Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Európa Terv - Interjú

  •  Sikersztorik
  • 2015-03-31 07:45:00
Tervezni, álmodni igen is kell, hiszen az álmokból lehet összekovácsolni a terveket. Amikor azonban a tervekből elhatározások lesznek, már nem szabad alapok nélküli légvárakat építeni.

 

Európa Terv Kft. 2007 óta foglalkozik Európai Uniós forrásokhoz kapcsolódó pályázat írással és projektmenedzsmenttel. Az elmúlt 8 évben a cégetek milyen fejlődésen ment át?

Az Európa Terv Kft. története 2007-ben kezdődött, saját erőből, határozott elképzelésekkel vágtam bele a cégalapításba. Tudtam, hogy mit szeretnék, és eltökélt voltam mind céljaimat, mind az oda vezető utat illetően. Egy kis, bérelt irodában kezdtük meg a működést, eleinte egy, majd három női munkatárssal. Az első évet az üzletszervezés jellemezte, stabil, a cégünkhöz ragaszkodó ügyfélkört igyekeztem kialakítani, hiszen az elégedett ügyfélnél nincs jobb reklám. 2009-ben költöztünk saját, nagyobb irodába, mely több munkatársnak biztosított helyet, így a fejlődés új lehetőségei nyíltak meg. A nyereség nagy részét tendenciózusan az üzletépítésbe, a stabilitás növelésére fordítottam. Szolgáltatásbővülés és terjeszkedés következett, 2013 nyarán újabb irodát nyitottunk Debrecenben, melyet a tervek szerint 2015-ben három másik követ az országban. Ez szükséges lépés, hiszen mára szerte Magyarországon vannak ügyfeleink, köztük jelentős, országos, sőt európai piaci viszonylatban is ismert cégek. Az Európa Terv Kft. 8 éves eredménye két számban: a mai napig több mint 600 lezárt és folyamatban levő projekt, és 60 milliárd forint ügyfeleink számára elnyert támogatás. Profilbővítésünk a közeljövőben a több lábon állást célozza: 2015-től már várja vendégeit a Villa Nexus Telkibányán, mely egy különleges, exkluzív szolgáltatásokat nyújtó kereskedelmi szálláshely. Ahogy eddig is, a megtisztelő bizalmat ezt követően is magas színvonalú munkával köszönjük meg, hiszen ez az Európa Terv Kft. sikereinek és fejlődésének záloga!  

 

Milyen szolgáltatásokkal segíti az Európa Terv Kft a hozzátok forduló ügyfeleket?

Mára ügyfeleink köre kibővült, szolgáltatásainkat a teljes gazdasági, és közszférára, illetve a vállalkozói szektorra, a közigazgatásra, a civil szervezetekre, és az egyházakra is kiterjesztettük.

 

Szolgáltatásaink:

  •   Megbízóink fejlesztési terveinek felmérése
  •   Egyéni projektelképzelések pályázati lehetőségeinek vizsgálata
  •   A pályázati lehetőségek feltérképezése
  •   Pályázati lehetőségekhez való illeszkedés szűrése a közreműködő szervezettel történő egyeztetéssel
  •   Előminősítés
  •   Pályázati szaktanácsadás
  •   A projekt koncepciójának, ötleteinek részletes kidolgozása; a projekt vázlat elkészítése
  •   Pályázati ötletek kidolgozásában való közreműködés
  •   Pályázatkészítés
  •   Benyújtott pályázatok nyomon követése
  •   Komplex projektmenedzsment

 

A munkatársak az ügyfelek igényeit maximálisan szem előtt tartják, a projektek kidolgozásában minden esetben megkeresik a projektötlet, a pályázati lehetőség és a pályázó igényei közötti legideálisabb megoldásokat. A hazai és Európai Uniós pályázati lehetőségekkel kapcsolatosan korrekt, naprakész és komplex tanácsadást, pénzügyi és szakmai szolgáltatást nyújtunk. Amennyiben a projekt megkívánja, szükség esetén bevonásra kerülnek konzulens szakértők is. Mivel egy projektben a pályázatírástól az elszámolásig, szükség esetén team-munkában dolgozik több munkatárs, a felelősségi körök pontos meghatározását követően rugalmas, kreatív munkavégzés jellemzi szolgáltatói gyakorlatunkat.

