Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A kkv-szektor aranybánya tetején ül, és nem tud róla

  •  Aktuális
  • 2015-01-30 09:35:00
  • uzletresz.hu
A kapcsolatépítés és a megosztásos gazdaság csodákat művelhetne a kkv-k körében. A sharing economy divatszó, pedig a nagyvállalatok állítólag már húsz évvel ezelőtt éltek a gyakorlattal. Most itt az ideje, hogy a kisebbek is elsajátítsák, mert hatványozottan megéri.

 

Egyáltalán mi az a networking?

Varga István, a Business Contact Community nevű üzleti hálóval foglalkozó cég alapítója a saját bevallása szerint erre az egyszerűnek tűnő kérdésre három évvel ezelőtt még nem tudott válaszolni. Most azonban úgy foglalja össze, a networking nem más, mint az a képességünk, amellyel a kapcsolatrendszerünket – barátok, ügyfelek, partnerek, rokonok – aktivizálni tudjuk a saját céljaink érdekében.

Varga István úgy véli, az egyik leghatékonyabb marketingeszköz az ember maga, de ehhez a megosztás trendjét kell meglovagolni. A magyar kkv piac, a cégvezetők azonban egyelőre egyáltalán nem használják ki, hogy aranybányán ülnek.

 

Új trend-e a sharing economy?

Pedig rengetegen hallottak már az Oszkárról, a kanapészörf lehetőségéről, a lakásmegosztásról. A sharing economyról az Üzletrész is többször írt, Varga István szerint most már kijelenthetjük, becsordogált a köztudatba. Sőt állítása szerint a 90-es évek óta használatos. De ha így van, tavalyig miért nem hallottunk róla?

A szakember szerint azért, mert aki ezt alkalmazza, minden piacon nyerni fog, ezért kvázi kisajátították a multik és a nagyvállalatok. Korábban a marketing éppen azt sulykolta, költs, hogy birtokolhass minél többet. De ez végleg lejárt lemez, ma a költs kevesebbet, használj többet elve a menő. Itt az ideje, hogy mikrovállalkozástól közepes vállalatokig a szektor is beleálljon. Mert ennek az üzenete a költs kevesebbet, keress többet, csinálj nagyobb profitot.

 

Több bizalmat a szektoron belül

Az üzleti kapcsolatok, a piaci aktivitás, a portfolió, az együttműködés, az erőforrások összességét Varga István üzleti energiának nevezi. „Ez határozza meg, jelen pillanatban hol áll a vállalkozásod, mert az energia vitte oda. Ha növeled, nő a vállalkozásod is” – magyarázza. Itt játszik szerepet a kapcsolatépítés, az, hogy mit tudunk a hálóval kezdeni.

 

A cikk többi részéért KATTINTS

 

Megosztás
A munkahelyi kiégés reális veszély! Óvjuk a munkavállalót!
Az úgynevezett munkahelyi kiégés igen jelentős mértékben befolyásolja negatív irányba a munkavállaló teljesítményét és megbízhatóságát, ám ami ennél is súlyosabb gondot jelent, megnő ezáltal az egészségügyi kockázat is.
   2015-12-07    Vállalkozz!
Állásinterjú: Ki nem találnád, mivel kezdi egy vezérigazgató
Nem szokványosan indítja egy amerikai szoftvercég igazgatója állásinterjúját írja a Business Insider. Robert Reid az Intacct pénzügyi szoftvereket készítő cég vezetője rögtön a bemutatkozás után megkérdezi, hogy miről szeretne beszélni a jelentkező. A potenciális munkavállalót...
   2015-10-23    Tippek
Tippek, trükkök, tanácsok vállalkozásod sikeréhez
Vállalkozást alapítani és működtetni nem egy sétagalopp…      
   2015-03-12    Vállalkozz!