Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A PR a kicsik fegyvere igazán

  •  Vállalkozz!
  • 2015-03-18 11:40:00
Nem csak a multiknak, a kisvállalatoknak is helyük van a sajtóban. Természetesen céllal és eredménnyel.

 

Miért pont annak a pékségnek a tulajdonosa, az a jogász, és az a divattervező nyilatkozik a tévében? Miért ahhoz az autókölcsönzőhöz és könyvelőhöz mennek forgatni a tévéstábok? Elárulom, hogy az esetek túlnyomó részében nem véletlenül. És nem mágia, vagy fizetett hirdetés áll a dolog hátterében, hanem a jó PR.

 

A multi cégek komoly stábokat tartanak fenn, akik egész nap csak azon dolgoznak, hogy az emberek róluk alkotott véleményét formálják. Például a médián keresztül. Ők tudják, hogy jobb, ha nem a vásárlókra bízzák, hogy mit gondolnak róluk, hanem minden lehetséges fórumon sugallják feléjük a kívánt üzenetet. Ennek komoly része a PR is. Sajtótájékoztatókat szerveznek, sajtóközleményeket adnak ki, kutatási és gazdasági eredményeket közölnek, reagálnak a kormány döntéseire, jótékonysági tevékenységet folytatnak, vagy egyszerűen csak egy izgalmas új termékről nyilatkoznak. Jól megszervezett és megtervezett formában saját szakemberek és külső cégek bevonásával.

 

A PR azonban nem csak a multik fegyvere, sőt talán a kicsiké igazán. PR tanácsadóként hosszú évek óta, hosszan beszélgetek cégvezetőkkel. Nem csak a munkám miatt, hanem azért is, mert érdekel a sztorijuk. Kíváncsi természet vagyok, tudni akarom a választ a sokszor feltett miért, mikor és hogyan kérdésekre. Azok, akikkel először találkozom, sokszor nem is tudják, hogy mi az a PR. Vagy aki tudja, azt hiszi, hogy ez egy üvegbúra mögé rejtett misztikus, milliókba kerülő csoda, amihez ő most nem férhet hozzá, de talán soha. Pedig ez nem így van. Ha az embernek van egy kis ideje (és miért ne lenne a saját vállalkozására, a saját jövőjére?), akkor egy kis tanulással, lelkesedéssel és kapcsolatépítésekkel jól látható eredményeket érhet el. Ha nem fogad fel külsős szakembert, csak magát képzi tovább, akkor szinte ingyen, de egyébként is sokkal a megtérülési küszöb alatt. Sorra jönnek az újságcikkek, internetes megjelenések, tévé- és rádióriportok. Velük együtt pedig a várt pozitív eredmény sem marad el.

Ugyanakkor fontos megjegyeznem, hogy a PR nem helyettesítheti a kiváló terméket, a jól szervezett értékesítést és az okos marketinget, sokkal inkább ezeket hivatott teljessé tenni. Egy-egy ügyfeleimről megjelent cikk után egyénenként változó mértékben, de mindig tapasztalunk forgalomnövekedést. Sokan még hetekkel, hónapokkal, évekkel később is hivatkoznak egy régi megjelenésre a vásárlásnál. A meglévő vásárlók és partnerek bizalmát is erősítjük, fentebb pozicionálunk. Ráadásul az elmúlt években többször is előfordult, hogy a PR tevékenység hívta fel komoly befektetők, nagy szervezetek figyelmét egy-egy ügyfelemre, és így jutottak komoly előnyökhöz.



Csinálja az ember maga, vagy egy szakértő segítségével, de mindenképpen érdemes foglalkozni vele. Vágj bele bátran!

 

 

Szerző: Koczka Máté

Ha szükséged lenne tanácsra vagy segítségre, keress bátran a mate.koczka@gmail.com e-mail címemen.

 

Megosztás
Hogyan legyek érdekes a sajtónak?
Minden vállalkozás tele van jó témákkal, csak meg kell találni őket, és eljuttatni a megfelelő helyekre. A PR tanácsadó ebben segít.
   2015-04-02    Vállalkozz!
7 tipp kommunikációd sikeréhez.
Vállalkozóként sikered nagyban függ a kommunikációs képességeidtől. Lehetsz a legjobb a területeden, ha nem tudsz kapcsolatot teremteni a vásárlóiddal, a kollégáiddal, nem tudod megfelelően propagálni termékeidet, akkor nem tudod elérni a céljaidat sem.
   2015-01-27    Lifestyle
Marketing és értékesítés.
Ezek a szavak néhol még mindig idegenül és félelmetesen csengenek… Sőt manapság még jobban is, mint korábban, hiszen mint ahogy a világon szinte minden, ez a terület is napról napra komplexebbé válik. A kérdés tehát az, hogy milyen kihívásokkal kell ezen a területen megbirkózni...
   2015-01-13    Vállalkozz!