 

 

Mi a legjellemzőbb igény a partnereiteknek?

Partnereink akkor fordulnak hozzánk, ha terveik megvalósítása érdekében pályázati forrást szeretnének igénybe venni. Jellemzően a minél komplexebb szolgáltatásra van a legnagyobb igény, vagyis, hogy a pályázatot, illetve a segítségével megvalósuló projektet a teljes folyamaton keresztül kísérjük, a megírástól a szerződéskötésen és a megvalósításon át az elszámolásig. Természetesen más pályázatra van szüksége egy önkormányzatnak, megint másra egy vállalkozónak, civil szervezetnek vagy egyházközségnek. Amire azonban mindenkinek igénye van, az a sikeres pályázat, illetve a precíz és korrekt üzleti szolgáltatás. Ügyfeleink az Európa Terv Kft. –re bízzák elképzeléseiket, munkatársainkat választják terveik, céljaik megvalósításának eszközeivé, ezt a bizalmat méltó módon meg kell szolgálni, hiszen eredményességünkben, szakmai korrektségünkben rejlik a cég jó híre, ez a megmaradás és a fejlődés záloga. Az eredményességre munkatársaink szakirányú felsőfokú végzettsége, rátermettsége és széles körű szakmai tapasztalata a garancia.

 

Szolgáltatásotok skáláiból, melyiket emelnéd ki és miért?

Az Európa Terv Kft. esetében nincs értelme egyes szolgáltatások kiemelésének, hiszen éppen a komplexitás az, ami a szektorban az üzleti előnyt jelenti. A szakmai munkában alappillér a személyes kapcsolat kiépítése a partnerekkel. Az adott projektért felelős pályázati szaktanácsadó feltérképezi a pályázó körülményeit, adottságait, és ez alapján teljes körű, hosszú távú, bizalomra épülő szakmai együttműködést dolgoz ki. A konkrét projektelképzelés ismeretében konzultációs munkacsoport áll össze a pályázat sikere érdekében (akár pl. marketingszakértő, PR menedzser, informatikus, kommunikációs szakértő, építész, közgazdász, esélyegyenlőségi szakértő bevonásával). A pályázatot precíz és minőségi munkavégzéssel készítjük el, a pályázó egyéni adottságainak, valamint a pályázat által kínált lehetőségek leghatékonyabb egyesítésével. Az Európa Terv Kft. célja, hogy színvonalas szolgáltatásokkal az igényelhető anyagi forrásokat sikerrel közvetítse a hatékony felhasználás érdekében.

 

A tevékenységetek debreceni/régiós vagy országos lefedettségű?

Indulásunkkor, 2007-ben ügyfeleink főként a Bihari térség önkormányzatai voltak, illetve néhány vállalkozó és civil szervezet. Tevékenységünk az elmúlt 8 év során átlépte a régió határait, ügyfélkörünk országossá, sőt, nemzetközivé vált. 2015-ben nagy ugrásra készül a cég. Három új irodánk nyílik meg, Budapesten, a Dunántúlon és a Dél-alföldön. Ez nem csak logisztikai szempontból fontos, hiszen az országszerte meglévő ügyfeleinket közvetlenebbül érhetjük el, hanem munkahelyeket is teremtünk, és ügyfeleink száma is növekedhet.

 

A régiós vállalkozások mennyire vannak tisztában a pályázási feltételekkel?

