Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Címlista építés offline és online kampányokhoz

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-02 18:25:00
  • Szombati Orsolya
  • http://blog.bisnode.hu/marketing/cimlista-epites/
Egy vállalkozás életében a kampány egy nagyon fontos momentum. Közel azonos a súlya, mint a termékfejlesztésnek. Egy új termék bevezetése, egy új célcsoport megnyerése, egy készletkisöprés, vagy akár egy kisebb pénzügyi nehézség is lehet az ok, amiért úgy dönt, hogy kampányba kezd.

 

Egy kampány – legyen az akár offline, akár online vagy éppen kombinált – idő és pénzigényes

 

  • postai DM anyagok szövegezése, grafikai előkészítése
  • postázás
  • e-mailek, érkező oldalak megírása, designjának megtervezése
  • webáruház felkészítése
  • ügyfélszolgálat tréningezése
  • terméklogisztika
  • … és számos egyéb költség és időigényes feladat merül fel a kampány során.

 

A kampány sikerességét azonban alapjaiban határozza meg, hogy milyen címlistával dolgozunk.

 

Ha a külcsín és a tartalom rendben van, akkor a siker kulcsa a kampánnyal megszólított szegmens minőségén múlik.

 

Ha olyan listával dolgozik, amely elavult, ellenőrizhetetlen forrásokból származik, akkor a legjobb esetben is a kukában, vagy a spam (levélszemét) mappában végzi a kampányanyag. Éppen ezért szeretném Önnek most megmutatni, hogy hogyan tehet szert olyan címlistákra, amelyek célpiacának a szereplőit tartalmazzák, és biztosan nem keverik bajba a NAIH-nál.

 

A klasszikus címlista építés, azaz a saját kezű módszerek

 

  1. Online vagy offline eszközökkel a vásárlóitól, ügyfeleitől – ez az egyik legegyszerűbb módszer, hiszen ők már megugrották az első lépést, megismerték az Ön cégét.

 

Ebben az esetben a már megszerzett érdeklődői felé tud hatékonyan marketingezni. A módszer előnye, hogy sok adatot tud a vásárlókról:

 

  • értékesítési előzményeket
  • ügyfélszolgálati tapasztalatokat
  • az ügyfelek ismerik már a termékeit/szolgáltatásait, így várhatóan pozitívabban fogadják a kampányait, mint a teljesen idegenek
  • ebből az adatbázisból tud építeni hozzájuk hasonló adatbázist

 

A hátránya, hogy nehéz kitörni vele új piacokra.

A gyakorlatban:

 

  • történhet a fekete notesszel, azaz az üzletben megkérdezhetik az eladók a nevet, e-mail címet, felírhatnak néhány információt a vásárlóról: mit vett, milyen korosztályba tartozik
  • offline nyereményjátékkal: Töltse ki az alábbi nyereményszelvényt, amellyel a hónap végén nyerhet egy…-t!
  • névjegykártya-cserével
  • online: vásárlás során, nyereményjátékkal, „csali anyaggal”, pop-up ablakokkal
  • A „kémkedő” címlista-építés – irodaházak, ipartelepek, internet, telefonkönyv felhasználásával. Fontos tudnia, hogy az így gyűjtött adatok nem tartalmazhatnak olyan adatot, ami nem nyilvános forrásból származik.

 

Ha például egy nagyvállalat vezetőjét szeretné elérni, és valahonnan megszerzi a célszemély privát elérhetőségeit, ami nem szerepel a honlapon, vagy a cégadatbázisban, akkor hivatkoznia kell a forrásra.

 

A módszer előnye, hogy rendkívül jól targetált címlistája lesz, ami egy jól összeállított kampánnyal és jól meghatározott célcsoporttal átlagon felüli sikert hozhat.

 

A hátránya, hogy könnyű kétes forrásokból adatot gyűjteni, (ajánló nélkül gyakorlatilag egy hidegkapcsolatot kell felmelegítenie és gyümölcsözőre váltania) és rendkívül időigényes.

