Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan legyen a márkád egyedi?

  •  Tippek
  • 2015-07-29 15:10:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A márkaidentitás mindazon eszközök együttese, amelyek segítségével felépítjük azt a márkaképet, amit a fogyasztó felé szeretnénk kommunikálni. A feladat nem egyszerű…

Így lesz a márkád egyedi!

Egy márka ismertető jegyei hasonlóak egy személy ismertetőjegyeihez: a név, az öltözet, a jól látható anyajegyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy személy egyedi legyen.

A márkáknak is ehhez hasonló eszközei vannak arra, hogy egyediségüket, másságukat biztosítani tudják, és ne legyenek összetéveszthetők a konkurencia termékeivel.

A márkaazonosság legfontosabb elemei:

  • márkanév – rövid, tömör, kiejthető(!) és kifejező, lényegre törő (pl. Sláger Rádió)
  • logó - a márka lelke, olyan, mint egy igazolványkép (pl. Apple alma)
  • foglalt szavak - a következetes márkaépítés és – teljesítmény eredményeként egy-egy jelző elválaszthatatlanul társul a márkához (pl. AVON – szépség)
  • dallamok - a márka hangazonosítója (pl. Nokia szignál)
  • csomagolás - a márkajegyek legfontosabb hordozója termékek esetén.
  • szimbólumok, figurák és emblémák - ide tartoznak a márka szóvivői, kabalaállatai is (pl. Maggi tyúk)
  • színek - támogatják a márka felismerését (pl. T-mobile – magento )
  • szlogenek – röviden, de velősen kapcsolódnak a márkanévhez (pl. Háda az én stílusom)

A márka védelmének érdekében a kulcselemek jegyeit érdemes védjegyként bejegyeztetni. Ezzel jelentősen megnehezítjük a versenytársak esélyeit, hogy lekoppintsák legmenőbb termékeinket.A márka személyiségét felépítő és erősítő jegyekkel kapcsolatos több elvárás is van:

  • Könnyen memorizálható legyen, vagyis a fogyasztó számára könnyen megjegyezhető és felidézhető legyen;
  • Jelentést továbbító, a márkaértékekhez valamilyen szellemiséget vagy törekvést kifejező jelentést kapcsoljon;
  • Átvihető, egyéb más kommunikációs eszközökön (pl. tévé, internet, szórólap) következetesen használható legyen;
  • Adaptálható, újabb márkaváltozatok, fejlesztések esetén bővíthető, formálható, használható;
  • Védhető, azaz jogi eszközökkel legyen védhető, ezáltal a versenytársak részére lehetetlen legyen elérni.

A márka személyiségének kialakítása, ápolása, fejlesztése során arra is következetesen ügyelni kell, hogy továbbra is azt a képet közvetítse a termékről vagy szolgáltatásról, amit mi szeretnénk kialakítani a vásárlóban.

Ennek a képnek a folyamatos alaki megjelenítése során egyedül a márka azonosító jegyeire van hatása a vállalatnak.

Minden további vélemény, a márkával kapcsolatos érzelmi kötődés, élményszerűség valamilyen külső inger hatására alakul ki. Ilyen külső ingerek lehetnek a vásárló körülményei, a barátok véleménye, a kereskedelmi partnerek hozzáállása, és még sorolni lehetne, milyen ingerközvetítőkre nincs hatással a vállalat márka kiépítésének folyamata.

A folyamatos fejlesztés során mindig ügyeljünk a kornak és a divatnak megfelelő frissítésére, miközben a szelleme és a törekvést továbbító üzenete nem változik, őrzi az alapvető értékeket.

Sikeres márka építést kívánok!

 

Facebook

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Milyen a jó logó?
Minden cég, amely jelen szeretne lenni az online felületeken vagy a nyomtatott médiában, kreál önmaga számára egy logót. A márkaépítés legalapvetőbb pontjáról van szó; egy jó logó idővel beivódik az emberek tudatába és ott is marad egészen addig, amíg tápláljuk azt a bizonyos...
   2015-07-20    Tippek
Így építs márkát a cégednek!
A márkatudatosság vagy ahogy a leggyakrabban emlegetjük, a brand elsődleges szereplővé lépett elő a cégek marketing tervében. A brand olyan érték, ami hatalmas potenciált jelent minden vállalkozás számára, de a felépítése megfontoltságot, odafigyelést, időt és pénzt követel...
   2015-07-13    Vállalkozz!
Hogyan válasszunk cégnevet? Mit kell tudni a cég nevéről?
Az élete során minden vállalkozó átesik legalább egy cégalapításon. Aki az első cégét alapítja, annak alapvető információkra van szüksége elsősorban a jogi oldalról megközelítve.
   2015-06-15    Vállalkozz!