A pályázatok világát még ma is sok misztikum jellemzi. A médiákban megjelenő híradásokat elsősorban a mennyiség jellemzi. Ez így természetes, hiszen egy pár perces hírösszefoglalóba is csupán néhány, a forrásokra és a keretszámokra vonatkozó, jól hangzó mondat fér bele. Jellemzően sem a közvélemény, sem pedig a pályázók potenciális köre nem rendelkezik pontos információkkal. A kiírás és pályázati útmutató, - amely alapján a projektjavaslatot be kell nyújtani, - kisebb pályázatok esetében is gyakran több száz oldal tömény információ, melynek minden mondata fontos a majdani projekt vonatkozásában. A pályázatkészítés külön szakma, mely megfelelő kompetenciákat, és jelentős szakmai gyakorlatot kíván. Ezért törekszünk az ügyfeleinkkel való szoros együttműködésre, folyamatos kapcsolattartásra. Amint egy pályázati kiírás megjelenik, mi azonnal értelmezzük, vizsgáljuk a kiírást, hogy ügyfeleink számára rövid időn belül a lehető legpontosabb szakmai információt tudjuk nyújtani, illetve kiválasztjuk azon ügyfeleink körét, akiknek elképzeléseit, lehetőségeit, konstrukcióit előzetesen ismerve, ajánlani tudjuk a lehetőséget. Cégünknél a pályázatfigyelés ingyenes szolgáltatás. 

 

Milyen nehézségekbe ütköztél a kezdetekben?

Nem beszélhetek csupán kezdeti nehézségekről, hiszen problémák, a cég működését hosszútávon meghatározó felelős vállalkozói döntéshelyzetek napi szinten jelentkeznek.

Ezekre egy ügyvezetőnek már a vállalkozás alapításakor fel kell készülnie.

2007-ben, amikor az Európa Terv Kft. indult és a céljaimhoz vezető utat megterveztem, ügyvezetőként és magánemberként is tudtam, hogy amibe belekezdek, az rengeteg munka, és következetesség, - elsősorban önmagammal szemben. El kellett döntenem, vállalom-e hosszú távon mindezt, és leszek-e elég kitartó. A legfontosabb kérdés az volt, meg tudom-e tartani bármely siker vagy kudarc esetén is irányelvemet, a mindenekelőtt tartott becsületességet, - a szó legklasszikusabb értelmében, - emberi és üzleti tekintetben. Jó érzés ma visszagondolni erre, mert sikerült ezt az attitűdöt egy töretlenül prosperáló vállalkozás üzletpolitikai alapjává szilárdítani, és máig mind munkatársi, mind partneri viszonyainkat ez a szemlélet határozza meg. A klasszikus kezdeti nehézségekkel, - mint a sikeres vállalkozás felépítése, céghez ragaszkodó, stabil ügyfélkör kialakítása, piacon való elhelyezkedés - úgy érzem sikeresen megküzdöttem.

Amire azonban nagyon büszke vagyok, az a cég munkáltatói gyakorlata, melyhez a kezdeti nehézségek közepette is következetesen ragaszkodtam. 8 évvel ezelőtt hazánkban még nem volt élő gyakorlat a családbarát munkahelyi feltételek megteremtése. Én azonban hittem és hiszek abban, hogy csak az tud magas színvonalú szellemi és fizikai teljesítményt nyújtani, aki megbecsülést, tiszteletet és biztonságot élvez úgy is, mint munkatárs, úgy is, mint ember, és úgy is, mint gyakorló, vagy jövőbeni családfenntartó. A kezdetektől arra törekedtem, hogy munkatársaim számára olyan biztonságos légkört teremtsek, melyben nem csak a megélhetés feltételei adottak, hanem támogatást nyer a jövőbeni család, akár nagycsalád vállalása is.  

 

Vállalkozásod sikerének egyik kulcsa a csapatmunka. Nehezen állt össze a csapat?