 

  1. Remarketing, retarget lista: ezek a saját kezű módszerek közé sorolandóak, ugyanakkor nem valós címlista épül ilyenkor. A weboldalára látogató emberek kapnak egy kis online címkét, hogy ők már kapcsolatba kerültek valamilyen szinten Önnel. Ezzel azokat tudja hatékonyan újra elérni, akik más elérhetőséget nem adtak meg a honlapján.

 

A módszer nem önálló listaépítési módszer, inkább a kampányának a B vonala, ahol a más módon megszerzett online érdeklődőit tudja egy második vonalon megkörnyékezni. Érdemes erre önálló érkező oldalakat készíteni, hiszen akit az első ajánlat nem fogott meg, azt valószínűleg ugyanaz a lehetőség nem fogja legközelebb sem lázba hozni.

 

Ezeket a listákat érdemes úgy beállítania Önnek is, hogy a 0-10-20-30-45-60-90 napja ott jártakat célozza meg különböző üzenetekkel, amelyben egy új lehetőséget csillant meg számukra, ha visszatérnek honlapjára.

 

A gyors és hatékony megoldások

 

  1. Listavásárlás: ma már számtalan forrásból vásárolhat ugyan adatokat, de ahogy korábban említettem, sok buktatója van a dolognak.:
  2. rossz minőségű a lista, nem a célcsoportja szerepel benne
  3. lopott, vagy jogszerűtlenül szerzett adatokat tartalmaz
  4. elévült adatok vannak benne

 

Ahhoz, hogy ezek Önnel ne történhessenek meg, mindig hiteles forrásból vásároljon ügyféllistát. Ilyen forrás például a Bisnode is, ahol nagyon jó minőségű marketing céglistákat vásárolhat Ön is, offline, online vagy kombinált kampányaihoz.

 

A Bisnode-nál

 

  • hiteles forrásból származnak a cégek adatai
  • a kiegészítő adatgyűjtéseikkel nagyon harminc szempont szerint tudnak Önnek célcsoport- listát szűrni
  • az adatok napi szinten frissülnek
  • több mint 130 ezer cégnél szerepel telefonszám és e-mail cím

 

Nagyon gyorsan beszerezhetőek a legális adatok, így a kampányához egy tökéletes címlista áll majd rendelkezésére a céginformációs rendszerből.

 

Ehhez hasonlóan a magánszemélyek adataiból is vásárolhat leválogatott, jó minőségű listákat. Sok forrás létezik itt is, érdemes utánanézni, hogy biztosan megfelelő adatbázis-szolgáltatót válasszon. Ilyen lehet például a KSH. A módszer egyetlen hátránya, hogy ezzel az Ön konkurensei is könnyedén élhetnek.

 

  1. Cégnyilvántartás: Ha az Ön termékének/szolgáltatásának jó ügyfelei, azaz célcsoportja a frissen alapított vállalkozások, akkor a céginformációs rendszerek segítségére lehetnek az új ügyfelek megszerzésében (pl. bankoknak, könyvelőknek, ügyvédeknek kifejezetten ajánlott módszer címlista építésre).

 

A fenti módszerekből Ön is láthatja, hogy számos módon építhet címlistát akár egy-egy célzott kampányhoz, akár általánosabb értékesítési és marketing célokra is.

 

Az egyetlen dolog, amire oda kell figyelnie, hogy jogosulatlanul ne használjon adatot (illegális forrásból, vagy visszavont engedéllyel: ilyen az e-mail-listáról történő leiratkozás, és az adatbázisból való törlés kérelme elektronikus-, vagy postai levélben, illetve rögzített telefonvonalon).

 

Sikeres címlista-építést kívánok Önnek is!

Szombati Orsolya

http://blog.bisnode.hu/marketing/cimlista-epites/

Megosztás