Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Egy vállalkozás születése és főbb állomásai 1. rész

  •  Vállalkozz!
  • 2016-05-24 09:00:00
  • Gál Andrea
  • vallalkozzitthon.hu
Igazad van, hagyom a rizsát. Számos cikket olvastál arról, hogy hogyan lett valaki sikeres vállalkozó, na meg persze legyél kitartó, legyen jó üzleti ötleted és ezzel az aranyat tojó vállalkozásod meg lesz.
De milyen folyamatokon, fázisokon megy keresztül egy vállalkozás? Egyáltalán, milyen olyan apró tevékenységek őszessége bújik meg a siker mögött,, amiről mindenki csak felületesen beszél?

Mi most ebbe igyekszünk Neked segíteni, az elmúlt évek tapasztalat szerint.

1.      Tisztáznod kell, mit vársz a vállalkozásodtól?

Mindenek előtt tisztáznod kell, hogy mit vársz a vállalkozásodtól? Az elvárásaid és céljaid ugyanis sok mindent befolyásolnak a vállalkozás kiépítése során. Az üzleti ötlet kifejlesztésének irányát, azt, hogy egy üzleti ötlet megfelel-e számodra, a vállalkozás indításának módját, a vállalható rizikó mértékét és még sok minden mást.

2.      Vállalkozási ötlet kitalálása, kidolgozása, ellenőrzése

Az üzleti ötlet egy igen fontos része a vállalkozás indításának.

3.      Nyereségességi számítások

Mostanra már tudod, hogy mit szeretnél elérni a vállalkozásoddal, és ki is találtál egy olyan tevékenységet, mely megfelel az igényeidnek és képességeidnek. Nem érdemes azonban tovább lépni a megvalósítás útján, ha a vállalkozás már papíron sem hoz nyereséget. Az üzleti ötlet egyik tesztje, hogy kiszámolod, mennyi nyereséget tudsz elérni vele. Ha elégedett vagy az eredménnyel, akkor szabad az út a tervezés végső szakasza felé.

4.      Marketing: hogyan juttatom el termékemet a vásárlókhoz?

A marketing kérdése is azt bizonyítja, hogy a vállalkozás kialakításának lépései között nagyon keveset lehet kihagyni vagy elhanyagolni. A marketing is egy kiemelt fontos terület, bár sokan talán nem így gondolják. Hiába van egy jó ötleted, melyet teljesen kidolgoztál és papíron nyereséges is, ha a termékedről a vevőid nem tudnak. Ha nem tudnak róla, akkor nem is jönnek vásárolni, és elmaradnak a tervezett bevételek. A vállalkozás indításánál a marketing egyrészt arról szól, hogy milyen módon tudod a legkevesebb költséggel és a leghatékonyabban tájékoztatni a leendő vevőidet a terméked létezéséről. Másrészről meg kell győznöd a vevőidet arról is, hogy a Te termékedet érdemes megvenni (nem másét), mert ezzel jobban járnak. Logikus, hogy minél hatékonyabb a marketing tevékenységed, annál több bevételed lesz. A marketinget még ma is sok félreértés és misztikum övezi, pedig nagyon egyszerű és logikus elveken alapszik.

5.      Folyamatok megtervezése

Újból egy kiemelten fontos területhez érkeztünk. A vállalkozás nyereségessége sokban függ a vállalkozás folyamatainak hatékonyságától. Ha ugyanazt a tevékenységet jobb belső folyamatok mellett valósítasz meg, akkor nagyobb lesz a nyereséged is. A hatékonyság alatt elsősorban két tényezőt értünk: a költségeket és az időt. Ahhoz, hogy az árbevételedből minél több rész maradjon meg nyereségnek, a lehető legolcsóbban kell megoldanod a termelést vagy a szolgáltatást. A gyorsaságnak pedig főképp a versenyképességnél van fontos szerepe. A vevőid általában mindent azonnal vagy minél gyorsabban szeretnének megkapni. Ha gyorsabb vagy a versenytársaidnál, akkor sok vevő átpártol majd hozzád. A folyamatokkal már a vállalkozás tervezésének időszakában is kell foglalkozni, ám a tevékenység beindulása után a meglévő folyamatok fejlesztése még fontosabb szerepet kap. A tervezéskor elsősorban azt kell vizsgálni, hogy az összes szükséges folyamatot meg tudod-e valósítani a megfelelő színvonalon. Ha nem, akkor a vállalkozás indítása rizikóssá válik. 

Megosztás