Igen és nem, hiszen rengeteg tehetséges, rátermett, megfelelő szakmai alapokkal rendelkező diplomás fiatal keres munkát. A nehézséget az jelentette, hogy megvizsgáljam, valóban rendelkezik-e a jelölt azokkal a speciális készségekkel, melyek majdan jó pályázatíróvá, jó projektmenedzserré avatják. A másik kérdés, hogy személyiségét tekintve be tud-e illeszkedni a csapatba, befogadják-e a munkatársai, szívesen dolgoznak-e vele a későbbiek során. A csapatépítés, munkatársaim összecsiszolt közösségének megléte nem csak számomra, de a cég eredményes és gördülékeny működése szempontjából is kiemelt jelentőségű.  Az Európa Terv Kft. esetében semmiképpen sem beszélhetünk „én”-ről, hanem csakis a „mi” a helytálló. A cég sikeressége a demokratikus elvek szerint működő munkaközösség kemény erőfeszítéseinek gyümölcse, ahol mindenkinek joga, sőt feladata beleszólni a történésekbe. A cég dolgozói egytől egyig kreatív, magas képzettséggel, jelentős munkatapasztalattal bíró, válogatott szakemberek, akik véleményét nem lehet, és nem is érdemes figyelmen kívül hagyni. Ezért cserébe a vezetőnek is tudnia kell kezelni bárminemű nyíltan kimondott kritikát, véleményt, és egy szakmai vitában is egyenrangú partnerként kell helyt állnia. A felelős, lelkiismeretes vezető figyelmének mindenre ki kell terjednie, de erre ma már kevés lennék egyedül, így közvetlenül két kijelölt csoportvezető segít a munkaszervezés optimalizálásában. Heti szinten tartunk csoportvezetői, és dolgozói értekezletet. Hiszek abban, hogy a munkatársaim kreativitását, egyéni meglátásait nem lenne célravezető hierarchikus korlátok közé szorítani. Vezetői gyakorlatom, hogy minden feladatkörhöz, pályázattípushoz, pályázói körhöz aktuálisan rendelem hozzá azt az embert, aki szakmai tapasztalatait, habitusát tekintve a leghatékonyabban tudja kezelni az adott munkafeladatot. Munkatársaimat  alapos kiválasztási folyamat során, a munkaközösség véleményét is kikérve, hosszú távú együttműködés céljából szerveztem magam köré, és a fennállás 8 éve alatt megtanultam bízni önmagamban és  bennük is. Nagyon büszke vagyok rá, hogy legelső három hölgy alkalmazottam mindmáig nálam dolgozik. Vállalkozásom hosszú távú sikeres működését biztosítják az erős gazdasági és humán alapok.

 

 

Adománygyűjtés, társadalmi felelősségvállalás szerves részét képezi a cég működésében. Honnan ez az indíttatás?

Biztos vagyok benne, hogy az, amit otthonról hozunk, meghatározza az egész életünket. Olyan családból származom, amely mindig szeretett adni, segíteni azon, akinek nincs, vagy kevesebb jutott, mint nekünk. Egyetemista koromban kerültem aktív kapcsolatba a közélettel. Aktívan és lelkesen álltam a civil kezdeményezések mellé, és számos olyan akciót szerveztem (adományozások, programok, munkahelyteremtés), melyek a nehéz helyzetben élők hatékony megsegítésére irányultak. Később, immár az Európa Terv Kft. ügyvezetőjeként is kiemelten kezeltem a karitatív tevékenységet, az együttérzés és a segítő szándék mellett érdemi anyagi támogatással is segítem az erre érdemes célokat. 2014-ben több szervezetet, civil kezdeményezést, illetve rendezvényeket támogatott az Európa Terv Kft., összesen 5.300.000 forinttal. Decemberben immár második alkalommal került sor karácsony közeledtével, más hasonló elveket valló cégekkel (Partium Group Kft. és Sápex-Duett Kft.) összefogásban a karácsonyi adományakcióra. Ennek keretében a Kenézy Gyula Kórház Szülészeti és Nőgyógyászati Osztálya számára juttattunk nagyobb összegben orvosi műszereket és csecsemőgondozási felszereléseket közel 1.000.000 Ft értékben. A lelkiismeret törvénye, hogy az, „akinek adatott, - adjon is”! – hiszem, hogy a maga lehetőségei szerint mindenkinek kötelessége támogatni azt a társadalmat, amelynek ő maga is része, - számomra ez belső kötelezettség!

 

Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásod sikerében?

