Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Az üzleti terv „eladásának” tervezése

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-24 17:10:00
  • Gál Andrea
Az üzleti terv egésze és egyes részei külön is olyan fontos információkat tartalmaznak, amelyek ismertté tétele mind a vállalkozás szervezetén belül dolgozók, mind pedig a vállalkozás szervezetén kívül tevékenykedők számára fontos lehet.

 

Előbb néhány szó a belső megjelenítésről.

 

A belső „eladásról”

A dolgozók/munkatársak számára legfontosabb alapinformációk meghatározó szerepet töltenek be a vállalkozással való identitás (azonosulás) kialakulásában, megerősítésében. Ez a folyamat az egyéni célok és törekvések, valamint a cég céljainak és törekvéseinek az időről időre történő összehasonlítása, egyeztetése révén formálódik. Csak akkor lehet ezt az összevetést megtenni, ha a célok hozzáférhetők, megismerhetők, mi több, ezekről konzultáció is folyik. A terv belső eladása tehát a vállalkozás hosszú távú érdeke, formái pedig változatosak.

 

Nagyobb szervezeteknél a belső marketing módszerei segítik az informálódást, a munkatársak és a vezetés kapcsolatának élővé tételét. Kisebb szervezeti méretek esetén pedig a közvetlen információátadásra lehet támaszkodni. Lehetséges formák:

 

  • strukturált munkatársi meetingek, értekezletek,
  • intranet
  • hálózati és mobil telefon
  • belső tájékoztatók

 

A külső „eladásról”

Vannak olyan helyzetek, amelyek szükségessé teszik a vállalkozás bemutatkozását. Ennek célja lehet a bizalom megerősítése az üzleti együttműködő partnerekben; a célok egyeztetését is megalapozhatja a szövetségesekben; közös fellépés esetén pl. (konzorcium) a célok és az akciók egyeztetéséhez; hiteligény esetén a hitelt nyújtó banknál lehet fontos. Lehetséges formák:

 

  • projektértekezletek;
  • e-mail küldés;
  • menedzser-meetingek;
  • konferenciák;

 

Az üzleti terv persze sem a belső, sem a külső érintettek számára nem minden elemében publikus. Vannak olyan információ tartalmak, amelyeket nem célszerű megosztani mindenkivel. Ilyenek a személyi információk, az érzékeny üzleti információk, taktikai elemek és elhatározások stb. A vállalkozás vezetésének mérlegelni kell azt, hogy mit és mikor oszt meg másokkal.

 

Példa:

A vállalkozás vezetése azt tervezi, hogy egy új technológiát vezet be. Ez a lépés több alkalmazott munkáját teszi fölöslegessé. A kérdés: mikor közli ezt a munkatársakkal? Ha túl korán, akkor a legpiacképesebb emberei máshol keresnek boldogulást. Ha későn, akkor nem etikus a magatartása, és óhatatlanul kiszivárog a menedzsment szándéka, rontva a légkört, a munkamorált és a hatékonyságot.

 

Ugye nem is olyan egyszerú a belső kommunikálása az üzleti terven, a sokrétüségéről pedig ne is beszéljünkJ

 

Sikeres vállakozásépitést kivánok!

Gál Andrea

Megosztás