Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Az internetes pénzkeresés, avagy hogyan indítsunk internetes vállalkozást?

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-07 12:00:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A vállalkozások számára az internet remek hely, hiszen napjainkban ez a legnagyobb olyan terep, ahol a kis és nagy cégeknek is komoly jövője lehet. És nem mellesleg nagyobb profitot is lehet elérni, mint bárhol máshol.

Azonban mielőtt ténylegesen belekezdenénk egy online vállalkozás indításába, megfogalmazódik a kérdés: „milyen webes vállalkozást indítsak?

Az internetes jelenlét nem cél, hanem eszköz!

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy az internet csupán egy helyszín, ahol a vállalkozást elindítjuk és működtetjük, így ha nem tudjuk jól kihasználni, nem látunk pénzt belőle. Összességében elmondható – akárcsak a hagyományos vállalkozásokkal kapcsolatosan – , hogy az internetes vállalkozás sikere sok apró tényezőn múlik.

Az online világot természetesen arra is használhatjuk, hogy a már meglévő cégünket reklámozzuk, és a neten keresztül ismertessük meg minél több emberrel.

Ha viszont tényleg a nulláról szeretnénk indulni, akkor ezekre az alapvető kérdésekre muszáj lesz válaszolnunk.

  1. Mi az amihez értek?
  2. Hogyan kereshetek ezzel pénzt az interneten keresztül?
  3. Hogyan tudnám ezt minél több emberhez eljuttatni?

Nulláról kezdhetjük

Ami előnyös az internetes vállalkozások esetében az az, hogy akár a nulláról is elkezdhetjük, és bármikor, bárhonnan üzemeltethetjük.

Tömegesen találhatók a neten olyan vállalkozások, melyek mögött tényleges szakértelem sincs, és valószínűleg kapcsolódó végzettséget, vagy szakmai tapasztalatot sem tudna felmutatni a tulajdonos.

Persze ez nem azt jelenti, hogy akárki akármivel tud kereskedni a neten, hiszen a piac egy idő után automatikusan szelektál, és csupán azok a vállalkozások maradnak életképesek és jövedelmezőek, amelyeket tényleg jól működtetnek. Ezért kell azzal kezdeni a sort, hogy „mi az, amihez értek?”.

A második kérdést („Hogyan kereshetek ezzel pénzt az interneten keresztül?”) megválaszolni már sokkal, de sokkal nehezebb, hiszen itt figyelembe kell azt is venni, hogy hol telített már a piac és hol van még esetleg hely, mi az ami még nincs az interneten?

  1. Meg kell találnunk, hogy ténylegesen mi az, amire szükségük van az embereknek, és amiért persze pénzt is adnának.
  2. Ez a lépés szorosan kapcsolódik az elsőhöz, vagyis hogy ezt az emberek felismerjék, érezzék, hogy szükségük van az általunk kínált dologra, és fizessenek is érte.
  3. Több módszer is létezik arra, hogy “feltegyük” magunkat a netre, azonban az még korántsem biztos, hogy épp azokhoz fog eljutni a hirdetésünk, akiknek erre szükségünk van. Vagyis a cél az, hogy a megfelelő célközönséget megtaláljuk, mert hiába hozunk létre egy Facebook oldalt, indítunk egy blogot, kreálunk egy weblapot, nem biztos hogy azt pont a fizetőképes ügyfelek találják meg.

De vajon mit tudunk eladni a neten keresztül?!

Két lehetőség közül választhatunk, ha árulni szeretnénk:

  1. Termék
  2. Szolgáltatás

Termék

Termékek árusítása esetén létrehozhatunk webáruházat akár több száz kategóriával és több tízezer termékkel is, de árulhatunk akár 1-2 terméket is egyetlen oldalon (arról már korábban írtunk, hogy milyen is a profi landing page).

Ha a fenti két megoldás nem tetszik, akkor hozzunk létre egy profilt az olyan jellegű online piactereken, mint amilyen  a vatera, vagy a külföldiek közül az eBay, és itt áruljuk termékeinket.

Szolgáltatás

Ha az online vállalkozásunkkal inkább szolgáltatást szeretnénk árulni, akkor a következő alternatívák közül válogathatunk (csak az itthon is ismertebb megoldásokat soroljuk fel):

- saját weboldal,

- ingyenes tárhelyen lévő oldal,

- blog (pl. blog.hu),

- Facebook oldal.

Azonban ez utóbbi három esetben mindenképp tisztában kell, hogy a Facebook, és a blog is más-más célt szolgál, és alapvetően mindkettő főleg a szórakozást szolgálja, nem pedig szolgáltatást ad el.

Azt is figyelembe kell vennünk, hogy az emberek ez alapján is megítélhetik a vállalkozásunkat, például, hogyan vegyenek komolyan bennünket, ha még egy saját domainre sem szánunk rá pár ezer forintot.

Amennyiben szolgáltatást szeretnénk árulni, akkor az mindig legyen személyre szabott, és hosszútávú.

Gyakorlati útmutatás

Anyagiak

Mérlegeljük azt, hogy mennyit szánunk majd a vállalkozásra, készítsünk költségvetést! Ez a gyakorlat persze nem csak az online vállalkozások esetében bevett forma, hanem a hagyományos vállalkozásoknál is.

