Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A sikeres tárgyalás titka: igyatok egy jó kávét!

  •  Tippek
  • 2015-09-30 09:20:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Itthon kávéval kínálni egy látogatót teljesen magától értetődő, hagyományos, kedves gesztus. A TÁRKI (Társadalomkutatási Intézet) a Nespresso és Lyreco megbízására 2013 végén egy olyan felmérést végzett, ami azt bizonyítja, hogy egy sikeres tárgyaláshoz is szinte elkerülhetetlen kellék a kávé.

 

Egy jó kávé arculatot épít, oldottabbá varázsolja a hangulatot, és ezáltal segít elindítani egy fontos üzleti beszélgetést. Emellett mivel felfrissít, segíti a fókuszálást is. Mivel az üzleti élet fontos momentumairól van szó, nem mellékes, hogy milyen kávét adnak az üzletfeleknek, partnereknek.

A 2013. október elején végzett, vállalati kávéfogyasztási és vendéglátási attitűdökre összpontosító kutatásból az rajzolódott ki, hogy a magyar cégek 99 százalékára jellemző, hogy üzleti partnereiket az ásványvíz mellett egy csésze kávéval is megkínálják.

Ha vendéglátásra, tárgyalásra kerül a sor:

  1. a kávé szerepel az első helyen,
  2. ezt követi az ásványvíz 79 százalékkal,
  3. és a tea a maga 53 százalékával,
  4. míg szendvicset, süteményt nem jellemző, hogy kínálnának. (Forrás: Jobline.hu)

 

 

A legtöbb vállalat arra is kínosan ügyel, hogy milyen minőségű feketét kínál. 77 százalékuk rendkívül fontosnak tartja, hogy igazán jó minőségű kávéval kínálják a vendégeket. Ez a kritérium a kereskedelem és a szolgáltatás területén működő cégeknek a legfontosabb, a kereskedelmi cégek 94, a szolgáltatás területén tevékenykedő cégek 80 százalékban tulajdonítanak kiemelt fontosságot a kávéajánlásnak.

A kutatásból az derül ki, hogy a lehető legjobb minőséget képviselő kávék felszolgálásával a cégek tiszteletüket kívánják kifejezni az ügyfelek és munkatársak iránt (72 százalék), és azt kívánják üzenni, hogy cégük minden tekintetben minőséget képvisel.

A megkérdezettek harmada ráadásul azt állítja, hogy ahol jó kávét adnak, oda a vendégek, üzletfelek is szívesebben térnek vissza.

Egy-egy megbeszélés jó végeredményéhez a kutatásban résztvevők 31 százaléka szerint a jó fekete is hozzájárulhat, sőt mi több, 34 százalékuk úgy véli, hogy a kávégép márkája még a cég megbecsülését is elősegíti.

Bajkó Eleonóra, a Lyreco kereskedelmi vezetője szerint egy szép és stílusos kávégép erősíti a vállalat imázsát, és megmutat egy szeletet a cég kultúrájából. Sőt, egy-egy kávézási élmény meghatározhatja a megbeszélés hangulatát, sikerességét.

A legújabb trendet képviselő kapszulás rendszereknek pl. megvan az a varázsa is, hogy a vendég maga választhatja ki a hangulatához illő keveréket. Bajkó Eleonóra kifejtette továbbá, hogy a kapszula kínálás és kiválasztás folyamata önmagában is oldja a hangulatot, és minőségi szintet alapoz meg a tárgyalás idejére.

A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 17 százalékának van kapszulás rendszere, a többség (77 százalékuk) szemes vagy darált kávéval működő eszpresszógépet vesz igénybe. A céges keretek közötti kávéfogyasztás fontosságára hívja fel a figyelmet az, hogy a megkérdezett cégeknek csupán 3 százalékának nincs kávégépe.

Azoknak a válaszadóknak a 44 százaléka, akik örömmel cserélnének egy kapszulás rendszerre, inkább döntene a gép megvásárolása mellett, míg 32 százalékuk számára a bérleti lehetőség a kívánatosabb. (Jobline)

 

Sok sikert!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

 

Megosztás
Humántőke: a siker ezzel indul
A racionális döntéseken túl másra is szükség van ahhoz, hogy elérjük a várva várt, tartós üzleti sikert. A sikeres vezetők már felismerték, hogy cégük a dolgozók segítségével működhet eredményesen, épp ezért a szemükben alaptőkének számít a humán-erőforrás is.
   2015-11-16    Tippek
Motiváció fizetésemelés nélkül? Sima ügy...
Milyen módon motiválhatjuk kollégáinkat és dolgozóinkat abban az esetben is, ha fizetésemelésre épp nem telik? Nézzük meg együtt olyan, külföldön már bevált motivációs lehetőségeket, melyeket akár Magyarországon is fontolóra lehetne venniük a kompetens személyeknek.
   2015-09-29    Vállalkozz!
Outsourcing: aranytojást tojó tyúk vagy méretes bukta? 3.rész
A munkák kiszervezése olyan talaj, amit jól kell ismerni ahhoz, hogy sikeres és gyümölcsöző lehessen. Hiába találunk olcsóbb munkaerőt valahol a világ mások végén, ha nem jó a kivitelezés, az outsourcing hatalmas hasra esés lehet.
   2015-09-28    Vállalkozz!