Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Gázüzemű közlekedés klaszter: önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhetnek a jövőben

  •  Tippek
  • 2016-01-07 20:00:00
  • MTI
Önkiszolgáló CNG (sűrített földgáz) -töltőállomások épülhetnek a jövőben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által kiadott rendelet értelmében - közölte a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) szerdán az MTI-vel.

 

A közleményben Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke nagyon fontos változásnak nevezte a rendelkezést, hiszen a járműveket a jövőben kiszolgáló személyzet nélkül is tölthetik, így a töltőállomások fenntartási költsége csökken. Szakképzett üzemeltető alkalmazottakra azonban továbbra is szükség lesz - tette hozzá.  

 

Az új szabályozás révén csökkenhetnek a gázközlekedésre rakodó költségek a töltőinfrastruktúra kialakításánál és a járművek kötelező vizsgáztatásánál is. Ennek köszönhetően még vonzóbbá válhat a hazai autósok számára a sűrített földgázzal (CNG) történő közlekedés - írták. 

 

Magyarországon 8 nyilvános CNG-töltőállomás üzemel, de az MGKKE arra számít, hogy 2016-ban a töltőpontok száma akár meg is duplázódhat, 2017-ben pedig további 50 töltőállomás is megjelenhet.

 

Kiemelték: az NGM által kiadott rendelet értelmében a CNG-üzemű járművek gázrendszerét 4 évente kötelező felülvizsgálni, valamint a töltőberendezésekre és a járművek gáztartályaira vonatkozó, korábban érvényben lévő kötelező szétszerelés megszűnt. 

 

A CNG - nem azonos az LPG néven ismert autógázzal - 200 bar nyomásra sűrített metángáz, amely lehet földgáz vagy megújuló forrásból származó kísérőgáz is. Molekulaszerkezete miatt a metán  égésekor sokkal kevesebb káros anyag fejlődik, és kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint más hajtóanyagok esetében. A CNG meghajtású járművek szén-dioxid-kibocsátása a dízelmotorokénál mintegy 10 százalékkal, a benzinmotorokénál mintegy 25 százalékkal alacsonyabb. A metángázzal hajtott motorok szilárdrészecske-kibocsátása szinte nulla, nitrogén-oxid-kibocsátása pedig a szigorú EURO6 norma előírásai által megszabott határérték alatt marad.

 

Forrás: MTI

Megosztás
NFM: 2014-2020 között több mint 760 milliárd forint áll rendelkezésre energetikai fejlesztésekre
A 2014-2020-as költségvetési időszakban 763 milliárd forint áll rendelkezésre energetikai fejlesztésekre, az összegre önkormányzatok és cégek egyaránt pályázhatnak - mondta el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért...
   2015-12-04    Tippek
Párizsi klímakonferencia: Finn kutatók szerint 25 százalékkal csökkenthető lenne a szén-dioxid-kibocsátás
A már bevált 17 nemzeti emisszió-csökkentési stratégia világméretű alkalmazásával 25 százalékkal lehetne leszorítani az üvegházhatású gázok kibocsátását 2030-ra a Sintra finn kutatóintézet szakemberei szerint.
   2015-11-30    Tippek