A kkv-szektor aranybánya tetején ül, és nem tud róla
Egyáltalán mi az a networking?
Varga István, a Business Contact Community nevű üzleti hálóval foglalkozó cég alapítója a saját bevallása szerint erre az egyszerűnek tűnő kérdésre három évvel ezelőtt még nem tudott válaszolni. Most azonban úgy foglalja össze, a networking nem más, mint az a képességünk, amellyel a kapcsolatrendszerünket – barátok, ügyfelek, partnerek, rokonok – aktivizálni tudjuk a saját céljaink érdekében.
Varga István úgy véli, az egyik leghatékonyabb marketingeszköz az ember maga, de ehhez a megosztás trendjét kell meglovagolni. A magyar kkv piac, a cégvezetők azonban egyelőre egyáltalán nem használják ki, hogy aranybányán ülnek.
Új trend-e a sharing economy?
Pedig rengetegen hallottak már az Oszkárról, a kanapészörf lehetőségéről, a lakásmegosztásról. A sharing economyról az Üzletrész is többször írt, Varga István szerint most már kijelenthetjük, becsordogált a köztudatba. Sőt állítása szerint a 90-es évek óta használatos. De ha így van, tavalyig miért nem hallottunk róla?
A szakember szerint azért, mert aki ezt alkalmazza, minden piacon nyerni fog, ezért kvázi kisajátították a multik és a nagyvállalatok. Korábban a marketing éppen azt sulykolta, költs, hogy birtokolhass minél többet. De ez végleg lejárt lemez, ma a költs kevesebbet, használj többet elve a menő. Itt az ideje, hogy mikrovállalkozástól közepes vállalatokig a szektor is beleálljon. Mert ennek az üzenete a költs kevesebbet, keress többet, csinálj nagyobb profitot.
Több bizalmat a szektoron belül
Az üzleti kapcsolatok, a piaci aktivitás, a portfolió, az együttműködés, az erőforrások összességét Varga István üzleti energiának nevezi. „Ez határozza meg, jelen pillanatban hol áll a vállalkozásod, mert az energia vitte oda. Ha növeled, nő a vállalkozásod is” – magyarázza. Itt játszik szerepet a kapcsolatépítés, az, hogy mit tudunk a hálóval kezdeni.
A cikk többi részéért KATTINTS
Az úgynevezett munkahelyi kiégés igen jelentős mértékben befolyásolja negatív irányba a munkavállaló teljesítményét és megbízhatóságát, ám ami ennél is súlyosabb gondot jelent, megnő ezáltal az egészségügyi kockázat is.
Nem szokványosan indítja egy amerikai szoftvercég igazgatója állásinterjúját írja a Business Insider. Robert Reid az Intacct pénzügyi szoftvereket készítő cég vezetője rögtön a bemutatkozás után megkérdezi, hogy miről szeretne beszélni a jelentkező. A potenciális munkavállalót...
Vállalkozást alapítani és működtetni nem egy sétagalopp…