Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Az üzleti tervezés hibái

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-10 14:45:00
  • Gál Andrea
Az üzleti tervezés hibái
Bizonyára ti is folyamatosan beleütköztök abba a tézisbe, hogy egy cég sikeres működésének alapja, hogy legyen egy jó üzleti tervünk! Na de mi a jó üzleti terv?

 

Várjuk meg, amíg jelentős összeget veszítünk és csak akkor módosítsuk a tervünket, vagy egyáltalán milyen csapdák vannak, melyet elkerülhetünk?

 

Mi erre szeretnénk felhívni a figyelmedet! De lássunk neki, melyek ezek?

 

  • A legáltalánosabb az a hiba, ami a realitások számításba vételével hozható összefüggésbe. Ezért is fontos, hogy olyan segítő támogatókat is be kell vonni az előkészítésbe, akik nem közvetlenül érintettek a vállalkozásban, és képesek a valóságot tárgyilagosan szemlélni.
  • Az is veszélyeket rejt, ha nem elég, vagy nem releváns információk alapján történik az elemzés. Hibaforrás a túl sok információ is, ha a bőség megnehezíti a fontosabbak kiemelését, a kevésbé fontosak háttérbe sorolását.
  • A pénzügyi tervezés folyamatában is akadnak olyan tényezők, amik a tisztán látást akadályozzák. Valamilyen tényező eltúlzása vagy lebecsülése, a számok bűvölete, a résztervek elhanyagolása, az emberi tényezők alulértékelése stb.
  • Kihat az eredményre az is, ha a tulajdonosok illúziókat táplálnak az együttműködés akadálytalanságáról, a bekövetkező konfliktusok elkerülhetőségéről, és az egymás közötti szerepeket rosszul határozzák meg.
  • Maga az elkészült terv is lehet hibák forrása: nagyon részletes, nagyon hevenyészett, vagy a vállalkozó ragaszkodik a betűhöz, a változásokat figyelmen kívül hagyja stb.

 

De lássuk, melyek a hangsúlyos részek a különböző céllal készült üzleti terveknél:

 

Cél:

Hangsúlyozott részek

Ki lesz a felhasználó?

A vállalkozás tevékenységi köreinek (portfólió) tervezése.

Termelési terv

Marketing terv

Pénzügyi terv (jövedelmezőség)

Jelenlegi vezetés és üzlettársak.

Tevékenységi kör (portfólió) módosítás (tőkeemelés és idegen forrás bevonása).

Összefoglalás (minden ami meggyőző erejű)

Szervezeti terv

Marketing terv

Kockázatelemzés

Pénzügyi terv (jövedelmezőség)

Új, potenciális üzlettársak, tőkebefektetők.

Üzletfelek, partnerek tájékoztatása.

Termelési terv

Marketing terv

Vevők, szállítók.

Idegen forrás elérése (forgóeszköz és fejlesztési hitelek, támogatások).

Összefoglalás (minden ami meggyőző erejű)

Piacelemzés 

Szervezeti terv

Marketing terv

Kockázatelemzés

Pénzügyi terv (jövedelmezőség)

Vagyis a teljes üzleti terv.

Hitelezők, pénzintézetek, szponzorok, támogatók.

 

 

Forrás: E-business üzleti tervezés

 

Minden elkövethető hibát sem fölsorolni, sem azok veszélyeire fölkészülni nem lehet. A legjellemzőbbekre és a legkártékonyabbakra viszont lérdemes és lehet ügyelni.

 

Sok sikert!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás