Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Egy kisvállalkozás piackutatása 1 perces poszt

  •  Vállalkozz!
  • 2016-01-22 16:40:00
  • Gál Andrea
A piackutatás célja annak feltérképezése, hogy milyen üzleti környezetben, milyen esélyekkel és milyen kihívások között kell megvalósítanod üzleti ötleted. végeredményben arra keresel választ a piac megismerésével, hopgy reális-e az üzleti terved

 

A piackutatás azért nagyon fontos, mert a piacon soha nem vagyunk egyedül – te sem és az elképzelésed sem... Akármilyen egyedülállónak is hiszed vállalkozásod alapötletét, mindig számtalan többé vagy kevésbé hasonló céggel versengve, sokfajta vásárlói igény és elképzelés, sőt tévhit között kell majd sikere vinned.

 

Amellett, hogy mindez problémát is jelent, érdemes ezt inkább lehetőségként kezelni: a piacot jól ismerve megtalálhatod azt a pozíciót, ahol-amiben a legnagyobb sikert érheted el. Rosszabb, de még mindig nem rossz esetben be lehet látni azt is, hogy a terved még nincs kész, (egyelőre) nem lehet belőle sikeres vállalkozás.

 

A piackutatás tehát abban támogatja céged sikerét, hogy meghatározza, hol és miként lesz helye tervezett termékednek a piacon. De időről időre hasznos lehet akkor is, ha már elindult a vállalkozásod: segít eldönteni azt, hogy merre érdemes továbblépni, érthetővé teszi sikereidet és kudarcaidat is. Vásárolják vagy vásárolhatnák az általad előállítani kívánt, illetve a hasonló termékeket.

 

Fontos, hogy a vevők vajon valóban megtalálják-e azt, amit keresnek, és hogy miket tartanak a termék alapvető értékeinek.

 

A kereslet és a kínálat feltérképezése után meg kell találnod azokat a belépési pontokat, ahol te is bejuthatsz az adott piacra. Egyrészt olyan vevőtípusokat kell keresned, akiknek az igényeit nem elégítik ki a piacon lévő termékek, másrészt olyan versenytársakra kell lelned, akikkel sikeresen versenyre kelhetsz.

 

Azzal, hogy meghatároztad azokat a belépési pontokat, ahol van igény a termékedre és lehetőség annak értékesítésére, feltérképezted vállalkozásod reális esélyeit.

 

 Ha több ilyet is találtál, eldöntheted, mely piaci szegmensekre mikor lépsz majd be. Ekkortól – de tényleg csak ekkortól – már számíthatnak egyéni ambícióid is: most már választhatod azt, ami valamiért személy szerint is közel áll hozzád.

 

Piackutatásra fel!

 

Gál Andrea

vallalkozzitthon.hu

Megosztás
Stratégiai alapcélok
A vállalkozás alapvető célja az üzleti haszon maximalizálása, amelynek eléréséhez a valóságra épített stratégiai tervezés ad támogatást. A stratégiaalkotás igazi kreatív folyamat, magában foglalja a cég jövőjére vonatkozó célok kitűzését, és a célokhoz vezető utat, eszközöket...
   2015-12-17    Vállalkozz!