes visszajelzéseket tudunk kapni az oldal látogatóitól. Azok a kérdések és problémák, amiket az online chaten jeleznek jó eséllyel másoknak is felmerülnek – csak online chat nélkül a többség egész biztosan nem veszi a fáradtságot, hogy telefonon jelezze őket!
A következő chateket tudjuk ajánlani:
- Chat4support (http://www.chat4support.hu/ )
- ChatHelp (http://www.chathelp.hu/ )
- Zopim Chat (https://www.zopim.com/ )
Ha kérdésed van, keress minket!
WebShop Experts
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
A karácsonyt megelőző időszakra minden e-kereskedőnek fokozottan fel kell készülnie, különben komoly bevételektől eshet el, és nézheti, ahogy a konkurensei felülkerekednek az ünnepi időszakban.
Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Cikkünkben tíz egyszerűen alkalmazható tippet olvashat, melyek segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Az online marketing nem csak arra mutat rá, hogy mit kell tenni a világhálón sikerért, hanem arra is, hogy milyen hibákat kell elkerülni. Az alábbi tíz hiba többnyire megtalálható a weboldalakon, ha te nagyobb konverziót szeretnél elérni, ellenőrizd a lista alapján a saját oldaladat,...