Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A legnagyobb internetes siker sztorik

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-29 09:00:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Ebben a cikkben a legnagyobb internetes siker sztorikról olvashattok, olyan weboldalakról, amik azóta fantasztikusan működnek, amióta csak elindították őket. Mindenképp figyelemreméltó, hogy mindegyikük csak egy egyszerű ötletből indult el, és érdemes megnézni, hogy mi lett belőlük!

Google

Mint a legtöbb sikeres ötletnek, A Google-nek is egy nagyon-nagyon egyszerű induló gondolata volt: próbáljuk meg az abszolút legjobb keresési eredményt létrehozni, de nem az alapján, hogy egy weboldalon hányszor szerepel az adott keresett szó, hanem hogy a többi weboldal mit is gondol róla. Ebben nagyon nagy szerepe van a bejövő linkeknek, amik az oldalra mutatnak, valamint azoknak a kulcsszavaknak is, amik az oldalon, valamint a horgonyszövegben szerepelnek.

Ez a módszer azonban megnehezíti az oldalak készítői számára, hogy a Google találati listáján elől szerepeljenek, hiszen egy weboldalnak nem elég néhány ismétlődő szóból állnia! Emellett a Google nagyon komoly márkát épített ki maga köré, ami képes mindenkivel és mindennel szembeszállni, és egy olyan oldalt hozott létre, amely szerintük a „béke és a tisztaság egyesülésében valósul meg.”

Mindennek eredménye egy nagyon stílusos logo lett, amely a fehér szín békés kiterjedésével jöhetett létre. Ez sokban különbözik az olyan túlzsúfolt, és emiatt stresszelő (majd el is bukott) portáloktól, mint például az Altavista, vagy az Ask Jeeves, amelyek a Google előtt még egyedüli keresők voltak.

Amint megalkották a Google-t, nem sokkal később már ez lett A KERESŐ, vitathatatlanul a legerősebb.

Hangsúlyozzuk, hogy a Google alapja is egy hihetetlenül egyszerű gondolat volt, és csupán erre az egyszerű gondolatra épült fel egy multi-milliárd dolláros birodalom. Igazán elgondolkodtató: „miért nem én gondoltam erre először?”

Craigslist

A Google után a második legfantasztikusabb ötlet: hozzunk létre egy “fapados” hirdetőoldalt, amely teljesen ingyenes, extrém módon keresőbarát, a kinézete is jó, tiszta, valamint zavartalan. Az eredmény pedig az egyik legtöbbet látogatott weboldal az interneten, az egyik, amelyen a leghétköznapibb hirdetések is nagyon jó helyet kapnak a keresőmotorok találati listáján.

Miért is fizetnénk egy hirdetésért az újságnak, hogyha sokkal hatásosabb egy hirdetés az interneten, és ráadásul teljesen ingyen van?

Amazon

Egy másik nagyon egyszerű, mégis nagyszerű ötlet: áruljunk dolgokat olyan embereknek, akik nem akarnak, vagy nem tudnak elmenni a boltba vásárolni, valamint spóroljunk nekik időt és persze pénzt is ezzel együtt.

Napjainkban már szinte bármit megvásárolhatunk az Amazonon keresztül, és nagy az esély arra, hogy a lehető legolcsóbban jutunk hozzá az adott termékekhez.

Az Amazon mára egyeduralkodó lett: egy ekkora méretű és ilyen jellegű szolgáltatással egyszerűen nem lehet felvenni a versenyt, és megmarad az egyik legjobban profitáló, legtöbbet látogatott, azonban ezzel együtt is a leghasznosabb weboldalak egyikének az interneten. Szép munka!

PlentyOfFish.com

Ismét egy „miért nem én gondoltam erre először” típusú weboldal! Markus Frind szúrta ki elsőként, hogy az online randizós weboldalak közül egy sem ingyenes, majd létrehozott egyet. Ez egy olyan weboldal, amelyen tényleg nem kerül egy filléredbe sem, hogy randit szervezz magadnak, és nem csali-csere alapon taktikázik.

Kezdetben lassan nőtt az oldal, aztán egyszer csak hatalmas felhasználó növekedés következett be a PlentyOfFishen, Markus Frind pedig több millió dollárt kaszál ma is havonta…

Hogyan csinálta?

Nagyon egyszerűen: olyan jó ötletet valósított meg, ami fájdalmasan nyilvánvalónak tűnik. Mindamellett, hogy ingyenes oldalt alkotott meg, figyelt a kereső optimalizálásra is.

A PlentyOfFish-t mai is Markus Frind és a barátnője üzemelteti, lehet irigykedni….

IMDB

Újra egy „miért nem én gondoltam először erre a Földön?” ötlet….

