5 hiba, amivel Te is csak egy statisztikai átlag leszel!
1. Hiányos vezetési ismeretek
Ideális esetben valószínű, úgy kezdted el a vállalkozói létedet, hogy ezt megelőzően dolgoztál alkalmazottként. Ugye sokszor kétségbe vontad anno a főnököd döntését, számtalanszor eljátszottál a gondolattal, ha a Te kezedbe lenne a döntés lehetősége, milyen választ adnál egy-egy probléma megoldására.
Ha már vállalkozó lettél, emlékezz vissza ezekre a pillanatokra, ha kétségeid támadnának a döntéshozatalban, a szervezet irányításában.
Sajnos még így is elkerülhetetlen a folyamatos tanulás, önmagad fejlesztése, mert egy vállalkozás működtetésével már nem csak magadért, hanem alkalmazottaidért is felelős vagy!
2. Nem vagy egyedi, nem közvetítesz értéket!
Vállalkozás alapítása előtt mindenképpen nézd meg a versenytársaid által értékesített szolgáltatást/terméket. Ha ezzel végeztél, gondold át, hogy Te a piacon, miben tudsz más lenni. Csomagolás? Design? Más üzenet a termékhez? Esetleg a termékedhez kapcsolódik valamilyen értékközvetítés? pl: termék árának 5%-át a Koraszülött Gyermekekért Alapítványnak utaljuk át!
Bármilyen jó is lehet a terméked/szolgáltatásod, ha nem vagy egyedi, bele olvadsz a tömegbe! Bátran tűnj ki, ez lesz a nyereséged kulcsa!
Ezt hogyan érheted el? Bizony, a brand építése elkerülhetetlen, amely nem csak a terméket illeti, hanem a saját magadét is!
3. Elégedetlen ügyfelek
Gondolom hallottad Te is azt a mondást, hogy egy új ügyfél megszerzése minimum 3-5x többe kerül, mint a régi vásárlók megtartása!
Ezt jegyezd meg! Az ügyfeleid a Te Főnökeid, hiába ringatod magad abba a hitbe, hogy Te vállalkozóként a saját magad ura vagy! Ha a Főnökeid kirúgtak, bizony vissza mehetsz alkalmazottnak.
Mi tehát a teendőd?
Szedd össze magad és a vállalkozásod sikerének egyik kulcsa a jó ügyfélszolgálat. Hogyan lehetnek elégedett ügyfeleid? Megfelelő egyenletes minőséget biztosíts számukra, kérdéseikre adj választ, adj hasznos tanácsokat és a hírlevelet ne csak értékesítésre használd, hanem adjál hasznos, releváns szakmai tanácsokat is!
4. Nincs üzleti terved!
Na jahh, most legyinthetsz akár, hogy minek üzleti terv a folyamatosan változó piac miatt? Ebbe akár igazad is van, de az üzleti terv, nem csak a számok miatt kell, hanem tartalmazza a stratégiai irányokat, hogyan és honnan várható bevétel, milyen üzletpolitikát fogsz folytatni, kik a versenytársaid és nekik mi a üzleti stratégiájuk és még számos kérdésre ad választ az üzleti terv.
Az üzleti terv a sikeres vállalkozáshoz vezető úton a mankód, ha elfáradsz, rá támaszkodhatsz!
Ha nincs ez a mankód számos rossz döntés sorozatát fogod meghozni, mellyel egyenes út vezet majd a statisztikai átlaghoz tartozók táborához!
5. Nem akarod átengedni a gyeplőt, azaz a túl gyors növekedés…
Kívánom Neked, hogy ez legyen a legnagyobb bajod, amit meg kell oldanod! De vigyázz, ha nem hozol helyes döntést, szintén a vállalkozásod végét jelentheti a gyors növekedésed.
Tudom, nehéz elengedni a gyeplőt, mert úgy gondolod, az a biztos, amit Te csinálsz! De sajnos vagy szerencsére a növekedéssel elkerülhetetlen, hogy megfelelő képességekkel rendelkező alkalmazottakat vegyél fel!
Amennyibe terjeszkedésen, készlet bővítésen gondolkodsz, időben készülj fel rá és elkerülheted a fenti problémát.
Bízom, a fenti lista hasznos tippeket, tanácsokkal látott el!
Gál Andrea