Egy egyszerűbb online vállalkozás esetén még irodát sem kell bérelni, azonban itt is lehet szó postaköltségről, készletezési költségről, vagy szállítási költségről. Ezek között vannak olyanok, amelyeket előre nehéz megbecsülni (ilyen például a postaköltség), ahol nemcsak az számít, hova adjuk fel a csomagot, hanem az is, hogy milyen nagy, milyen nehéz csomagot kell postáznunk.

Munkaszervezés

Egy online vállalkozás esetében non-stop futhatnak be megrendelések, így érdemes azzal számolni, hogy ezeket minél előbb kell teljesíteni. Egy netes vállalkozásnál a legésszerűbb, ha otthonról dolgozunk, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy dacára annak, hogy nincs irodánk, komoly munkát végzünk. Szükségünk lesz megfelelő önfegyelemre, és munkaidő beosztásra, hiszen otthon hamarabb elterelődhet a figyelmünk a munkáról, mint egy irodában…

Jogi háttér

Fontos: egy online vállalkozásnak is megvannak a maga jogi formái, és több előírásnak is meg kell felelnie. Nem árt, ha ezeknek utánanézünk, még mielőtt bármiről elhamarkodottan döntenénk.

Kitartás

A sikerhez a kezdet kezdetén a napi 8 órás munkaidőnek legalább a felét, vagyis napi 4 órát a gép előtt kell töltenünk. Ennyi idő alatt elérhetjük azt, hogy internetes pénztermelő gépezetünk hatékonnyá váljon, fejlődni és növekedni tudjon.

Mindenképp folyamatosan tájékozódnunk kell az újabb dolgokról, és használnunk kell a netes lehetőségeket is: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, hiszen ezek is olyan eszközök, melyekkel népszerűsíthetjük magunkat.

Nyelvtan

Az online vállalkozás esetében fontos szerepet kap a helyesírásunk, fogalmazókészségünk. Tapasztalatok alapján elmondható, hogy akinek nehezen megy a fogalmazás és nem mozog jól a weben, annak nem lesz jövedelmező az internetes vállalkozása sem.

Webmarketing

Attól, mert naponta leülünk a gép elé és a barátaiknak küldünk egy köremailt a vállalkozásunkról, ne higgyük, hogy már meg is találtuk a potenciális vevőket.

Ez egyáltalán nincs így, sokszor még a közösségi oldalakon sem egyszerű rátalálni a vevőkre. Hosszú időbe telhet, amíg találunk annyi vásárlót, amennyi eltart minket, és kényelmes megélhetést biztosít.

Konverzió

Nem szabad abba a csapdába esni, hogy ha már elegendő látogatója van az oldalunknak, akkor hátradőlve örülünk, hogy „beindult az üzlet”, hiszen egy látogató korántsem biztos, hogy vevő is lesz.

Vagyis:

  • egyre több látogatóra szükségünk lesz ahhoz, hogy egy, vagy több komoly vevő is kikerüljön közülük.
  • a látogatókat vevővé kell konvertálnunk.

Tanulság

  1. Elsőként készítsünk mindig stratégiát,
  2. Alkalmazzuk a gyakorlatban is és ha beválik,
  3. Folyamatosan tovább kell fejlesztenünk…

…hiszen ahogy mi is, az internet is folyamatosan változik.

 

Facebook oldalunk

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Bérkommentelés: hogy lehet ezzel pénzt keresni?
A Travel Channel televíziós csatorna egyik műsorának, az Inside Luxury Travel műsorvezetője Varun Sharma nagyon fél mindenkitől, aki a neten véleményt formál róla. A félelem nem alaptalan, hiszen gyakori, hogy a negatív kritikákat a konkurensek bérkommetelői írják, így ők sem tehetnek...
   2015-08-04    Lifestyle
Weboldalkészítés és webergonómia: mitől lesz használható az oldalad.
Mielőtt részletesebben szót ejtenénk a címben szereplő fogalmakról, határoljuk be őket, mit is jelentenek pontosan. A webergonómia (web usability – használhatóság) tulajdonképpen a marketing egyik részterületéhez tartozó fogyasztói magatartást vizsgálja árgus szemekkel.
   2015-07-06    Webes varázslatok
Hogyan növeljük weboldalunk látogatottságát?
Az interneten rengeteg pénzt lehet keresni, azonban nem mindenkinek jön össze elsőre a dolog. Ahhoz, hogy az interneten sikeresen tudjuk megkeresni a kenyérre/homárra/luxusnyaralóra valónkat, mindenképp szükségünk van arra, hogy a saját weboldalunkat sokan látogassák.
   2015-06-12    Webes varázslatok
Hogyan indíts sikeresen webáruházat?
Olyan sikeres magyar oldalakat elnézve, mint az eDigital vagy a Shopline, kinek ne jutott volna eszébe már legalább egyszer a webáruház nyitás gondolata. Aztán valószínűleg a legtöbben gyorsan el is vettették az ötletet egy „nekem ez egyedül úgyse menne”, „nincs rá pénzem”,...
   2015-04-16    Webes varázslatok