Az IMDB nagyon jó példája az olyan típusú weboldalaknak, amelyek a sikerhez vezető úton időnként veszteségesek, de mivel folyamatosan jelen vannak, manapság már sok pénzt csinálnak. AZ IMDB-n minden részletre kiterjedő információkat találhatunk az összes filmről, és TV sorozatról, amit valaha készítettek, így napjainkban virtuálisan nélkülözhetetlennek számít.

GoDaddy

A GoDaddyt sem hagyhattuk ki ebből a listából, annál az egyszerű oknál fogva, hogy ha domainekről van szó, akkor szinte mindenki “Godaddy”-zik. Miközben a magyar szolgáltatóknál egy-egy domain ára 2-3000 forintba kerülhet éves szinten, addig egy Godaddy kuponnal akár 1 dollárért is megvehetjük ugyanazt. A supportjuk gyors, kedves, segítőkész, és korrekt…

Hogyan is tudnánk versenyezni ilyen minőség mellett alacsony árakkal? Örülhetünk, hogy nem kell válaszolnunk erre a kérdésre.

eBay

Az egyik legrégebbi internetes siker sztori… Ahogy a többit is jellemeztük ebben a felsorolásban, az eBay is nagy szükségletet elégít ki a világ piacán. Az eBay-en szinte bármit, bárhol a világon, és bárhova a világon eladhatunk, és persze vehetünk is. Az eBay esete jól mutatja az egyik legfontosabb alapelvét az internetnek: borzasztóan nehéz versenyezni olyannal, aki hamarabb szeretne valamit megszerezni, mint te. Ezt a versenyt pedig az nyerte meg, akinek előbb eszébe jutott az online aukciós weboldal gondolata. Próbáld ki te is az eBayt, és versenyezz most!

Squidoo

Egy kicsit talán megmosolyogtat majd, hogy a Squidoo is szerepel ezen a listán, de ez valóban egybriliáns ötlet, hiszen egyike azoknak a ritka példáknak, amikor egy jövevénynek sikerült legyőznie a régi nagyokat, ebben az esetben a Geocities-t.

Az alapötlet az, hogy az emberek számára ingyen publikálási lehetőséget adjunk tényleg régi, de a Squidoo jobban csinálta elődeinél, és ennek következtében le is győzte azokat. Ez a jó időzítésnek is köszönhető volt, hiszen majdnem pontosan a web 2.0-ás revolúcióval egy időben indították el. Talán ez nem is volt annyira véletlen, mert pont ekkor ment tönkre a Geocities is. A Squidoo manapság már egy jól jövedelmező vállalkozás a tulajdonosai számára. A kezelőfelülete nagyon szórakoztató, és jól használható is egyben. Szép munka!

Wikipédia

Újra egy vakmerően egyértelmű dolog: biztosítsd a mindenre kiterjedő információt az egész interneten. A keresőmotorok bizalma felett elsöprő fölénnyel rendelkezik a többi hasonló oldalhoz képest, szinte az összes szakkifejezésre, városnévre, híres személy nevére megjelenik a keresők első 10 találata között…

A Wikipédia végül is “csak” egy olyan weboldal, ami sokat segít, ha gyors magyarázatot keresel néhány ismeretlen dologra a neten, és ezzel rengeteg időt spórol…

Sok sikert Neked is!

Facebook oldalunk

 

Rácz-Akácosi Attilától

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Bérkommentelés: hogy lehet ezzel pénzt keresni?
A Travel Channel televíziós csatorna egyik műsorának, az Inside Luxury Travel műsorvezetője Varun Sharma nagyon fél mindenkitől, aki a neten véleményt formál róla. A félelem nem alaptalan, hiszen gyakori, hogy a negatív kritikákat a konkurensek bérkommetelői írják, így ők sem tehetnek...
   2015-08-04    Lifestyle
Több mint ötödével nőhet az idén az online kiskereskedelmi forgalom
Várhatóan a 266 milliárd forintot is eléri az interneten keresztül lebonyolított kiskereskedelmi forgalom az idén Magyarországon, ami 22,5 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket - derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből, amelynek eredményeit hétfőn juttatta...
   2014-12-15    Webes varázslatok
A jó honlap nem csinál semmi mást, csak elad!
Áttekinthető, választ ad a felmerülő, leggyakoribb kérdésekre és minden elemével az eladásra fókuszál. Ezek egy hatékony landolóoldal legfontosabb tulajdonságai - derült ki az Üzletrész ügyfélrendezvényén.
   2014-12-10    Webes varázslatok
Webanalitika: Első lépések
KKV szektor szereplői a webre lépéskor rendre hasonló hibákat követnek el online hirdetések, webanalitikai mérés területén.
   2014-11-13    Webes varázslatok