Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres lehessen, mindenekelőtt szükség van legalább egy „vállalkozóra”.

  •  Lifestyle
  • 2016-05-26 09:00:00
  • Gál Andrea
  • vallalkozzitthon.hu
Na, igen, de mi ebben az újdonság? – kérdezhetnénk. Hiszen, aki vállalkozik, az vállalkozó. Vagy nem?
Bizony, előfordulhat, hogy hiába a nagy nekibuzdulás, hiába a nagy szakmai tudás, ha egy vállalkozásból hiányzik a „VÁLLALKOZÓ”. Mire is gondolok?
Nézzük meg, milyen feladatai vannak egy vállalkozónak, bármilyen területen is működik!

1. Fölméri és észreveszi a lehetőségeket.

Mindenekelőtt azt kell tisztán látnia, hogy az adott területen valójában szükség van-e arra a tudásra, termékre, szolgáltatásra, amit kínálni tudunk. Ehhez bizony nyitott szemmel kell járnia a világban, észre kell venni a lehetőségeket, meg kell hallani a célcsoportba tartozók igényeit, kéréseit, panaszait is akár.

Ezek közül ki kell tudni válogatni a lényeges pontokat, föl kell ismerni az adódó lehetőségeket, a helyzetet át kell látni egészében, a teendőket pedig tudni kell apró lépésekre bontani.

 

2. Egyedi ötletekkel áll elő.

Ha csak sablonos dolgokat tud előállítani, ha semmiben sem tud szebbet, jobbat, többet vagy akár csak mást nyújtani, mint akármelyik konkurense, akkor a vásárló miért éppen tőle venné meg azt az árut vagy szolgáltatást?

Ahhoz, hogy ki tudjon emelkedni a tömegből, nagyfokú kreativitásra, egyediségre, fantáziára, kivitelezhető ötletekre is szüksége lesz. Sőt, olykor a járt utat föl kell cserélnie egy „járatlannal” ahhoz, hogy egyedit alkothasson. Ehhez pedig tudni kell néha a biztonság háttérbeszorításával olykor akár kockázatos megoldásokba is belevágni. Ebben segít a sikerorientált gondolkodás, az alkalmazkodó képesség, a rugalmasság. És olykor bizony jól jönnek a megérzések is.

 

3. Ügyfeleket, megrendelőket szerez

Azok az idők már elmúltak, amikor elegendő volt kiírni az ablakba, hogy

„A hátsó udvarban cipész mester dolgozik. Tessék zörgetni az ablakon!”

Akkor még az kereste a cipészt, akinek elvásott a cipője talpa. A kiírás hatására pedig szájról szájra járt a hír a faluban és hamarosan mindenki tudta, hová kell fordulni, ha talpalásra volt szüksége.

Sajnos, ma már ez másképpen van.

„Ha a hegy nem megy Mohamedhez, Mohamednek kell elmennie a hegyhez.” Mit jelent ez?  Az embereket elárasztják a reklámok, ha valami gondunk akad, csak körül kell nézni és válogathatunk a jobbnál jobb ajánlatok között. Ma már nem megyünk el a falu végére az egyetlen cipészhez, hiszen akár már interneten is megrendelhetjük a javítást. Szemfüles cipész házhoz hozza akár a cserecipőt is…

 

Szó szerint házhoz kell menni az ügyfélért!

Na, de ki lesz az ügyfél?

Valahonnan meg kell tudnunk, hogy kinek fog elvásni a cipője? És tudunk-e mi olyan cipőt készíteni, amilyet ő szeretne?

Ehhez emberismeretre, empátiára is szükségünk lesz, hiszen meg kell értenünk, ha „töri a bütykét” a cipő. És a tolerancia sem árt, ha épp olyan cipőt rendelnek meg, amit mi biztosan nem vennénk föl még sötét szobában sem.

Ha pedig nem tudjuk megértetni a megrendelővel, hogy éppen egy repülő szárnyas cipőcskét akar tőlünk megrendelni, ami ugye lehetetlen, akkor bizony bajba kerülhetünk. Ilyenkor jön jól, ha megfelelő kommunikációs készséggel rendelkezünk.

 

4. Sosem adja föl

A vállalkozó élete csupa kihívás, csupa előre nem látható nehézség, amikkel meg kell birkóznia. Ha közben elfogy a lendülete, ha nem elég kitartó, ha elveszíti az optimista hozzáállását, bizony nehezen fog megbirkózni azzal, amikor éppen nem jön be valamelyik ötlete, és emiatt elveszíti a reklámra költött forintokat. Jó, ha ilyenkor humorral tudja elütni a dolgot és továbbra is derűsen képes szemlélni a világot.  Hiszen kinek van kedve egy morózus, megkeseredett „cipésztől” megrendelni bármit is?

 

Szerencsés esetben, ha adott egy ember, akiben megtalálhatók az imént fölsorolt „vállalkozói” tulajdonságok és az illetőnek van egy jó szakmája, szolgáltatása, amiben kiváló és még a pénzügyekkel is boldogul, akkor talán egyedül is sikeres lehet. Ám, ha valamelyik témában nem igazán mozog otthonosan, akkor célszerű társulni valakivel vagy valakikkel, akiknek az jobban megy vagy külsősként megbízni azokkal a feladatokkal.

 

Egy komolyabb vállalkozáshoz persze egyetlen ember általában nem elég.

Sok sikert!

Megosztás