Az ötletgyárosok 5 nélkülözhetetlen titka
1. Legyen hasznos
A sikeres vállalkozók szerint a termékorientált gondolkozásmód elkopott. Ha sikereket szeretnénk elérni, akkor jobban tesszük, ha a felhasználóinkra koncentrálunk. Rossz megoldás azon töprengeni, hogy vajon milyen terméket vagy szolgáltatást állítsunk elő, jobban tesszük, ha azt kérdezzük: „Mire keressük a megoldást?”
A legfontosabb azt megérteni, hogy a felhasználók nem terméket, hanem megoldást vásárolnak a problémájukra.
2. Hassunk az érzelmekre
Képzeld el magad a kedvenc kávézódban. Miért szeretsz ott lenni? Valószínűleg nagyon kevesen érvelnek csupán az árakra hivatkozva. Legtöbben a légkört, a hangulatot emelnék ki, vagy egyszerűen azt, hogy ott törődnek velük és megbecsülik őket. A piacon napjainkban nem az emberek pénzéért folyik a verseny, hanem érzelmeikért.
A felnőttek sok értelemben nem mások, mint nagyra nőtt gyerekek. Egy gyereket pedig nem érdekel más, mint hogy jól érezze magát. A legalapvetőbb különbség az érzelmek és az észérvek között, hogy míg az előbbi megalapozza tetteinket, addig az érvekből csupán következtetéseket vonunk le.
3. Indulj el a másik irányba
Nem azt mondom, hogy csupán makacsságból gondolkodjunk másképp, de olykor megéri szembe menni az árral. Vegyük példának a Volkswagen húzását. 1960-ban piacra dobta a sokak által azóta is kultikusan kezelt „Bogarat” a következő szlogennel: „Gondolkozz kicsiben”. Ezekben az időkben mindenki azon versenyzett, hogy minél nagyobb és nagyobb autókat gyártson, mégis ezzel az ötlettel hatalmas sikert értek el.
4. Ne egyedül hozd meg a döntést
Hallgass meg másokat még akkor is, ha már magadban letisztáztad a legjobb megoldást. Vesd alá a helyzetet egy „brainstorming” eseménynek, főleg, ha a munkatársaidra is befolyással van a felvetés elfogadása. Figyelj oda, hogy mindenki befolyásolás nélkül közvetíthesse feléd legjobb teóriáját, és ha még elvetésre is kerül, őrizd meg, a későbbiekben jól jöhet egy hasonló eset kapcsán.
5. A legjobb ötlet győzzön
Kissé közhelyesnek tűnhet, de mégis hasznos átgondolni. Készíts vagy keress piaci kutatásokat a kiválasztott elképzelésekről, mérd fel az igényeket. Járj utána a konkurens termékeknek és szolgáltatásoknak, kutakodj az interneten a piac nagyságával kapcsolatban. Kérj visszajelzéseket más vállalkozóktól, mutasd be az ötleteidet egy külsős csoportnak és légy kíváncsi a véleményükre. Akár meg is kérheted őket, hogy rendezzék sorba, szerintük melyik a három legjobb közülük.
Ezek után kiválaszthatod, melyik a legígéretesebb elképzelés. Ne hagyd figyelmen kívül, hogy szeress vele foglalkozni és biztos a siker.
Forrás: http://businessandcafe.blog.hu/
Mák Balázs