Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A vállalkozásokhoz köthető legnagyobb közösségi média mítoszok

  •  Webes varázslatok
  • 2014-12-04 07:30:00
A közösségi portálok „mindent átható” jelenléte megváltoztatta életünket, ennek ellenére továbbra is számtalan tévhit él velük kapcsolatban.

Tényleg növeli bevételünket egy Facebook profil vagy egy Twitter fiók? És ha igen, hogyan? Megéri a közösségi média megjelenés, vagy csak időpocsékolás? Megvizsgáltuk néhány sztereotípia igazságtartalmát, hogy segítséget nyújtsunk az online jelenléthez.

 

Először is ne hidd, hogy amint megjelensz az egyik ilyen típusú oldalon, a megrendeléseid egyből megugranak. Ez csak az első lépés, a későbbi tevékenységed fogja igazán meghatározni a sikerességed. Ezért nem igaz az a tévhit sem, hogy nem érdemes sok időt tölteni a Facebookon vagy társain… Elsőre tényleg úgy tűnhet, pazarolod a drága idődet, és sokkal hasznosabban is felhasználhatnád azt. De ha olyan hosszú távú marketing stratégiaként tekintesz erre a lehetőségre, mely segítségével egy hűséges és stabil vásárlói bázist tudsz kialakítani, akkor nagyon is megéri a belefektetett időt. De az első lépés mindenféleképpen egy igényes profil vagy fiók kialakítása legyen.

 

Fordíts elegendő időt a megfelelő kép megtalálására, és adatlapod minél tökéletesebb kialakítására. Senki nem vásárol vagy követ szívesen egy olyan céget, amelynek nincsen fotója, vagy egy normális leírása. Ugyanakkor az általános véleménnyel ellentétben nincs szükség arra, hogy a nap huszonnégy órájában a billentyűzetet koptasd, sokkal inkább a tartalomra koncentrálj! Egy kérdőív, egy friss ötlet vagy egy figyelemfelkeltő kép, és az emberek reagálni fognak. Ráadásul a Facebookon számos olyan eszköz van - például időzített posztok -, amelyek jelentősen csökkenthetik az ezzel eltöltött időt.

 

Vállalkozásod jellegétől függetlenül tartsd észben, hogy nem egy tinédzser vagy, aki napjában akár tíz-tizenkétszer posztol valamit az életéről. És ez igaz a Twitter fiókodra is… Mivel itt mindösszesen 140 karakterben „szólhatsz a világhoz”, elragadhat a hév, bízva egy „mention” illetve „retweet” lavinában... De ne a mennyiséget próbáld növelni, hanem egy téged folyamatosan követő csoport kialakítása legyen inkább a célod, hiszen belőlük fog kialakulni a vásárlóid köre is. Tweetelj rendszeresen, de ne csak magadat reklámozd, hanem a célcsoportod érdeklődési körébe tartozó témákkal is foglalkozz!

 

A kevesebb sok esetben több, különösen igaz ez a céged szempontjából. Nem lesz több vásárlód csak azért, mert elárasztod az internetet bejegyzéseiddel, sokkal inkább a „személyes brand” és a minőség legyen az erősséged. Manapság ugyanis nehezebb elválasztani az embert és a céget, a vásárlók sokkal inkább akarnak még mindig az élő és lélegző személyhez kötődni –profilod és megosztásaid alapján -, mint egy viszonylag arctalan céghez. Ezért, ha ilyen posztokat készítesz, az online közösségi médiát használók jobban fognak érdeklődni termékeid iránt is.

 Ezzel kapcsolatban, a legtöbben úgy gondolják, hogyha egy poszt nem terjed el vírusként a felhasználók közt, akkor az már nem is sikeres. A nagy vállalatoknak szinte mérhetetlen anyagi- és kreatív erőforrásuk van, hogy üzenetüket elterjesszék, ugyanakkor a te cégednek elsősorban nem erre van szüksége. Neked sokkal inkább egy stabil célcsoport megtalálása és megtartása a feladatod, az általad kínált érték által. Ha ezt tartod szem előtt, a követőid száma is folyamatosan növekedni fog. Érdemes lehet néhány esetben egy rövidebb videót is közzé tenni, és ne gondold azt, hogy ezek elkészítése rengeteg pénzbe és időbe tellik… Egy kreatív és lendületes rövidfilm meglepően sok követőt vonzhat, és ehhez nem kell „Steven Spielberg-i magasságokba” emelkedned…

 

Végezetül, elterjedt tévhit, hogy a közösségi oldalakon csak a fiatalokat lehet elérni. A kezdet kezdetén ez még igaz lehetett, de a jelenlegi kutatások már nem teljes mértékben igazolják ezt az állítást. A SocialDaily Analytics adatai alapján az aktív magyarországi felhasználók 26%-a 35 és 65 év közötti, így adott esetben ezt a korosztályt is érdemes kiszolgálnod.

 

A közösségi média mára már életünk szerves része lett, így óriási hiba nem kihasználni ezt. Ha nem haladsz a korral, és nem használod ki az összes lehetőséget arra, hogy célközönségeddel tartsd a kapcsolatot, akkor egyszerűen nem leszel sikeres. Fontos, hogy rendszeresen törődj a vásárlóiddal, és manapság erre a legjobb módszer az online jelenlét. Ugyanakkor számtalan olyan mítosz él még most is ezzel kapcsolatban, amely téves megállapításokat fogalmaz meg. Éppen ezért kellő körültekintéssel kell megközelíteni a témát, hogy előnyeit a lehető legteljesebb mértékben a hasznodra fordíthasd.

Megosztás
A jó marketing nem csak a gazdagok játéka: 5+5 top hiba, amit webáruház nyitáskor elkövetsz
Sokan kommunikálják ma a magyar piacon, hogy csak sok százezres csomagokból lehet megszerezni a vevőszerzés titkos tudását, de ez nem igaz! Pláne, hogy ezen sok százezres csomagok tartalma is összeszedhető ma már teljesen ingyen.
   2015-07-16    Vállalkozz!
A hatékony közösségi marketing titka: integrálj, integrálj, integrálj!
Rengeteget olvashattál már itt is és máshol is a Facebook-ról, Instagram-ról, Tumblr-ről, Twitterről, Linkedin-ről, Pinterest-ről is, így talán észrevetted, hogy a hatékony közösségi stratégiához ezek az oldalak külön-külön nem elegendőek.
   2015-07-02    Webes varázslatok
A jól bevált Facebook marketing fogások. Pucér nők és üres idézetek!
Egy cég számára ma már nem csak egy saját honlap felépítése és menedzselése megkerülhetetlen, hanem a közösségi portálokon való jelenlét is. Ez főként a Facebook esetében igaz, lévén “aki nincs fent a Facebookon, az tulajdonképpen már nem is létezik”.
   2015-06-30    Webes varázslatok
A sikeres közösségi média stratégiájának 5 kötelező lépése
A közösségi média nagyon nagy ügyfélszerző felületet jelent, a megfelelő stratégia felépítése éppen ezért indokolt. A Social Media Explorer közzétette a közösségi média stratégia azon 5 lépését, melyek követésével a közösségi élet problémái egy csapásra könnyen megoldhatóvá...
   2015-06-29    Webes varázslatok
Hogyan közelítsünk az egyes közösségi médiumokhoz
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.
   2015-02-12    Webes varázslatok