Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Bevételt hoz az adomány?

  •  Pénzügyek
  • 2015-06-20 16:35:00
Társadalmi felelősségvállalás számokban
A társadalmi felelősségvállalás, bármennyire ködösen és érthetetlenül is hangzik, kiemelten fontos egy cég életében és ez már számokkal is bizonyítható egy friss tanulmány szerint. Ez a felmérés egy érdekes paradoxonra is rámutat. Míg az állandó profithajszolás helyett (mellett) egy vállalkozás tesz a közjóért és lemond a haszon egy részéről, ez a lemondás, és a zászlóra tűzött nemes célok több megrendeléshez, bevételhez vezetnek...

Nagyszüleink rengeteg válságot éltek át, és ez megtanította őket arra, hogy mindent fel lehet használni, újra lehet hasznosítani. Egy olyan a sajátos célt fogalmazódott meg bennük, hogy a világukat a lehető legjobb állapotában tovább kell adniuk a következő generációnak is, ez a törekvés azonban napjainkra profithajhász életmódra váltott, de szerencsére az idők, értékek változnak, eltűnnek és felbukkannak, és a legújabb generáció, (millenniumiak) számára már vannak fontosabb dolgok is, mint a pénz.

Egy felmérés ugyanis kimutatta, hogy míg a 60 év felettiek mindösszesen 33%-a, az 50 év felettiek 44%-a venne részt önkéntes, fenntarthatósági vagy társadalmi szociális kezdeményezésekben, addig  a 30 év alattiakat tekintve ez az arány 71%-os! A különbség hatalmas.

És itt jön a lényeg. Mivel a közeljövő munkavállalóinak értékrendje szinte homlokegyenest különböző a jelenlegiektől, ezért amennyiben egy vállalkozás kiemelten foglalkozik a közjóval, és folyamatosan reflektál a társadalmi problémákra, ha az alkalmazottak az látják, hogy nem csak a forintok minél nagyobb felhalmozása a cél, akkor a cég fényes jövőre van ítélve.

Hogy ez mind szép és jó, de hagyjuk már ezt a pátoszos szöveget? Az lenne valóban, ha nem tudnánk adatokkal is alátámasztani. De tudjuk. Az Ernst and Young (ismerősen cseng, ugye?) által alapított think thank a társadalmilag beágyazottabb vállalkozások körében végzett felmérése szerint ugyanis  azok a cégek, amik jobban figyelnek a környezetükre, és a nyitott szemmel járnak a világban, jelentősen sikeresebbek, mint a földhözragadtabb társaik. Számokkal kifejezve a „jelentőset” elmondhatjuk, hogy a vizsgált cégek 64%-ának az elmúlt 3 évben 10-ről 30%-os bevétel növekedést tudott elkönyvelni, 81%-uk a lehető legjobb értékelést kapta a vásárlóktól és 67%-ukkal tökéletesen meg voltak elégedve a munkavállalóik. Az elégedettség pedig egyrészt nagyobb produktivitást jelent, másrészt pedig őket nehezebb is átcsábítani egy másik vállalkozáshoz….

Az előnyöket felfogva és megértve milyen lépéseket kell neked tenned?

Elsőként is, határozd meg vállalkozásod célját! Minél pontosabban tudod ezt megtenni, minél erősebben kötődik ez egy meghatározott társadalmi problémához, vevőid és alkalmazottaid annál elkötelezettebbek és elégedettebbek lesznek.

Másodszor, kommunikáld és hirdesd is ezt annyira közérthetően, amennyire csak tudod! Hiszen annak ellenére, hogy ez a cél magasabban helyezkedik el, mint vállalkozásod missziója, szorosan kötődnek egymáshoz.

Harmadszor, ne csak beszélj róla, hanem indítsd is be, tedd az üzleti stratégiád részévé! Hidd el, annak ellenére, hogy valószínűleg nem nagy jövőt jósolsz neki, hamar meg fognak mutatkozni az első pozitív jelek…

Negyedszer, kezdj el programot, ami elégedettebbé teszi alkalmazottaidat. Ez akkor lesz nehéz, ha a célod túlságosan is szűk, vagy személyes, hiszen azt nehéz közérthetővé, népszerűvé tenni. És akkor sem fog menni, ha ez egy felülről bevezetett, rideg és rugalmatlan ötlet. Hallgasd meg az alkalmazottjaidat, vond bele őket a nagyobb siker érdekében.

És végül, de nem utolsó sorban, legyél kreatív vásárlóid elkötelezésében. Adj árengedmény, amennyiben adakoznak az ügyért, rendez eseményeket a „szent célért”, vagy magyarázd el a vevőidnek, hogy miért lesz egy picit jobb, egy picit élhetőbb a környezetük, ha megvásárolják a termékedet, szolgáltatásodat.

Ha ötven feletti vagy, és azt gondolod, hogy ez egy baromság és csak néhány modernkori hippi agymenése, akkor azt javasoljuk, hogy ébredj fel, mert a millenniumiak a jelek szerint az egész világot ki akarják fordítani a sarkából, hogy valami jobb hellyé tegyék azt. 

Megosztás
Ha gazdag szeretnél lenni, akkor kerüld el ezt a 7 pénzügyi hibát!
Pénz pénz pénz... Talán az egyik legfontosabb dolog az életben, ha tisztában vagyunk azzal, hogy a pénz nem cél, hanem eszköz, hogy saját és szeretteink boldogsága teljesüljön... Hét tanács, ami hasznos lehet ezzel kapcsolatban.
   2015-10-16    Pénzügyek
Miért és hogyan érdemes befektetni? 3 befektetési tanács kezdőknek
A befektetésekkel az a cél, hogy a megtakarításokból eredő tartalékokat olyan pénzeszközökbe vagy befektetési lehetőségekbe helyezd, ahol az a minimum, hogy a reális értékét megtartsa, és még egy kis növekményt is hozzon a konyhára. A tartalékolás azt feltételezi, hogy már most...
   2015-09-29    Pénzügyek
Íme a meggazdagodás titka Warren Buffett szerint
Warren Buffett (a vagyona ma mintegy 53 milliárd dollár körül van a Forbes.com szerint) évente ír nyilvános leveleket abból a célból, hogy tanácsaival egyengesse mások útját a meggazdagodás felé.
   2015-09-23    Pénzügyek