Adwords kampánykezelés: ettől lesz sikeres!
A Google Adwords rendszer sokrétűsége, az elérhető területek változatossága, és a piaci versenyek miatt nem létezik olyan tökéletes stratégia, amit minden Adwords kampányra rá lehetne húzni.
A rutin, a dörzsöltség, és a gyakorlati tapasztalat persze segíthet egy kampány elindításában, de a sikerhez és a költséghatékony beállításokhoz szükség van a folyamatos ellenőrzésre, tesztelésre is.
A Google Adwords licitrendszeren alapul, ez azt is jelenti, hogy ha a hirdetői piacon hirtelen 5-10 új vetélytársad is megjelenik, akik nem sajnálják a pénzt a hirdetésekre költeni (vagy éppen ők ügyesebben állítják be a fiókjukat), és te erre nem figyelsz oda, könnyen kikerülhetsz a jól konvertáló Adwords hirdetési pozíciókból.
Azért, hogy ezt elkerülhesd, a Google Adwords kampányok kezelését jól áttekinthető jelentések által lehet tökéletesíteni. Ha tudsz erre időt szánni, az remek, de ha nem akkor egy Adwords szakértővel sokkal jobban jársz anyagilag, mintha a pénzt kontrollálatlanul szórnád ki az ablakon.
Mivel maga a konverzió (webáruház esetén pl. vásárlás; szolgáltató cég esetén megrendelés) nem a hirdetésen jön létre, hanem magán a céloldalon, így nagyon fontos, hogy ez is kellő hangsúlyt kapjon a projekt során.Egy jól beállított Adwords fiók nagyjából így fuvarozza hozzád a vevőjelölteket
Ide tartozhat pl.
- a termékeid/szolgáltatásaid ára,
- az akcióra hívó gombok (“Rendelje meg”, “Kosárba teszem”, “Feliratkozom”) mérete, színe, elhelyezkedése,
- a dizájn kialakítása,
- a szöveges tartalom minősége,
- a képi és videós elemek minősége és elhelyezése,
- a vásárlást, megrendelés segítő navigáció,
- mobilbarát megjelenés,
- stb..
A Google Adwords nem egy pénznyelő óriás, hiszen a világ legsikeresebb hirdetőrendszereként hatékonyan éri el a potenciális, fizetőképes célpiacot.
Mire figyelj oda Adwords kampány kezelés során?
- Meg kell határoznod, hogy mekkora a kitűzött CPA (kattintási költség), és mennyit tudsz maximum egy kattintásra szánni.
- Átlátható struktúrát kell felépítened a fiókodban, próbáld meg először papíron megtervezni, különben később rengeteg időd fog elmenni a kampányok keresgetésével.
- Meg kell határoznod azokat a kulcsszavakat, amikre szeretnél megjelenni, azonban ezeket ellenőrizned is kell. Győződj meg róla, hogy a célpiacod valóban azokat a kifejezéseket használja, mint amire te gondolsz!
- Figyelned kell a konverziós folyamatot, és útvonalat. Ki kell tűznöd a konverziós célt, ha pl. 100 látogatóból legalább 3 vásárlót szeretnél szerezni (ez ugye 3%-os konverzió), akkor ennek teljesülését ellenőrizned kell időről időre.
- Figyelned kell folyamatosan a minőségi mutatót, azaz a Quality Score-t is, hiszen biztos neked sem mindegy, hogy 30 Ft-ot fizetsz egy kattintásért, vagy 150 Ft-ot.
Egy Adwords kampányok kezeléséhez és optimalizálásához idő és tapasztalat kell. Nem azt mondom, hogy most egyből ugorj a telefonhoz, és hívd fel azt, aki elsőre az utadba került.
Érdemes inkább utánaszámolnod, hogy mivel jársz jobban:
- egy profi auditálása melletti (ami persze pénzbe kerül: a havi Adwords költésed kb. 10-15%-ával lehet számolni) nagyobb konverzióval (több vevővel, megrendelővel) és olcsóbb kattintásokkal,
- vagy inkább nem költesz szakértőre, viszont az Adwords fiókok hatékonysága esetleg csak a töredéke lesz a lehetségesnek hosszú távon is.
Ez egyébként feketén fehéren azt jelenti, hogy minél magasabb hirdetési kereted van, egy Adwords szakértővel annál több pénzt fogsz megspórolni, amit aztán másra költhetsz: a céged, terméked fejlesztésére, vagy éppen nyaralásra.
Sikeres kampányt!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Mi a weboldal elsődleges célja? Mit kezd a látogatókkal? Építi-e tudatosan az adatbázisát? Mi a kulcsa az eredményes internetes vevőszerzésnek? Hol hibázik a legtöbb webáruház? Sok-sok kérdés, de az általunk bemutatott stratégia segítségével minden egyes marketingre fordított forint...
Aki gyorsan szeretne ügyfeleket találni a neten, annak a Google Adwords rendszere kínál optimális megoldást. Egy Adwords kampányt nem nehéz elindítani, de ha nincs megfelelően optmializálva, akkor a hatékonyságával bizony gondok lesznek.
Az internet őskorában egy-egy weboldalnak volt 5-10 aloldala, ezekre érkezett egy csomó látogató, vásárolt, rendelt, egyszerűen azért, mert sokkal kisebb volt a webes választék.