A webmarketing stratégia felépítése
1. meghatározzuk, hogy az egyes csoportok felé mikor mit szeretnénk kommunikálni, és ehhez igazítjuk az egyes eszközök használatának módját, idejét
2.egy eszközhöz rendeljük hozzá a többféle üzenetet
Tekintsük át fontossági sorrendben az egyes webmarketing eszközöket!
Content strategy – Tartalomfejlesztési stratégia a saját honlapon
A keresőoptimalizált honlap esetében jó kis agytorna, hogy felvázoljuk, melyik oldalaink, mely kulcsszavaink szólnak az egyes csoportoknak. Mindez egyszerűen hangzik, összeállítani azonban annál bonyolultabb feladat, ugyanis a vevőn kívül senki sem tudja megmondani, milyen szavakra keres az, aki csak jó, ha tud rólunk; az, akinek ott kell lennünk a tudatában; és az, aki már éppen emelné a telefont, hogy megrendeljen valamit.
Ha mindhárom csoport számára van tartalmunk, jó eséllyel el is jut a hírünk hozzájuk.
Adatbázis építés – a hírlevél marketinghez
Az e-mail adatbázis építés alapja a tisztességes tartalom. Csak az fog feliratkozni a hírlevélre, és meg is marad, mint feliratkozó, aki értékesnek érzi a tartalmat. (Mozizni, a honlapban gyönyörködni egyszer fog, utána már a tartalom lesz számára elsődleges.)
Az e-mail adatbázis épülése felpörgethető bizonyos eszközökkel: pl. e-mail cím megadásához kötött tartalom letöltés, on-line teszt kitöltés, figyelemfelhívás a tartalomra Facebook hirdetéssel, automatikus ajándék letöltés stb.
Az adatbázis nagy kérdése, hogy kik képezik a gerincét:
- azok, akikből egyszer potenciálisan vevő lesz
- azok, akik visszatérő látogatóként segítik a helyezéseink javítását
- azok, akik egy ismerősük kérdésére ajánlanak minket (még akkor is, ha ők maguk nem vevők)
Közösségi webes eszközök használata – ha jut rá idő... Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest
A közösségi webes eszközök használata akkor javasolható, ha a vállalkozásnak van ideje, energiája, kapacitása a FOLYAMATOS kommunikációra.
Ha nincs – mint ahogyan a legtöbb kisvállalkozásnak egyébként nincs... - akkor bőven elég a közösségi webnek egy olyatén alkalmazása, amikor a honlapra látogatók megoszthatják a tartalmakat, fotókat, infografikákat, stb.
Vegyük tudomásul, hogy a közösségi web nem mindenható! Egy rosszul megcsinált honlapot nem fog életre kelteni sem egy Facebook megosztás-hadjárat, sem egy YouTube videó, sem a folyamatos csipogás a Twitteren...
Egy fontos figyelmeztetés: kis hazánkban a közösségi web sokkal inkább a köpködés és a frusztráció kiélésének terepe, mint külföldön. Ott, ahol a kerítés is kolbászból van, mintha jobban szeretnének dícsérni és elismerni. (Talán ezért van náluk kolbászból a kerítés....) Vagyis aki a közösségi webre adja a fejét, az szokjon hozzá a „komment purgáláshoz”, ha egy kicsit is megosztó jellegű a terméke, szolgáltatása.
A kedves Olvasó láthatja, hogy nálunk az alfa és az omega a saját honlap kellően nagy tartalommal, optimalizálva. Akármerre is tekintünk, mindig ide lyukadunk ki. És nemcsak azért, mert mi magunk is ezt a „terméket áruljuk”. Hanem egyszerűen azért, mert az évek során mi magunk is ezt találtuk a leghatékonyabb eszköznek.
Mit hozott nekünk az optimalizált honlap?
- új ügyfeleket – akiknek ezúton is köszönjük, hogy minket választottak
- TV megjelenést
- on-line PR lehetőségeket
- konferenciameghívást előadóként
- több száz hírlevél feliratkozót