Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Átlagosból minőségi: vállalkozás upgrade a válság közepén

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-06 19:20:00
  • Ujvári M.
  • http://www.sikermarketing.hu
"Nem tudom elérni a honlapkészítőt, nem reagál a kéréseimre, de változtatni kéne a honlapon." - ezzel keresett meg minket 2010-ben Facskó Gabi, a Domoterc ügyvezetője. Üzleti története: sikertörténet a válság kellős közepén.

 

A személyes találkozást tett követte: átterveztük a Domoterc honlapját. Nem volt egyszerű feladat "átállítani" Gabi gondolkodásmódját a "hagyományos reklám"-megközelítésről az "optimalizált honlap bőséges tartalommal"-féle megközelítésre. (Valljuk be: nem is egyszerű a történet.) Szerencsére Gabi bízott bennünk, és megcsinálta a házi feladatot. Egyedi tartalmakat írt, személyes tapasztalatát írta le a honlapon.

 

A design is megújult. Hangsúlyos megjelenést kaptak az image fotók, a logóban lévő csigavonalra utaltak a faforgácslapokon mászó csigák. (Brém Zsolt fotós azóta már a 3. sorozat csigás-bútorlapos képet is elkészítette.)

 

Volt tehát egy tartalmas honlapunk, egy szép design-unk  már csak az eredményekre kellett várni. Szerencsére nem sokáig. Gabi boldogan mesélte, hogy olyan történt meg 2010-ben, ami még soha: a honlap alapján találták meg a vevők. A Domoterc, amely minőségi bútorlapok és munkalapok forgalmazásával foglalkozott, akkor még szolgáltatási szinten leginkább lapszabászat volt.

 

Gabi nagyon fontos dolgot csinált, amit rengeteg cégvezető még ma sem tud megtenni: a válság közepén nem a siránkozással és az árak lenyomásával foglalkozott, hanem azzal, hogy fejlessze a vállalkozást. Nem törődött a konkurenciával - a minőségi ugráson gondolkodott.

 

A minőségi ugrás első lépése egy második honlap lett. Az egyedi bútorgyártás.hu mögött részben egy új munkatárs is állt, akivel elkezdtek együtt dolgozni.

 

A válság azonban tette a dolgát: azok a nagy külföldi gyárak, akiknek a minőségi és speciális bútorlapjait a Domoterc forgalmazta, csődbe mentek, átalakultak, beolvadtak.

 

Gabi - aki egyébként papíron levezette, mikor fog az ő cége is csődbe menni, és ennek már 5 éve... - nem esett kétségbe: újabb gyártókkal vette fel a kapcsolatot, új gépeket vásárolt és egyszerűen előre menekült.

 

[Az előre menekülés stratégiáját már sok évvel ezelőtt hallottam egy nyomdaipari cégtől, amikor sokmilliós beruházást hajtottak végre. "Megvettük a gépet, nem volt más hátra, megrendeléseket kellett szerezni rá."]

 

Újabb honlap áttervezés és profi ügyfélszolgálat

A Domoterc előre menekülésének egyik lépése a honlap áttervezése lett. Sok hónapnyi munkával minden általuk forgalmazott bútorlap színt külön rögzítettek az átalakított honlap adatbázisában, létrehozva a több mint 600 színből álló színkatalógust.

 

A honlap átalakítása a design-ban is minőségi ugrást jelentett, igazodva a 2013-as honlap design divathoz és egyben teljesítve a mobiloptimalizálási követelményt.

 

Az új szerkezetű honlap új vevőket is jelent. Rátalálnak a honlapra, felveszik a kapcsolatot a céggel, majd gyorsan kiderül a számukra, hogy ez itt messze több, mint egy egyszerű lapszabászat. A megrendelés már nem egyszerűen egy bútorlap leszabásáról szól, hanem a Domoterc bútorkészítési szakértelmének igénybevételéről is.

 

A honlap segítségével és az ügyfélszolgálat professzionális szintre emelésével a Domoterc átpozícionálta magát!

 

A fejlődés nyilvánvaló jele, hogy az ügyféltér is megújult.

 

Tanulság

Aki folyton másokkal foglalkozik, és másokhoz képest pozícionálja magát, soha nem tud előre lépni, mert "násztáncot" jár a konkurenciájával.

 

Forrás:

Szerző: Ujvári M.

http://www.sikermarketing.hu

Megosztás