Elégedett ügyfelek, sikeres projektek, növekvő üzleti potenciál, és jó hírnév a piacon, - de mindezek mögött egy profi csapat, amelynek tagjai stabil jövőképpel rendelkeznek, mernek hosszú távra tervezni, és jól érzik magukat együtt, nem csak a munkahelyükön, de a szabadidejükben is, - ezért tudnak lelkesen, kreatívan, teljes erőbedobással dolgozni. Hiszem, hogy az üzleti életben, és a cégvezetésben is alapvető fontosságú az emberi értékek megőrzése. Az Európa Terv Kft. dolgozói munkájukkal, szakmai teljesítményükkel hozzájárulnak a cég gazdasági stabilitásának megteremtéséhez, azonban a maximális szakmai teljesítményt csak abban az esetben tudják nyújtani, ha a napi munka után hazatérve nyugodt, biztonságos családi háttérben töltik idejüket. Ennek pedig előfeltétele, hogy a munkahely is megadja számukra a támogatást, a biztonságot, és természetesen a szakmai kibontakozás, előmenetel lehetőségét. Mint cégvezető kiemelten fontosnak tartom a férfiak, apák családi szerepvállalását, hiszen ma a nők is egyenrangúként dolgoznak, azzal együtt, hogy tőlük is a legmagasabb színvonalú szakmai teljesítményt várja el a munkáltató. Egy cég, egy munkahelyi közösség sikeressége, az itt dolgozók biztonságérzete olykor triviális mutatókon keresztül látszik a legtisztábban. A családbarát törekvések és a pozitív jövőkép eredményeképp az Európa Terv Kft. „nagy családjában” mára 13 gyermeket jegyeznek, köztük három baba született 2014-ben. A családbarát munkahelyi feltételek megteremtését cégvezetőként és magánemberként is nagyon fontosnak tartom. Örömmel tölt el, hogy a jó gyakorlat elvét elismeréssel jutalmazták. A Magyar Női Karrierfejlesztési Szövetség által kiírt „Legjobb Női Munkahely 2013" pályázat III. díját, a 250 fő alatt foglalkoztató vállalkozások kategóriájában az Európa Terv Kft. kaphatta meg. A magas szakmai színvonal, az üzleti tisztesség és a makulátlan hírnév mellett a csapatmunkát tartom az Európa Terv Kft. sikerei kulcsának.     

 

Mi az, amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak a vállalkozás sikeres működtetéséhez?

Nem tartom helyénvalónak azt, hogy nem szabad ábrándozni! Tervezni, álmodni igen is kell, hiszen az álmokból lehet összekovácsolni a terveket. Amikor azonban a tervekből elhatározások lesznek, már nem szabad alapok nélküli légvárakat építeni. Egy vállalkozás alapításakor már nagyon átgondoltan kell tervezni, tudni kell azt, hogy mit szeretnél megvalósítani. Tudd, hogy amibe belekezdesz, az rengeteg munkát, következetességet és felelősségtudatot kíván, - melyet elsősorban saját magaddal szemben kell gyakorolnod.  Az alkalmazásodban álló emberek bíznak benned, sorsukért, boldogulásukért, biztonságukért Te leszel a felelős. Erőt, kitartást, és alázatot kívánó feladat egy cég vezetése. Becsületesség, - emberi és üzleti tekintetben, hit önmagadban, és bizalom azokban, akiket, mint munkatársakat, - magad köré szerveztél. Kellő humorérzék, önkritika, rugalmasság, - de nem lazaság. Véleményem szerint ezek kellenek a sikeres vállalkozáshoz, - és talán a boldog élethez is.

 

Lakatos Tibor /ügyvezető/

Európa Terv Kft.

 

Ő is a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének tagja! Találkozz vele személyesen, kérdezd meg beszállíthatsz-e hozzá, keresd fel, válj a FIVOSZ sikerközösségének tagjává. Mit ad a FIVOSZ? Ide kattints és válj taggá Te is! http://fivosz.hu/miert-legyel-tag

Megosztás