Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Delegálás művészete 8 pontban

  •  Vállalkozz!
  • 2016-01-05 10:20:00
  • Gál Andrea
Mindnyájunk életében napi szinten kerülnek elő olyan helyzetek, amikor döntéseket kell hoznunk, és gyakran több, egymásnak ellentmondó információ alapján kell ezt tennünk. Van, hogy a hideg ráció, van, hogy a jó intuíció segít meghozni ezeket a döntéseket.

 

Általánosságban napi szinten találkozunk előttünk torlódó olyan ügyekkel, amikor szelektálnunk kell, hogy mi a fontos és mi a sürgős. Sajnos ugyanakkor nagyon kevesen vannak, akik valamilyen szűrőn keresztül vizsgálják meg döntéseiket, így időben is elcsúsznak, és a fontos döntésekre gyakran minimális előkészítési időt hagynak, így nagyobb a hibázás lehetősége.

 

A vezetők döntéseiket vagy önállóan hozzák meg, vagy delegálják kollégaikra bizonyos felelősségi és munkakörök alapján. A delegálás ugyanakkor egy gyakran félelmet keltő, de a vezetőnek sok időt megtakarító eljárás lehet. A delegálás annak a képessége, hogy a feladatokat a megfelelő emberekre a megfelelő módon kiosszuk, és azokat a megbízottjainkon keresztül sikerre vigyük.

 

A delegálás nem csak a munka kiadása és a feladatok szétosztása. A delegálás sokkal inkább feljogosítás, meghatalmazás, amelyet ha nem alkalmazunk, akkor túlhajszoljuk magunkat és megfosztunk másokat egy motivációs tényezőtől.

 

Oké, de akkor hogyan delegáljunk?
 

  • 1. lépés: Meg kell határozni a szükségletet! Meg kell határozni, hogy mit kell delegálni!
  • 2. lépés: Válaszd ki a megfelelő embert!
  • 3. lépés: Tervezd meg a delegálást!
  • 4. lépés: Tarts delegálási megbeszélést!
  • 5. lépés: Készítess akciótervet!
  • 6. lépés: Tekintsd át a tervet!
  • 7. lépés: Valósítsa meg a tervet!
  • 8. lépés: Ellenőrizz!
     

 

„A delegálás annak művészete, hogy megőrizzük magunkat a nagy feladatok számára, amelyeket más nem tud elvégezni helyettünk!”

 

Sok sikert!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

 

Megosztás
A dicséret csodaszer
Dicsérni tudni kell. Ezt jól tudják az édesanyák és az édesapák, a cégvezetők, a vezető beosztású alkalmazottak és az üzletemberek is. A dicséret ösztönöz, elismerést bizonyít és ápolja az emberi kapcsolatokat. Ám jól dicsérni nem is olyan egyszerű, ezért tekintsük át, melyek...
   2016-01-12    Vállalkozz!
Ekképpen kellene motiváljon egy profi vezető
Egy jó vezetőnek többféle képességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy jól tudja irányítani a beosztottjait és sikeresen össze tudja fogni a munkájukat. Ezen kívül a vezető feladata az is, hogy motiválni tudja a csapat tagjait, ezzel jobb eredményekre sarkallva és segítve őket a mindennapi...
   2015-12-11    Cégvezetés
Az üzleti siker titka a meggyőzés művészete
Már gyerekkorában mindenkinek kialakulnak stratégiái arra, hogyan képes befolyásolni környezetét. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy különböző helyzetekben más és más módon érvényesíthetjük érdekeinket
   2015-12-09    Vállalkozz!