Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan közelítsünk az egyes közösségi médiumokhoz

  •  Webes varázslatok
  • 2015-02-12 07:40:00
A huszonegyedik században a közösségi médiumok minden marketing stratégiai terv alapjai. Tegyük azonban gyorsan hozzá, hogy nem véletlenül, hiszen a közel 1,5 milliárd felhasználó ilyen szerepkörre is predesztinálja őket.

Ugyanakkor sokan elkövetik azt a hibát, hogy annak ellenére kezelik egységes felületként ezeket, hogy mindegyik más és más sajátossággal bír. Ezért soha nem szabad elfelejteni, hogy a „facebook stratégiát” nem lehet a „twitterre” vagy éppenséggel az Instagramra is „ráhúzni”.

 

A twitter például nagy aktivitást igényel, miközben az egyik legjobb felület ahhoz, hogy potenciális vásárlók széles tömegét elérhesd. Hogy ezt megtedd, három dologra van szükséged: kreativitásra, képzelőerőre, és ami talán a legfontosabb, időre. Folyamatosan jelen kell lenned a felületen, hogy időben felismerd azokat a témákat, amiről az emberek beszélnek; és az információ szakadatlan áramlásából kiszűrhesd azokat a hullámokat, amelyeket meglovagolva minél több „retweetet” tudsz elérni.

 

A facebook ennek valamelyest ellentéte, hiszen barátoknak, családtagoknak van „elsősorban fenntartva”. Tulajdonképpen ez a felület a privát közösségi kapcsolatok hálóinak összegsége, ezért sokkal nehezebb kapcsolatot teremteni az érdeklődőkkel. Ezért itt sokkal nehezebb elérned, hogy a potenciális vásárlóid „like”-olják az oldalad. Ennek ellenére, mivel megközelítőleg 1,35 milliárd aktív felhasználóval van jelen a piacon, a facebook az egyik legfontosabb résztvevője a marketing kampányoknak. De kitartó brand építés szükséges, hogy igazi áttörést hozzon. Miután azonban elérted, hogy „kedveljék” oldalad, sokkal közvetlenebbül el tudod érni leendő vásárlóidat. Ezért a twitterel ellentétben ahelyett, hogy emberek ezreivel versenyzel a figyelemért, sokkal inkább a tartalomra kell figyelned ezen a közösségi médiumon.

 

Míg az előző kettőben az írott forma dominál, addig a képmegosztó Instagram sokkalta inkább vizualitást követel meg. De ez természetesen nem jelenti azt, hogy amennyiben céged tevékenységi köre nem köthető a látványhoz, akkor nem is kell fenn lenned itt. Ez az online felület követeli meg legjobban a kreativitást, hiszen el kell gondolkodnod azon, hogy milyen releváns, figyelemfelkeltő, szemet kényeztető képeket lehet megosztania vállalkozásoddal kapcsolatosan.

A köztudattal ellentétben a LinkedIn sem csak szakértők kapcsolati rendszere, hanem közösségi háló is, éppen ezért talán könnyen elfelejti az ember a marketing potenciáljait kihasználni. Csatlakozz a céged tevékenységéhez kapcsolódó csoporthoz, vagy akár alakíts ki egy újat, hogy újabb kommunikációs csatornát nyithass az olyan emberek felé, akik élvezhetik termékedet, szolgáltatásodat. A körülbelül 175 millió fölötti regisztráltak száma miatt érdemes próbát tenni itt is, és természetesen nem szabad elfelejteni a területeden ténykedők ismeréséből származó kapcsolati tőkét sem!

 

Megosztás
A hatékony közösségi marketing titka: integrálj, integrálj, integrálj!
Rengeteget olvashattál már itt is és máshol is a Facebook-ról, Instagram-ról, Tumblr-ről, Twitterről, Linkedin-ről, Pinterest-ről is, így talán észrevetted, hogy a hatékony közösségi stratégiához ezek az oldalak külön-külön nem elegendőek.
   2015-07-02    Webes varázslatok
A jól bevált Facebook marketing fogások. Pucér nők és üres idézetek!
Egy cég számára ma már nem csak egy saját honlap felépítése és menedzselése megkerülhetetlen, hanem a közösségi portálokon való jelenlét is. Ez főként a Facebook esetében igaz, lévén “aki nincs fent a Facebookon, az tulajdonképpen már nem is létezik”.
   2015-06-30    Webes varázslatok
A sikeres közösségi média stratégiájának 5 kötelező lépése
A közösségi média nagyon nagy ügyfélszerző felületet jelent, a megfelelő stratégia felépítése éppen ezért indokolt. A Social Media Explorer közzétette a közösségi média stratégia azon 5 lépését, melyek követésével a közösségi élet problémái egy csapásra könnyen megoldhatóvá...
   2015-06-29    Webes varázslatok
Így érj el több megosztást pillanatok alatt!
A legbiztosabb módja annak, hogy weboldaladnak forgalmat generálj, ha népszerű, sok megosztást elérő posztot hozol létre a közösségi médiában. Ha pedig sikerül megnöveled a látogatottságot, akkor bizony az eladásaid is nőni fognak!
   2015-03-25    Webes varázslatok
Így alakíts ki jó viszonyt iparágad résztvevőivel!
Vállalkozóként a kapcsolatok kialakítása legalább ugyanolyan fontos, mint az eladás, éppen ezért sokszor érdemesebb az előbbit preferálni még annak ellenére is, ha esetleg ez miatt bevételtől esel el. Ugyanis soha nem tudhatod, hogy egy gyümölcsöző kapcsolat mikor hoz egy újabb üzleti...
   2015-03-23    Vállalkozz!
A vállalkozásokhoz köthető legnagyobb közösségi média mítoszok
A közösségi portálok „mindent átható” jelenléte megváltoztatta életünket, ennek ellenére továbbra is számtalan tévhit él velük kapcsolatban.
   2014-12-04    Webes varázslatok