Így válj 5 lépésben mesterré like-mágnes címek írásában!
Ahogy David Ogilvy mondta, mire megírtuk a címet, el is költöttük hirdetési büdzsénk 80%-át. Ez az a része cikkünknek, ami esélyt ad arra, hogy a többi tartalmat egyáltalán elolvassák.
És hogy mitől lesz olyan a cikkünk, hogy nem csak hogy elolvassák, hanem meg is osztják, virálissá válik? A BuzzSumo érdekes kutatást publikált a napokban a virális főcímek öt összetevőjéről.
Mi a közös a sikeres címekben?
A sikeres címekben ez az öt elem az átlagnál jóval gyakrabban fordult elő. Egy-egy sikeresen megírt címben három, négy, vagy akár mind az öt összetevő is lehetséges.
A like-mágnes cikkek öt összetevője
A sok-sok hasonló cím közül itt van egy, ami 2,6 milliós nézettséget és 650.000 megosztást generált.
Ebben a címben mind az öt összetevő szerepel:
Buzzfeed headline
Likemágnes cikk címek írása – 5 faktor
1. Formátum
A fenti példában a formátum egy lista, vagyis egy 27 elemet tartalmazó felsorolás. A moz.com szerint a számok használata már önmagában nagyon sokat lendít egy főcímen: akár 73%-kal valószínűbbé teszi a megosztásokat. A Guardian szerint egyébként a páratlan számok állítólag jobban működnek.
2. Érzelem
Az érzelem ebben az esetben az elképesztő (amazing) szó, ami a Facebookon különösen jól szokott szerepelni.
3. Tartalom
A tartalmi elem ebben a címben a diagram, ami azt ígéri, hogy könnyen, gyorsan fogyasztható tartalmat fogunk kapni, nem kell sok időt tölteni az olvasgatással.
4. Téma
Konyha, sütés, főzés. Ez egy trendy téma, érdemes utánanézni, mostanában mik a menő tárgykörök.
5. Ígéret
Teljesen egyértelmű, hogy mit kapok a cikkben: varázsolni fogok tudni a konyhában, sokkal jobban fogok tudni sütni.
Jó olvasgatást és sikeres cím írást kívánok!