A hatékony értékesítés művészet
Megfelelő adatbázis
A megfelelő adatbázis kulcsfontosságú az értékesítés során, hiszen az értékesítő kollégák ebből dolgoznak. Az adatbázist azonban nemcsak felépíteni, de frissíteni is fontos.
A Bisnode csoport adatai szerint a dolgozók és menedzserek 37%-a tervezi jelenleg is, hogy munkahelyet vált. Ez igen magas arány, ami bizony kihat az értékesítés hatékonyságára is, éppen ezért az adatbázis aktualizálása és ellenőrzése az első lépés a hatékony értékesítés felé vezető úton.
Naprakész információk
Legyen bármilyen naprakész is egy adatbázis, hibák ekkor is lehetnek benne. Éppen ezért fontos, hogy az értékesítési osztály minden hívás és e-mail küldés előtt leellenőrizze az adott kontaktot. Egy ilyen fél perces művelet sok kínos telefonbeszélgetéstől, válaszra sem méltatott üzenettől kímélheti meg a dolgozót.
Személyre szabott üzenetek
Az adatbázisban már szereplő adatok helyességéről fontos meggyőződni, van azonban még egy lépés, ami kihagyhatatlan a hatékony értékesítés eléréséhez. Ez nem más, mint a hiányzó adatok összegyűjtése és feltöltése az adatbázisba. A hiányos adatok egyértelmű jele az alacsony konverziós arány (a megjelenések és a kattintások aránya) és az elszalasztott értékesítési lehetőségek.
A részletes céges adatok – mint például a cég földrajzi elhelyezkedése, foglalkoztatotti létszáma, éves árbevétele, vezető döntéshozó adatai – lehetőséget biztosítanak a pontosabb célzásra és a személyre szabott üzenetek, ajánlatok kiküldésére is. Ezek az adatok segítenek, hogy a sales-es kollégák a valódi döntéshozókkal léphessenek kapcsolatba, ezzel is megnövelve az üzletkötés lehetőségét.
A hazai piacon több cég is kínál megoldást ezekre a problémákra, az egyik a Bisnode HBI Online rendszere. A HBI segítségével könnyen és egy helyen ellenőrizheti az összes magyarországi cég adatait telefonszámmal, email címmel, napi frissítéssel. A rendszer segítségével pillanatok alatt meghatározhatja azokat a cégeket, amelyeket érdemes megcéloznia, illetve megtalálja a kiválasztott cégek vezető döntéshozóinak nevét, éves árbevételét, az adatokat pedig lementheti magának Excel táblázatba is, így még hatékonyabbá téve értékesítési folyamatait.
Forrás: Bisnode