Hogyan kerüljük el a nem fizető ügyfeleket?
Fizetési tapasztalatok
Amikor egy ügyfél nem akar, vagy nem tud fizetni, a vállalkozásnak nincs más választása, mint a pénze után menni, ami bevételcsökkenést eredményezhet és mindez a cég energiáiból is sokat felemészt.
Az új ügyfelek tipikusan nagyobb kockázatot jelentenek, sőt, egy fiktív ügyfél által leadott megbízás esetén akár csalás áldozata is lehet egy vállalkozás. Ahhoz, hogy elkerüljük a veszteséget egy új üzlet esetén, megelőző kockázatkezelésre van szükség. Ahelyett, hogy a pénzünk után futunk, sokkal egyszerűbb leellenőrizni a leendő ügyfeleket, és kiszűrni a kockázatos, nagyobb eséllyel nem fizető cégeket.
A Bisnode Fizetési Tapasztalat programjával például kiderítheti, hogy üzleti partnerei más cégeknél milyen határidővel és mekkora késéssel egyenlítették ki számláikat, így minimalizálva a kockázatot. Ezen kívül még három fontos dolgot kell tennie annak érdekében, hogy megelőzze a nem fizető üzleti partnerekkel való szerződéskötést.
Legyen őszinte áraival kapcsolatban
Már az üzlet elején érdemes őszintén és határozottan tisztázni a szolgáltatás költségeit, a fizetési határidőket és a fizetési módot is. A szerződésben érdemes lefektetni a számlázás gyakoriságát és a fizetés határidejét, továbbá az esetlegesen szükségessé váló követelések alapját is.
Ellenőrizze partnere pénzügyi helyzetét
Mielőtt szerződünk egy új ügyféllel, érdemes leellenőrizni annak pénzügyi hátterét, így képet kaphatunk a kockázati tényezőkről, megóvhatjuk cégünket a veszteségtől, és megfelelő hitellimitet is felállíthatunk az adott cégnek.
Legyen éber
Miután megtettük a szükséges lépéseket, a munkánk még nem ért véget. Fontos, hogy partnereinket állandóan szemmel tartsuk, ellenőrizzük őket és pénzügyi helyzetüket, hiszen a legmegbízhatóbb ügyfél is kerülhet olyan helyzetbe, hogy nem tudja kiegyenlíteni számláit.
Ehhez lehet megfelelő eszköz a Bisnode Csőd- és változásfigyelő modulja, amely automatikus értesítést küld Önnek üzleti partnerével kapcsolatos jogi eljárásokról, cégadatokkal és a cég kockázatosságát befolyásoló egyéb tényezőkben történt változásokról.
Az tehát, hogy ügyfeleink határidőben fizetnek, nem lehet csupán a szerencse kérdése. Minden egyes percnyi ráfordított energiát megér, hiszen sokkal biztonságosabb, mint az utólag futni a pénzünk után.
Forrás: